HTTPS://WWW.GROKENT.COM/WP-CONTENT/UPLOADS/2022/04/2021-12-29_222949.JPG

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با انواع کود کشاورزی بپردازیم، انواع مختلفی از کودهای کشاورزی وجود دارد که برای موارد مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شناخت انواع کود کشاورزی بسیار ضروری است چرا که بدون شناخت، استفاده نامناسب و نابجا رخ خواهد داد که می تواند آسیب رسان باشد.

کود کشاورزی مایع بایو بیز

انواع کود کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود مایع بایو بیز یکی از پرمصرف ترین کودهای کشاورزی است، این کود، تشکیل یافته از عصاره چغندر قند و شیلمپه می باشد که برای به کارگیری در بازه زمانی رشد گیاه مناسب می باشد. پس از این که قند موجود در ساختار این کود بوسیله آنزیم ها تجزیه شد گلوکز بوجود می آید که موجب افزایش ریزگردها در خاک می گردد و بهره وری آن را بالا می برد. به دلیل وجود پتاسیم و قند طبیعی در ساختار آن، باکتری هایی که در بستر خاک وجود دارند فعال می شوند که نقش مهمی در تغذیه دارند.

 

کود هسی برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود هسی دارای مواد مغذی با ترکیبات گیاهی است. این کود به صورت مایع می باشد و در آن ترکیباتی از آنزیم ها، اسیدآمینه ها و قند گیاهی وجود دارد که موجب شده است به یک منبع مناسب برای تغذیه گیاهان تبدیل شود. این کود گیاهی ترکیب متعادلی از مواد مغذی برای مراحل مختلف زندگی گیاهان دارد. از این کود می توان برای انواع مختلفی از گیاهان، سبزیجات و صیفی جات استفاده کرد.

 

کود کشاورزی کانا

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کانا یکی دیگر از انواع کود کشاورزی است، برای بدست آوردن این نوع کود از مواد گیاهی تخمیر شده استفاده شده است. بسیاری از مواد معدنی لازم گیاهان توسط این کود با نسبت مناسب تامین می شود. در این کود گیاهی عناصر و مواد دیگری از قبیل نیتروژن بتائین و انواع مختلفی از آمینواسیدها وجود دارد که رشد و شکوفایی گیاه را در پی خواهد داشت.

 

کود اتامی برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  یکی دیگر از انواع کودهای کشاورزی، کود اتامی است که برای رشد گیاهان در مراحل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد از مشهورترین انواع این کود می توانیم به اتامی روت اشاره داشته باشیم که برای رشد ریشه و تقویت آن مورد استفاده قرار می گیرد و ریشه های سالم و قوی به ارمغان خواهد آورد. در ترکیب این کود غلظت بالایی از نیتروژن-فسفر-پتاسیم و مواد معدنی نادر وجود دارد که برای رشد گیاه مناسب است.

 

کود جنرال هیدروپنیک

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  یکی از انواع مهم کودهای کشاورزی، کود جنرال هیدروپنیک است که از انواع کودهای موثر در کشاورزی به حساب می آید. از کود جنرال هیدروپنیک می توان برای رشد و همچنین بالا بردن سرعت گلدهی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی استفاده کرد.

کود هیدروپنیک

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود هیدروپنیک که به صورت مایع است، یک کود کامل برای پرورش گیاهان مختلف است. این کود از عناصر مختلف از جمله ماکرو و میکرو تشکیل شده است. در این کود مقدار ازت و پتاسیم در سطح بالایی قرار دارد که گلدهی، رشد شاخ و برگ درختان را به دنبال خواهد داشت. برای گل هایی که شاخه آن ها بریده و هرس شده است و همچنین سبزیجات مناسب می باشد. از کودهای هیدروپونیک برای تقویت خاک از طریق محلول پاشی می توان استفاده کرد.

 

کود مایع برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  انواع مختلف کود کشاورزی وجود دارد که می توانیم به انواع جامد، پودری و مایع دسته بندی کنیم. با توجه به نیازی که دارید می توانید کود مورد نظر را تهیه کنید. یکی از انواع کودهای کشاورزی، کود مایع است. از انواع کود مایع در کشاورزی استفاده فراوانی می شود به دلیل این که مزایای زیادی در رشد و پرورش گیاهان دارند و می توانند در مراحل مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

 

کود کشاورزی مایع

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  از انواع مختلف کودهای کشاورزی با توجه به نوع انتظاری که وجود دارد می توان استفاده کرد. در کنار کودهای شیمیایی که برای بهبود و حاصلخیزی خاک ها از آن استفاده می شود می توان از کودهای مایع نیز بهره برد. از کودهای مایع می توان در موارد مختلف کشاورزی استفاده کرد که می توانیم به استفاده در محصولات زراعی، باغی، گیاهان زینتی و آپارتمانی اشاره داشته باشیم. بهترین روشی که برای استفاده از کودهای مایع وجود دارد کاربرد آن ها به صورت محلول پاشی است. هر چند از کودهای مایع به صورت آبدهی نیز می توان بهره برد.

 

کود مایع کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود مایع از انواع پرمصرف کودهای کشاورزی محسوب می شود، در ترکیب کود کشاورزی مایع از عناصر مغذی، کم مصرف و پرمصرف استفاده می شود. کودهای مایع کشاورزی به صورت کمپلکس از طریق ریشه و برگ قابلیت جذب شدن را دارند و برای تغذیه گیاهان مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که از کودهای مایع به صورت محلول پاشی استفاده شود سبب شادابی گیاه می شود و افزایش کمی و کیفی محصولات را به دنبال خواهد داشت. همچنین می تواند برای حاصلخیزی خاک مورد استفاده قرار گیرد.

 

کود ادونس برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود کشاورزی اونس نیز یکی دیگر از انواع مختلف کودهای کشاورزی است. از انواع کودهای ادونس می توان برای مراحل مختلف رشد گیاهان استفاده کرد. از تاثیرگذارترین کودهای ارگانیک که در بازار وجود دارد می توانیم به کود ادونس اشاره داشته باشیم. این نوع کود با استفاده از فناوری های جدید ساخته می شود که در شرایط مختلف اسیدیته خاک و محیط ، رشد گیاه را به دنبال خواهد داشت .

 

کود بیگ باد

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  یکی از کاملترین کودهایی که در مراحل محصول دهی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد کود بیگ باد است. با استفاده از این کود می توان هفتاد در صد محصول بیشتری را برداشت کرد. این کود دارای فسفر، پتاسیم، منیزیم و اسید آمینه است که برای رشد گیاه بسیار مناسب است. در انواع مختلفی از خاک ها از جمله کوکو و هیدروپونیک می توان از آن استفاده کرد. این کود موجب بالا رفتن پتانسیل گیاه و عطر و طعم آن می شود.

 

کود پتاسیم برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  کود کشاورزی پتاسیم در انواع مختلف و ترکیبات مختلف تولید می شود. این کود همچنین به شکل های مختلف از جمله جامد و مایع وجود دارد. پتاسیم از مهم ترین عناصری است که برای رشد گیاهان در مراحل مختلف رشد لازم و ضروری است.

 

کود نیتروژن برای کشاورزی

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی  از مهم ترین و اصلی ترین عناصری که برای تمامی گیاهان مورد نیاز است می توانیم به عنصر نیتروژن اشاره داشته باشیم. زمین خود حاوی نیتروژن است اما چون کشت زیاد و نادرست موجب کاهش نیتروژن می شود و حاصلخیزی زمین از دست می رود لذا از انواع کود کشاورزی نیتروژن می توان برای حاصلخیزی و بهره وری بیشتر خاک استفاده کرد.

 

 

آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی
آشنایی با انواع مختلف کود کشاورزی