رشد انفجاری گیاهان

رشد انفجاری گیاهان

رشد انفجاری گیاهان اگر می خواهید بدانید که چگونه در زمان برداشت محصول حداکثری را به دست آورید، باید بدانید که چگونه مرحله رویشی خود را به حداکثر برسانید.

به هر حال، تا زمانی که شروعی عالی نداشته باشید، نمی توانید به خط پایان برسید.

به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید از روز اول رشد خود قدم های درستی برمی دارید.

در مقاله امروز به شما نشان خواهیم داد…

  • آنچه که پرورش دهندگان حرفه ای معتقدند سویه های با بالاترین محصول هستند
  • چگونه گیاهان را سریعتر رشد کنیم
  • چگونه یک گیاه را بالا ببریم (و چرا اینقدر مهم است)

… به علاوه خیلی بیشتر. پس بیایید شروع کنیم…

بهترین سویه های داخلی و خارجی برای بازدهی بالا و قدرت…

واقعیت این است که ژنتیک یک گیاه خاص می تواند تفاوت زیادی در میزان عملکرد شما ایجاد کند…

به همین دلیل است که اگر می خواهید بازده کلی خود را به حداکثر برسانید، مهم است که از همان ابتدا سویه های مناسب را انتخاب کنید.

ابتدا، به یاد داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با استفاده از دانه ها یا کلون ها رشد کنید.

با این اوصاف، در اینجا 3 گونه وجود دارد که پرورش دهندگان به طور مداوم برای کشت گیاهان هیولا انتخاب می کنند:

  1. بیوه سفید
  2. شفق شمالی
  3. جک هرر

اما یک نکته مهم تفاوت بین رشد در داخل و خارج از منزل است. به عبارت دیگر، کجا و چگونه رشد می کنید به اندازه فشاری که با آن شروع می کنید مهم است…

رشد انفجاری گیاهان به عنوان مثال، مهم نیست که با چه نوع ژنتیکی شروع می کنید، اگر در داخل خانه رشد می کنید و سقف بلند و اتاق رشد به طور دقیق مدیریت شده ندارید، در این صورت به اندازه ای که می خواهید در داخل خانه رشد نخواهید کرد. بیرون از خانه.

این به این دلیل است که درک این نکته مهم است که گیاهان برای به حداکثر رساندن اندازه به فضا نیاز دارند.

می توان گفت هر چه فضای رشد بیشتر باشد، گیاه بزرگتر است. یکی از مناطقی که گیاهان قطعاً به فضای زیادی نیاز دارند، برای ریشه هایشان است.

در حال حاضر، با هیدروپونیک مانند کشت آب عمیق یا سیستم هیدروپونیک خالص دیگر، می توانید به دلیل افزایش راندمان تغذیه، از ریشه های کوچکتر خلاص شوید، اما با این حال، فضای بزرگتر برابر است با گیاهان بزرگتر.

چه زمانی گیاهان خود را پیوندرشد انفجاری گیاهان …

واقعیت این است که اگر گیاهان خود را در یک ظرف کوچک شروع کنید، سریعتر از زمانی که آنها را در ظرف بزرگ و نهایی خود قرار دهید، رشد می کنند.

همه اینها به سطح بهینه هوا و آب مربوط می شود که برای گیاهان تازه متولد شده شما در گلدان کوچکتر به راحتی قابل دستیابی و نگهداری هستند.

اما این بدان معناست که شما باید آنها را در زمان مناسب به ظروف بزرگ‌تر پیوند بزنید تا مطمئن شوید که ریشه‌های آن‌ها قادر به گسترش هستند. شما نمی خواهید ریشه ها از انشعاب خارج شوند، زیرا در واقع می توانند یک “دیوار” در اطراف ظرف تشکیل دهند اگر خیلی کوچک باشد (که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند).

به طور خلاصه، اگر به زودی پیوند نزنید، می توانید رشد گیاهان خود را فلج کنید!

یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، استفاده از ظرفی است که معمولاً «گلدان هوشمند» یا «گلدان هوا» نامیده می‌شود. اینها ظروف گیاهی هستند که یا از پارچه ساخته شده اند (“گلدان هوشمند”) یا سوراخ هایی مانند پنیر سوئیسی در آنها وجود دارد (“گلدان هوا”).

رشد انفجاری گیاهان این نوع گلدان ها هوا را از کناره ها و اطراف لبه ها وارد می کنند که می تواند از ریشه گرفتن گیاهان شما جلوگیری کند. (تنها نقطه ضعف این است که آنها باید تقریباً دو برابر یک گلدان با اندازه مشابه آبیاری شوند زیرا محیط رشد شما دائماً از طرفهایی که تهویه مناسب دارند خشک می شود).

یک قانون آسان برای زمانی که زمان پیوند گیاهان با ارزش خود در یک گلدان 1 تا 3 گالن است، زمانی است که برگ های گیاه به لبه های گلدان اولیه شما می رسد.

سپس، زمانی که ارتفاع گیاهان دو برابر شد، می خواهید دوباره آنها را پیوند بزنید.

اگر اندازه آنها دوباره دو برابر شد، باید آنها را به ظرف نهایی خود پیوند بزنید و به سادگی آنها را پرورش دهید تا زمان گلدهی تا زمان برداشت فرا برسد.

نکاتی برای رشد انفجاری گیاهان  …

هرچه گیاهان شما سریع‌تر رشد کنند، زمان بیشتری برای بزرگ شدن قبل از برداشت دارند.

بنابراین این نکات آسان را دنبال کنید تا به گیاهان خود کمک کنید سریعتر رشد کنند:

  1. برگ های خود را هرس کنید – اگر برگ های در حال مرگ را می بینید (به دلیل رنگ زرد آنها به راحتی قابل تشخیص است)، پس می خواهید آنها را قطع کنید زیرا آنها فقط انرژی و منابعی را می خورند که می تواند به بقیه گیاه شما هدایت شود – به آن کمک می کند. سریعتر رشد کنند
  2. به گیاهان خود نور بیشتری بدهید – اگر در داخل خانه رشد می کنید، تا زمانی که به گیاهان خود بیش از 14 ساعت نور در روز بدهید، آنها در مرحله رویشی خواهند ماند. اما در واقع می توانید هر روز 24 ساعت نور به آنها بدهید و این مانند “اجبار کردن” رشد بیشتر است. (البته مراقب گیاهان خود باشید، اگر به نظر می رسد مشکلاتی در آنها ایجاد می شود، ممکن است بخواهید برای بهبودی به مدت 18 ساعت نور را کاهش دهید).
  3. از بهترین مواد مغذی استفاده کنید – این یکی از مواردی است که نمی خواهید از آن صرفه جویی کنید! استفاده از مواد مغذی که به طور خاص برای مرحله رشد/ رویشی گیاهان شما طراحی شده اند بسیار مهم است (ما به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، اما خبر خوب این است که آنها همچنین بهترین مواد مغذی برای مبتدیان هستند).
  4. دی اکسید کربن – اگر در داخل خانه رشد می کنید، از دی اکسید کربن استفاده کنید زیرا هر چه گیاهان شما CO2 بیشتری دریافت کنند، می توانند رشد بیشتری داشته باشند. همچنین، هرچه CO2 بیشتری بخورند، نور بیشتری را می توانند تحمل کنند (به این معنی که این کار با نوک شماره 2 به صورت هم افزایی عمل می کند).
  5. شاخه های پایین بی فایده را هرس کنید – علاوه بر هرس برگ های بیمار از گیاهان خود، باید به دنبال شاخه های کوچک و بی فایده بین شاخه ها و تنه در پایین گیاه خود باشید. اگر این ها را حذف کنید، انرژی بیشتری برای کولاها و برگ های بالای گیاه در دسترس خواهد بود تا به سمت بزرگ شدن و آماده شدن برای برداشت عالی هدایت شوند.

چگونه یک گیاه را بالا ببریم (و چرا اینقدر مهم است)

“روکش کردن” گیاه شما راهی است برای آسیب رساندن به آن در حالی که هنوز جوان است تا آنطور که می خواهید رشد کند. به طور خلاصه، به گیاه شما این امکان را می دهد که به جای مستقیم (مثل درخت کریسمس) صاف تر و “بوسی تر” رشد کند و بیش از یک کولا به شما بدهد.

هنگامی که یک گیاه را “بالا” می کنید، بالای ساقه اصلی گیاه را جدا می کنید. این امر تسلط راسی آن – تمایل به رشد تنها یک کولای اصلی – را از بین می برد و بلافاصله گیاه را مجبور می کند تا رشد خود را به دو ساقه اصلی تقسیم کند.

وقتی این کار را در زمانی که گیاه هنوز جوان است، در مرحله رویشی انجام دهید، آن وقت برای شما کولاهای متعدد رشد می کند.

به طور خلاصه، تعداد محل‌های جوانه‌های خود را افزایش می‌دهید، و این شما را بعداً برای یک مرحله گلدهی عالی آماده می‌کند که در آن حداکثر جوانه‌ها را دریافت خواهید کرد.

 

رشد انفجاری گیاهان
رشد انفجاری گیاهان

چگونه مواد مغذی پایه مناسب می توانند به شما کمک کنند تا مرحله رویشی خود را به حداکثر برسانید…

اگر می خواهیدرشد انفجاری گیاهان  مرحله رویشی ممکن را داشته باشید، می خواهید محصولات خود را فقط با مواد مغذی پایه مخصوص رویشی در این زمان حساس تغذیه کنید…

به همین دلیل است که توصیه می کنیم از مواد مغذی مخصوص گیاه Advanced Nutrients برای باغ خود استفاده کنید. به طور خلاصه، همه چیز را آسان می کند.

به عنوان مثال، نگه داشتن PH خود در محدوده بهینه (به نام “نقطه شیرین”) pH 5.5-6.3 با استفاده از pH Perfect ® Base Nutrients به جلوگیری از ضعیف شدن گیاهان کمک می کند و به رشد سالم آنها در مرحله رویشی کمک می کند .

اگر در کوکو رشد می کنید، به مواد مغذی پایه مخصوص کوکو نیاز دارید . این به این دلیل است که کوکو با آهن و منیزیم متصل می شود، به این معنی که گیاهان شما می توانند از این مواد مغذی مهم گرسنه شوند، اگر مغزهای پایه شما حاوی مقادیر بهینه از آن نباشند.

به همین دلیل است که Advanced Nutrients یک خط کامل از مواد مغذی پایه مخصوص کوکو مانند pH Perfect® Sensi Coco Grow A&B ایجاد کرده است که به طور خاص برای حاوی مقادیر اضافی (و دقیق) از اشکال مختلف آهن برای رشد در کوکو طراحی شده است.

برای تعیین بهترین مواد مغذی پایه برای رشد خاص خود، برنامه BudLabs را بررسی کنید .

این مکمل های گیاهی می توانند به رشد انفجاری گیاهان رویشی شما نیز کمک کنند…

همچنین، باید به گیاهان خود مکمل هایی بدهید تا آنها را سالم نگه دارید…

دو تا از با ارزش ترین مکمل های فاز رشد که می توانید به گیاهان خود تغذیه کنید،B-52 و آب وودو هستند.

B-52 یک فرمول تخصصی ویتامین B است که به طور خاص برای گیاهان با ارزش بالا طراحی شده است. زمانی که گیاهان خود را با بهترین مواد مغذی تغذیه می کنید، آنها می توانند ویتامین بسازند، اما برای انجام این کار باید انرژی و مواد غذایی مصرف کنند. به همین دلیل است که دادن این منبع آسان و آماده از ویتامین ها به آنها این امکان را می دهد که انرژی را به جای رشد سریعتر و مولدتر متمرکز کنند.

آب وودو برای به حداکثر رساندن مهمترین بخش گیاهان شما در مرحله رویشی یعنی سیستم ریشه شما طراحی شده است. واقعیت ساده این است که وقتی ناحیه ریشه خود را به حداکثر می رسانید، رشد گیاه را به حداکثر می رسانید – ساده و ساده.

بار دیگر، برای ایجاد یک راه حل شخصی مکمل مخصوص گیاه، که برای رشد خاص شما سفارشی شده است، باید از برنامه BudLabs استفاده کنید .

برای دریافت نکات ضروری بیشتر در مورد باغبانی داخلی، در خبرنامه گروکنت رایگان ما ثبت نام کنید!

اگر این مقاله را دوست داشتید، خبرنامه گروکنترا دوست خواهید داشت. دلیل آن این است که ما به طور مداوم مقالات کوتاه و در عین حال پر از اطلاعاتی مانند این را برای مشترکین خود ارسال می کنیم که می خواهند نتایج رو به رشد بهتری داشته باشند.