آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران

آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران

آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران برای بقا و ادامه زندگی گیاهان و درختان بسیار اهمیت دارد و جزو الزامات کشاورزی و باغبانی می باشد. خرید کود شرایط و مسائل بسیار با اهمیتی دارد که اطلاع داشتن از این نکات برای محصولات شما مفید می باشد و از نظر اقتصادی نیز بسیار با صرفه می باشد. انواع کود گروکنت در بازار موجود می باشد که هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. همان طور که می دانید امروزه شرکت های بسیاری در سطوح مختلف و با روش های گوناگون اقدام به تبلیغات خرید کود می کنند و فعالین موجود در زمینه کشاورزی در حیطه خرید کود تخصص دارند.

آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران

لازم به ذکر است که شرکت پرنیا کویر یزد با سابقه بیش از یک دهه و با همکاری مهندسان کشاورزی و افراد فعال در زمینه کشاورزی و افراد محلی، با بهره برداری از تجارب علمی و فنی مجموعه خود، فروشگاهی را جهت معرفی محصولات و خدمات کشاورزی از جمله خرید کود گروکنت، خرید بذر، و خدمات تخصصی ایجاد کرده است که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار است. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید کود گروکنت به نکاتی توجه کنید. برای مثال شما باید برای خرید کود گروکنت جنبه های متفاوت اثر بخشی، اقتصادی، و تناسب میان کود مورد نظرتان و محصولتان را در نظر بگیرید.

در بازار افراد زیادی تبلیغات گسترده ای انجام می دهند که در بسیاری از موارد به علت تبلیغات کاذب و دروغین، خرید کود گروکنت به صورت صحیح صورت نمی گیرد و در نتیجه از نظر اثر بخشی بر درختان یا گیاهان شما بازده پایینی داشته، هم چنین از نظر اقتصادی نیز صدمه می بینید. قیمت کودهای موجود در بازار متفاوت بوده و در حالت کلی به گونه ای است که به علت وجود تحریم ها و برخی عوامل دیگر نرخ کود ها بالا می باشد. به علت حساسیت موضوع خرید کود گروکنت و کیفیت مناسب آن، توصیه می شود از گیاه پزشکان و افراد متخصص در زمینه کشاورزی استفاده کنید.

 

آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران
                                                              آشنایی روشی آسان برای خرید کود در گروکنت و سراسر ایران
تنوع در تهیه انواع کود

امروزه دست شما برای انتخاب باز می باشد و گزینه های متعددی دارید، زیرا به علت پیشرفت های بالایی که در زمینه تولید محصولات متفاوت کشاورزی از جمله کود و انواع دانه و بذر و دستگاه های متفاوت گرفته و هم چنین رشد بالای علمی که در زمینه رشته گیاه پزشکی حاصل شده است، می توانید انواع کود های متنوعی را برای خرید در نظر بگیرید. انواع کود های موجود در بازار شامل موارد زیر هستند:

  • کود آلی ( ارگانیک یا طبیعی)
  • کود زیستی ( بیولوژیک)
  • کود شیمیایی ( معدنی)

به هر نوع ماده که به صورت های مختلف طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی باشند که دارای مواد مغذی لازم برای گیاه و درخت بوده و عامل افزایش کارکرد و اثربخشی در رشد و نمو و حاصل خیزی خاک و گیاه باشد را کود خطاب می کنند. اگر به صورت خلاصه به کارکرد و نکات مربوط به خرید کود که به صورت متنوعی در بازار موجود هست بپردازیم چنین بیان میکنیم:

منظور از کود آلی یا طبیعی این است که این نوع از کود ها به صورت طبیعی و حاصل تخمیر زباله های شهری و مراکز صنعتی یا ضایعات مرتبط با زمین های زراعی و دامی می باشد و برخلاف کود های شیمیایی عاری از  هر گونه مواد شیمیایی می باشد و برای حفظ استحکام خاک و حاصلخیزی آن مفید می باشد و مفهوم پایداری کشاورزی را در خود جای داده اند. کمپوست یا کود آلی به صورت های کاملا متنوعی وجود دارند و شما برای خرید کود گروکنت باید به کاربرد هر کدام دقت کنید و انتخاب صحیح را انجام دهید.

کود های آلی به صورت کود های حیوانی یا دامی، کود مربوط به ضایعات کارخانه های صنعتی مانند دخانیات، کود های مربوط به بقایا و پسماندهای گیاهی و درختان، کمپوست های مربوط به دانه های گیاهی مانند تخمیر سبوس برنج و گندم، کودهای حاصل از پودر استخوان و پسته و بسیاری از موارد دیگر می باشد. در واقع به صورت کلی هر ماده ای که بتواند فرایند اصلاح کربن به ازت را انجام داده و باعث افزایش غلظت مواد غذایی موجود در گیاهان شود کود آلی نامیده می شود.

خرید کود آلی جهت حفظ استحکام و کیفیت خاک توصیه می شود.
راهنمای خرید انواع کود زیستی

در مورد خرید کود آلی تا حدودی صحبت کردیم. حال به مبحث دیگر انواع کود گروکنت که شامل کود زیستی و معدنی می باشد می رسیم. انواع کود زیستی شامل موارد ذیل هست:

  • کودهای زیستی باکتریایی
  • کودهای زیستی قارچی
  • کودهای زیستی جلبکی

کود های زیستی یا بیولوژیک نوعی از انواع کود گروکنت هستند که طی یک فرایند وظیفه تبدیل عناصر غذایی غیر قابل استفاده را به صورت قابل استفاده دارند که در اصلاح عمل تلقیح میکروبی نامیده می شود، یعنی میکروب های عناصر و میکرو ارگانیسم های موجود در کود زیستی باعث ایجاد و تامین مواد غذایی داخل خاک می شود. از اهداف اصلی استفاده و خرید کود های زیستی بالا بردن باروری خاک و افزایش کیفیت خاک که حاصل آن محصولات غذایی با کیفیت و بدون آلودگی های صنعتی می باشد. در طی سال ها استفاده از انواع کودهای شیمیایی و مضراتی که برای محیط زیست و اطراف داشت و باعث آلودگی خاک می شد، مردم به استفاده و خرید کود گروکنت زیستی روی آوردند.

کودهای زیستی شرایطی برای تولید و عرضه دارند که به آن ها اشاره می کنیم. کودهای زیستی در محیط آزمایشگاه و تحت شرایط خاص آب و هوایی و دمای خاص پرورش داده می شوند و فرایند تولید باید در آزمایشگاه صورت گیرد. البته گفتنی است که استفاده از کودهای زیستی از زمان های بسیار قدیم نیز کاربرد داشته است، به طوری که در قدیم گیاهی به نام لگومینوز را می کاشتند که اعتقاد به حاصل خیزی زمین زراعی خود داشتند.

اگر بخواهیم به ویژگی های کود زیستی بپردازیم می توانیم به مسئله رشد جمعیت و تامین مواد غذایی بپردازیم که اهمیت کود زیستی را تاکید می کند. جهت حفظ منابع برای آیندگان و انواع آلودگی های آب و خاک و مواد شیمیایی نیازمند کود های زیستی هستیم.

خرید کود زیستی

هدف از استفاده کود زیستی

اهداف استفاده از کود زیستی موارد زیر هستند:

  • مدیریت خاک
  • ایجاد تعادل بین مواد
  • توجه به تغذیه سالم

هدف اصلی کود زیستی مدیریت خاک وایجاد شرایط مساعد جهت رشد و تعادل خاک با سایر مواد می باشد و با توجه به تقاضای بالا بر استفاده از مواد ارگانیک کشاورزی، هم چنین بهداشت جسمی و روانی افراد، توجه به خرید کود زیستی بیش از پیش اهمیت دارد. کود های زیستی با توجه به افزایش سرعت زاد و ولد در جهان و شرایط سیاسی، اقتصادی جهان ما مورد توجه سیاست مداران  و افراد فعال در زمینه تولید مواد غذایی بوده و به خرید این نوع از کود ها در حالت کلی توصیه می شود.

خرید کود معدنی

خرید کود معدنی به علت داشتن املاح موجود و ایجاد بنیه ای قوی در خاک توصیه می شود. گفتیم که کود ها تقسیم بندی متفاوتی دارند و تقسیم بندی کودهای معدنی به صورت زیر هست:

کودهای شیمیایی یا معدنی به صورت تک عنصر یا ترکیبی از عناصر وجود دارند و با توجه به خاک و آب و برخی عوامل دیگر انواع کود معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. نیتروژن، پتاسیم و فسفر جزو از اصلی ترین موادی تغذیه خاک و گیاه می باشند و به صورت منظم و با فرایند خاصی باعث رشد گیاهان و ریشه درختان و رسیدن املاح معدنی به ریشه گیاه می شود.

کاربرد کود معدنی نیتروژن زمانی می باشد که میزان ازت موجود در گیاه کم می شود و برگ درخت به حالت زردی و ضعیف شدن شاخه ها متمایل می شود. البته محصولات غذایی مهمی چون گوجه فرنگی، سیب زمینی، درخت سیب و برخی محصولات دیگر به شدت به کمبود نیتروژن واکنش نشان می دهند و خرید کود معدنی از این جهت اهمیت بالایی دارد.

کمبود پتاسیم معمولا در آغاز خود را نشان نمی دهد و در اواسط رشد گیاه یا درخت نمایان می شود. از نشانه های اصلی کمبود پتاسیم لکه های قهوه ای یا سوختگی سر برگ ها، تغییرات ساختاری و شل شدن برگ و شاخه درختان، داشتن پیچ و خم برگ های جوان و تازه رشد کرده می باشد. کود معدنی به جهت سلامت محصول اهمیت دارد.کمبود پتاسیم در میوه ها به صورت میوه های کوچک نمایان می شود.کمبود فسفر نیز به صورت ضعف در رشد گیاه، ساقه ضعیف و فرایند گل دهی ضعیف و تاخیر در رسیدن میوه و محصولات می باشد و شاخ و برگ گیاهان به صورت بنفش در می آیند.

خرید کود مناسب کشاورزی

موارد زیر در مورد خرید کود اهمیت دارد:

  • سلامت جسمی و روحی
  • توجه به مسائل جهانی
  • حفظ و پایداری منابع

همان طور که در این نوشته ذکر کردیم امروزه زندگی ما با گیاهان و محصولات متنوع غذایی و نعمت های الهی تامین می شود و به دلیل وجود شرایط متفاوت سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی توجه به مسائل کشاورزی به خصوص در حوزه تغذیه و کود بسیار مهم می باشد زیرا سلامت روحی و جسمی جامعه بشری وابسته به محصولات کشاورزی می باشد و با خرید کود مناسب و آگاهی از ساختار و ویژگی و کاربرد هر کدام از انواع کود ها باید به فرهنگ سلامت و تغذیه خود توجه داشته باشیم و برای نسل آینده نیز بیندیشیم.