HTTPS://WWW.GROKENT.COM/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9/

رشد گیاهان در باغ هیدروپونیک خودتان به اندازه کافی سخت است…

پس از همه، شما باید مواد مغذی مناب را انتخاب کنید .

شما باید آب خود را درست تهیه کنید.

و حتی ممکن است مجبور شوید کل اتاق رشد خود را از ابتدا بسازید.

بعد از این همه کار سخت، وقتی گیاهان شما بالاخره شروع به رشد می کنند، ممکن است فکر کنید که آن را درست کرده اید، زیرا به نظر می رسد همه چیز از اینجا سرازیر شده است.

آن وقت است که “فاجعه” می تواند رخ دهد.

شما تحت حمله هستید!

شما اکنون در جنگ علیه ارتشی از شورشیان هستید که برای تسلط بر اتاق رشد شما مبارزه می کنند.

دشمن شما؟

آفات و بیماری ها.

هی، همه ما آنجا بوده ایم.

مهم نیست که چقدر سعی می کنید بهترین روش های بهداشتی را در اتاق رشد خود دنبال کنید، آفات و بیماری ها فقط بخشی از باغبانی هیدروپونیک داخلی هستند.

ما اینجا برای شما هستیم

به یاد داشته باشید، ما در گروکنت فقط بهترین مواد مغذی هیدروپونیک را تولید نمی کنیم.

ما به خود افتخار می کنیم که بخشی از این جامعه هستیم. ما در آن بزرگ شدیم، بنابراین کوه‌هایی از شادی و رضایت را برای ما به ارمغان می‌آورد تا با راهنمایی‌ها، استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های رشد به دیگر تولیدکنندگان کمک کنیم، زیرا ما واقعاً به موفقیت شما اهمیت می‌دهیم.

به هر حال، اگر نتوانید از شر این آفات و بیماری‌های رایج گیاهی خلاص شوید، می‌توانید از بهترین مواد مغذی جهان (مغذی‌های پیشرفته) استفاده کنید و همچنان شاهد شکست محصول خود باشید.

پس بیایید شروع کنیم…

5 رایج ترین آفات گیاهان سرپوشیده

برای پیروزی در این جنگ، باید دشمن خود را بشناسید.

این بدان معناست که در شناسایی آفات گیاهان سرپوشیده متخصص باشید.

  1. کنه‌های عنکبوتی – این حشرات کوچک کوچک (طول کمتر از 1 میلی‌متر) احتمالاً رایج‌ترین (و منفورترین) در بین تمام آفات باغ‌های داخلی هستند. آنها در واقع عنکبوتیان کوچک هستند و به دلیل اندازه کوچکشان ممکن است تا زمانی که به گیاهان شما آسیب جدی نرسانند متوجه آنها نشوید. دو راه قابل اعتماد برای تشخیص هجوم وجود دارد: یکی، به دنبال تار عنکبوت مانند باشید. دوم، یک دستمال کاغذی بردارید و به آرامی سطح زیرین برگ ها را پاک کنید – اگر با رگه هایی از خون کنه عنکبوتی برگشت – می دانید که کنه دارید.
  2. تریپس ها – همچنین ریز هستند (حدود 5 میلی متر طول). اگرچه شناسایی آنها دشوار است، اما آسیب آنها به راحتی قابل مشاهده است. به دنبال لکه های سیاه فلزی کوچک در بالای برگ ها باشید. این اغلب با قهوه ای شدن و خشک شدن برگ ها (احتمالاً با لکه های زرد) همراه است زیرا تریپس آنها را خشک کرده است.
  3. شته – همچنین به عنوان شپش گیاهی شناخته می شود. آنها می توانند سبز، سیاه یا خاکستری باشند. مهم نیست چه رنگی دارند، آنها می توانند گیاهان شما را ضعیف کنند زیرا آب برگ ها را می مکند و آنها را زرد می کنند. ممکن است آنها را در هر جایی از گیاه پیدا کنید، اما اغلب در اطراف ساقه ها جمع می شوند.
  4. مگس های سفید – حدود 1 میلی متر طول دارند و شبیه پروانه های کوچک و سفید هستند. این باعث می شود که آنها به راحتی شناسایی شوند، اما کشتن آنها سخت تر است، زیرا هنگامی که به یک گیاه جدید مزاحم می شوند، پرواز می کنند. آنها همچنین گیاهان شما را خشک می کنند و باعث ایجاد لکه های سفید و زرد می شوند.
  5. گربه های قارچی – به طور شگفت انگیزی، گربه های قارچ بالغ مضر نیستند، اما لاروهای آنها از ریشه ها و ریشه های تغذیه کننده تغذیه می کنند، که می تواند رشد گیاه را کند کند، عفونت باکتریایی را تحریک کند – و اگر به شدت گرفته شود – حتی مرگ گیاه را به همراه دارد.

اکنون که کمی با این آفات هیدروپونیک آشنا شدید، بیایید در مورد چگونگی خلاص شدن از شر آنها صحبت کنیم.

3 راه برای مبارزه با این حشرات خطرناک گیاهان سرپوشیده

روش های زیادی برای کنترل آفات هیدروپونیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  1. از تله‌های چسبنده استفاده کنید – وقتی این تله‌ها را در اطراف اتاق آویزان می‌کنید، می‌توانید حیوانات خانگی را به دام بیندازید و این امر شناسایی آنها را آسان می‌کند (و البته آنها را از بازی خارج می‌کند). کارت های چوب آبی برای تریپس خوب هستند. کارت های زرد پشه های قارچی و مگس های سفید را جذب می کند. نکته: مطمئن شوید که برخی از کارت‌ها در سطح خاک/متوسط ​​گیاهان شما هستند – جایی که پشه‌های قارچی تجمع می‌کنند.
  2. اسپری های مختلف – شما می خواهید از سموم شیمیایی مانند Avid یا Eagle اجتناب کنید. و ما نمی توانیم اثربخشی اسپری های خانگی را از اقلام خانگی مانند سیر و غیره تضمین کنیم. اما برخی از پرورش دهندگان نتایج خوبی از مداخلات “آفت کش” ارگانیک مانند Azamax گزارش کرده اند. یکی دیگر از راه‌های غیر سمی برای محافظت از گیاهان – قبل از آلودگی – استفاده از پوست کرگدن است – یک محصول سیلیکات پتاسیم محلول‌پاشی که اساساً یک پوشش زره روی گیاهان شما قرار می‌دهد (محافظت در برابر آفات و بیماری‌ها). به عنوان یک امتیاز، غدد رزین را نیز به حداکثر می رساند.
  3. شکارچیان سودمند – برخی از پرورش دهندگان موفقیت خود را با استفاده از موجودات شکارچی مفید مانند نماتد گزارش می دهند. این شکارچیان زنده را در محیط خود قرار دهید و آنها می توانند آفات را شکار کرده و از بین ببرند.

مهم است که استراتژی های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما و گیاهان شما مفید هستند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که می توانید این استراتژی ها را ترکیب کنید. برای مثال، می‌توانید هنگام استفاده از پوست کرگدن ، تله‌های چسبنده را راه‌اندازی کنید تا به تقویت آن‌ها در برابر حمله برای یک استراتژی پیشگیرانه با قدرت مضاعف کمک کنید.

نکته مهم: جمعیت های خاصی از این آفات در مناطق مختلف کشور نسبت به روش های مختلف کنترل آفات مقاوم شده اند. برای اطمینان از اینکه استراتژی مبارزه با آفات شما تا حد امکان مؤثر است، باید با فروشگاه هیدروپونیک محلی خود در مورد آنچه که بهترین عملکرد را روی آفات منطقه شما دارد صحبت کنید.

5 تا از شایع ترین بیماری های گیاهان سرپوشیده

برای کمک به شما در شناسایی و تشخیص بیماری های گیاهی، در اینجا برخی از رایج ترین مشکلاتی که رخ می دهد آورده شده است.

  1. کپک پودری – آیا به نظر می رسد که کسی پودر سفید را روی برگ ها و ساقه های شما پاشیده است؟ ممکن است کپک پودری باشد و اگر درمان نشود باعث توقف رشد گیاه، ریزش برگ و زرد شدن بافت گیاه می شود. اگر خیلی دور شود، گیاه خود را از دست خواهید داد.
  2. سفیدک کرکی – این دو را اشتباه نگیرید. کپک پرزکی بیشتر در قسمت زیرین برگها ظاهر می شود و مانند سفیدک پودری شبیه پودر نیست. هر دوی آنها می توانند باعث زرد شدن برگها شوند که تشخیص اشتباه آنها را آسان می کند.
  3. کپک خاکستری – که به آن کپک خاکستر و نقطه ارواح نیز می‌گویند – می‌بینید که به صورت لکه‌هایی روی برگ‌ها شروع می‌شود که منجر به ساییدگی خاکستری تیره می‌شود و تا زمانی که گیاهانتان قهوه‌ای و لطیف شوند به زوال ادامه می‌دهند.
  4. پوسیدگی ریشه – زمانی که آب و عوامل بیماری زا در محیط/خاک خود زیاد باشد، می توانید دچار پوسیدگی ریشه شوید. گیاهان پژمرده و زرد می شوند. ریشه‌ها نیز می‌توانند کدر شوند.
  5. کمبود آهن – گیاهانی که آهن ندارند، فاقد کلروفیل هستند، بنابراین می بینید که برگ ها زرد روشن می شوند و رگبرگ های سبز را حفظ می کنند. گاهی اوقات زمانی که گیاهان شما فاقد آهن هستند، به اشتباه به عنوان نوعی بیماری دیگر تشخیص داده می شود.

اکنون که کمی در مورد بیماری های گیاهی هیدروپونیک می دانید، بیایید در مورد نحوه درمان محصولات خود صحبت کنیم.

چگونه در برابر بیماری های باغ داخلی پیروز شویم…

آنها می گویند یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد و این دقیقاً درست است.

بهترین راه برای مبارزه با آفات و بیماری ها این است که در وهله اول از آنها جلوگیری کنید.

مطمئن شوید که این نکات را رعایت می کنید…

  1. لباس‌های تمیز بپوشید – آفات و بیماری‌ها می‌توانند روی شما وارد اتاق رشد شما شوند. بنابراین مطمئن شوید که هنگام ورود به اتاق رشد خود لباس تمیز می پوشید. این شامل کفش هایی می شود که ممکن است در خاک های بیرونی مملو از بیماری/آفت با آنها راه رفته باشید.
  2. نشت‌ها ، رواناب و غیره را تمیز کنید – چون بسیاری از کپک‌ها و کپک‌ها و سایر مشکلات بیماری‌ها می‌توانند به دلیل آب/رطوبت اضافی ایجاد شوند، باید مطمئن شوید که مصرف آب خود را کنترل می‌کنید.
  3. گیاهان را تمیز نگه دارید – مطمئن شوید که مواد گیاهی مرده و مرده ای را که در اطراف پیدا می کنید جمع آوری کرده و تمیز کنید. همچنین در صورت لزوم گیاهان خود را هرس کنید تا برگ ها/شاخه های بیمار حذف شوند. هر چه ماده مرده گیاه کمتر باشد آفات/بیماری کمتری دارد. تضمین.

امیدواریم، تا به حال، الگوی اینجا را متوجه شده باشید؟

خلاصه تمیزتر بهتر است!

چگونه مواد مغذی پایه هیدروپونیک مناسب می تواند به جلوگیری از آفات و بیماری های گیاهی در باغ داخلی شما کمک کند

ممکن است عقل سلیم به نظر برسد، اما هر چه گیاهان شما سالم تر باشند، با بیماری و آفات کمتری مواجه خواهید شد.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم از مواد مغذی مخصوص گیاه Advanced Nutrients برای باغ داخلی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، حفظ pH خود در هیدروپونیک در محدوده بهینه (به نام “نقطه شیرین”) pH 5.5-6.3 با استفاده از مواد مغذی پایه کامل pH به جلوگیری از ضعیف شدن گیاهان شما کمک می کند و به آنها در مبارزه با مهاجمان خارجی کمک می کند.

اگر در کوکو رشد می کنید، پس به مواد مغذی پایه مخصوص کوکو نیاز دارید. این به این دلیل است که کوکو با آهن و منیزیم متصل می شود، به این معنی که گیاهان شما می توانند از این مواد مغذی مهم گرسنه شوند، اگر مغزهای پایه شما حاوی مقادیر بهینه از آن نباشند.

به همین دلیل است که Advanced Nutrients یک خط کامل از مواد مغذی پایه مخصوص کوکو مانند pH Perfect Sensi Coco Grow A&B و pH Perfect Sensi Coco Bloom A&B ایجاد کرده است که به طور خاص برای حاوی مقادیر اضافی (و دقیق) از اشکال مختلف آهن برای رشد در کوکو طراحی شده اند. گشنیز

این مکمل های هیدروپونیک می تواند به سلامت گیاهان شما نیز کمک کند

همچنین، باید به گیاهان خود مکمل هایی بدهید تا آنها را سالم نگه دارید…

همانطور که گفته شد، پوست کرگدن یک فرمول سیلیکات پتاسیم محلول است که گیاهان را از نظر فیزیکی تقویت می کند. دیواره های سلولی گیاه را تقویت می کند و محصولات را از گرما، خشکسالی، بیماری و سایر استرس ها محافظت می کند.

(یک امتیاز خوب این است که این سیلیکون همچنین تولید تریکوم ها و اسانس ها را برای برداشت های قوی تر و با کیفیت بالاتر با ارزش بازار بیشتر افزایش می دهد.)

پوست کرگدن چگونه از محصولات شما محافظت می کند؟ ملات سیلیکون فضاهای بین دیواره های سلولی را می پوشاند – و حتی خود دیواره های سلولی گیاه را می پوشاند – آنها را ضخیم می کند و در برابر حملات و سایر استرس های خارجی سخت می کند.

همچنین از گیاهان دفاع می کند، زنده ماندن محصول را افزایش می دهد و بروز و شدت کپک پودری، کپک خاکستری و سایر عوامل بیماری زا، بزرگ و کوچک را کاهش می دهد.

چگونه پس از حمله آفات یا بیماری، گیاهان خود را دوباره سالم کنید

اگر از مواد مغذی پایه Advanced Nutrients استفاده نمی کنید – با سطح کلسیم و منیزیم – Sensi Cal-Mag Xtra یک ضرورت است. در اولین علائم کمبود کلسیم و منیزیم مانند توقف رشد و زرد شدن برگها از آن استفاده کنید.

و هنگامی که گیاهان شما واقعاً دچار مشکل شدند، به سراغ Revive بروید . این ترکیب غلیظ از ترکیبات اختصاصی می تواند گیاهان پژمرده و ناسالم را به سرعت بچرخاند. حاوی مواد جوان کننده ای است که به ریشه و برگ گیاه شما وارد می شود، به سرعت در سراسر سیستم عروقی آن پخش می شود و گیاه را با مواد غذایی شفابخش پر می کند.

به یاد داشته باشید، آفات و بیماری ها بخشی از رشد هستند. اما شما می توانید آماده باشید.

نکته اصلی این است که مقابله با آفات و بیماری ها فقط چیزی است که هر پرورش دهنده داخلی با آن روبرو خواهد شد.

شما در نهایت مورد حمله قرار خواهید گرفت، حتی اگر همه چیز را درست انجام داده باشید.

به این دلیل که مبارزه با این مهاجمان خارجی تنها بخشی از رشد است.

اما دانش قدرت است و اگر از این نکات برای آماده سازی استفاده کنید، خودتان و گیاهانتان خوب خواهید بود.

برای دریافت نکات ضروری بیشتر در مورد باغبانی داخلی، در خبرنامه رایگان ما ثبت نام کنید!

اگر این مقاله را دوست داشتید، خبرنامه گروکنت را دوست خواهید داشت. دلیل آن این است که ما به طور مداوم مقالات کوتاه و در عین حال پر از اطلاعاتی مانند این را برای مشترکین خود ارسال می کنیم که می خواهند نتایج رو به رشد بهتری داشته باشند. برای ثبت نام هم اکنون فرم اشتراک خبرنامه را در این صفحه پر کنید!