شپشک آرد آلود چیست؟

شپشک آرد آلود چیست؟

شپشک آرد آلود چیست؟ خود را در داخل یا خارج از خانه پرورش می‌دهیم، همیشه در معرض خطر ظهور آفاتی هستیم که می‌توانند گیاهان ما را تحت تأثیر قرار دهند . شپشک آرد آلود دومین آفت شایع در محصولات شاهدانه است و از آنجایی که خطری است که همه ما می توانیم آن را متحمل شویم، از شما دعوت می کنم تا کمی دریابید چگونه از شپشک آردآلود جلوگیری کنیم و آن را از بین ببریم؟ ، و از این طریق محصولات سالم تری و دور از هرگونه خطر داشته باشند.

کوشینال چیست؟

شپشک آرد آلود نوعی حشره انگلی است که معمولاً از شیره موجود در گیاهان تغذیه می کند، از خانواده Coccoidea است، بسیار کوچک است، اما می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند، اندازه آن بین 2 تا 8 میلی متر است، بدن آن بیضی یا بیضی شکل است. گرد که توسط یک لایه نازک سروزی پوشانده شده است.

شپشک آرد آلود چیست؟
شپشک آرد آلود چیست؟

گونه های زیادی تحت این نام قرار می گیرند که همگی با برخی خصوصیات مورفولوژیکی منطبق است، عموماً این حشره از تنه اصلی و شاخه های جانبی شاهدانه به دست می آید و با وجود کوچک بودن به راحتی قابل مشاهده است، برخی ظاهری پنبه ای و سفید دارند. پیدا کردن و حذف آنها آسان تر است.

اگر شپش آردآلود را نمی بینید اما لکه های شفاف یا شفافی را می بینید که هنگام لمس آنها به صورت مایع غلیظ یا با بافت عسلی در نظر گرفته می شود، در معرض عسلک قرار می گیریم و زمان آن فرا رسیده است که اقدامات رفع فوری را انجام دهید. زیرا طاعون ممکن است در نهایت گسترش یابد. این مهاجم کوچک و نامطلوب می تواند خیلی سریع تکثیر شود و تقریباً 400 تخم بگذارد و معمولاً به حشره مکنده معروف است زیرا منقاری دارد که معمولاً با آن خود را به گیاه می چسباند و شیره آن را استخراج می کند و به همین دلیل به دنبال مناطق متخلخل می گردند. مانند سطح زیرین برگها. ممکن است شبیه بوتریتیس در ماری جوانا به نظر برسد، اما اگر دقت کنید هیچ ربطی به آن ندارد.

شپشک آردآلود ماری جوانا

اگر گیاهان شما شپشک آرد آلود دارند، اگر واقعاً می خواهید محصول را نجات دهید، نمی توانید زمان را بگذرانید ، تنها در یک فصل، شپشک های آرد آلود می توانند تا زمانی که به نسل سوم برسند، تکثیر شوند و باید به هر قیمتی از رسیدن آنها به جوانه های شما جلوگیری کنید ، زیرا زمانی که به جوانه های شما رسیدند. در آنجا حذف آنها غیرممکن خواهد بود.

اگر کشت شما در خارج از منزل است، باید تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا شپشک های آرد آلود روی گیاهان شما نیفتند، در غیر این صورت آسیب دیری نمی بیند که ظاهر می شود و در رشد و نمو حشیش منعکس می شود.

چگونه آلودگی به کوشین را تشخیص دهیم؟

  • همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اندازه کوچکی دارد که می تواند حداکثر به 8 میلی متر برسد و به لطف رنگ سفید آن با ظاهری پنبه ای با چشم غیر مسلح قابل تشخیص است . شبیه مگس سفید در ماری جوانا.
  • به طور معمول به شاخه های جانبی و همچنین به ساقه اصلی متصل می شوند، گاهی اوقات می توانند در قسمت زیرین برگ پنهان شوند .
  • لکه های عسلک مشخصی را ایجاد می کند که می تواند روی سطح برگ ها نیز قابل مشاهده باشد.
  • آنها با سرعت زیادی تکثیر می شوند، تولیدمثل آنها می تواند غیرجنسی یا جنسی باشد و در کل چرخه زندگی خود تقریباً 1000 تخم می گذارند.

شپشک آردآلود ماری جوانا

آسیب ناشی از شپشک آرد آلود

بدون شک در هر مرحله از چرخه زندگی گیاه شما باید نهایت مراقبت را انجام دهید و شپشک آردآلود می تواند برای آنها ویرانگر باشد، در هر مرحله می تواند برای محصول شما کشنده باشد و تغییرات مهمی ایجاد کند و سلامت گیاه شما را تضعیف کند. .

  • اینها از طریق منقار خود می توانند سموم و ویروس های  مختلفی مانند عنکبوت قرمز را تزریق کنند .
  • آنها می توانند خشک شدن و پخت را تغییر دهند و عطر و طعم را در هنگام کشیدن ماری جوانا تغییر دهند، زیرا سموم تلقیح شده عموماً در جوانه ها باقی می مانند و کل فرآیند مانیکور را مختل می کنند و تولیدکنندگان را مجبور می کنند تا دو برابر بیشتر کار کنند و زمان بیشتری را صرف جستجوی ردپایی از شپشک آرد آلود کنند. شاخه ها و جوانه ها
  • عسلک که توسط شپشک های آردآلود ترشح می شود، به دلیل اینکه مانند ملاس است، تمایل به جذب سایر حشرات مانند مورچه ها دارد و حتی می تواند محیط مناسبی برای قارچ ها ، بسیار خطرناک برای حشیش، مانند Capnodium sp یا شناخته شده تر، مانند پررنگ و همچنین ایجاد کند. Phytophthora infestans توسط بسیاری بیماری بلایت نامیده می شود که در محصولات کاملاً نامطلوب است.
  • گیاهان ماری جوانا زمانی که در محیطی قرار می گیرند که بقای آنها را دشوار می کند به راحتی تحت استرس قرار می گیرند، بنابراین وجود شپشک آردآلود می تواند به استرس منفی تبدیل شود و بر نتایج برداشت مانند عطر و طعم تأثیر بگذارد.

شپشک آردآلود ماری جوانا

چگونه با درمان های خانگی با شپشک آرد ماری جوانا مبارزه کنیم؟

ما می دانیم که چقدر مهم است که ماریجوانای خود را کاملا ارگانیک و سالم نگه داریم تا با مصرف آن خواص آن را که آن را بسیار جذاب می کند و اغلب می توان با استفاده از درمان های شیمیایی اصلاح کرد، تغییر ندهیم. برخی از گزینه هایی که می توان به طور کامل انجام داد. به طور طبیعی به شرح زیر هستند:

  1. استفاده از روغن نباتی نه تنها به مبارزه با شپشک‌های آردآلود کمک می‌کند، بلکه به مبارزه با کنه‌ها و شته‌ها نیز کمک می‌کند، باید دو فنجان روغن گیاهی به اضافه نصف فنجان صابون مایع را مخلوط کرده، مخلوط کرده و با کمی آب رقیق کنید تا مخلوطی سفید رنگ به دست آورید. سپس بعد از ظهر که آفتاب غروب کرد روی گیاه اسپری کنید.شپشک آردآلود ماری جوانا
  2. تنباکو همچنین می تواند با مخلوط کردن تنباکو (60 گرم) به اضافه آب (1 لیتر) و صابون خالص (10 گرم ) به شما کمک کند تا از شاهدانه ارزشمند خود محافظت کنید ، همه این مواد یک بار در هفته به مدت دو ماه روی گیاه قرار می گیرند.شپشک آردآلود ماری جوانا
  3. سیر یکی دیگر از آستین‌های آستین شماست که می‌توانید از آن استفاده کنید، اگر می‌خواهید نه تنها شپشک‌های آردآلود، بلکه هر نوع حشره‌ای را دفع کنید، فقط کافی است یک سر سیر را خیلی خوب له کنید و حبه‌های ادویه را با 500 میلی‌لیتر آب اضافه کنید . باید اجازه دهید 24 ساعت بماند و سپس 3 لیتر آب اضافه کنید. پس از انجام این کار، مخلوط آماده است تا روی گیاهان شما اعمال شود.شپشک آردآلود ماری جوانا
  4. یکی از دستورهایی که در حال تبدیل شدن به یک ترند است، استفاده از سه عدد چیلی یا مقداری ماده تند، سیر (5 حبه)، به اضافه یک قاشق غذاخوری دارچین، اضافه کردن یک لیتر آب و مخلوط کردن همه چیز بسیار خوب است، لازم است آن را رد کنید. یک صافی برای از بین بردن مواد اضافی گیاهی و هفته ای دو بار آماده استفاده می شود و با شپشک های آردآلود مزاحم خداحافظی می کنید.
  5. اگر به تنباکوی خالص دسترسی ندارید، می‌توانید از 30 ته سیگار که قبلا دودی کرده‌اید استفاده کنید و به یک لیتر آب اضافه کنید، باید بگذارید یک هفته بماند و به نیکوتین زمان بدهید تا در حلال حل شود. ظاهری شبیه به چای پیدا می کند، سپس باید آن را صاف کرده و در دستگاه اتومایزر قرار دهید و آماده مصرف است.

شپشک آرد آلود موجود ، چگونه آن را از بین ببریم؟

به محض شناسایی این طاعون خطرناک شاهدانه، یک کار پر زحمت برای از بین بردن آن از گیاهان شما شروع می شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد:

  • آنها را به صورت دستی با استفاده از یک پد پنبه ای آغشته به صابون پتاسیم یا با الکل بردارید، اگر خیلی سخت شد، چاقو می تواند به آسانی جدا شدن آنها از شاخه های گیاه کمک کند، پس از تمیز کردن باید دائماً نظارت کنید که دوباره برنگردند. به نظر می رسد.
  • مطمئن شوید که عسلک باقی مانده را در کل گیاه حذف کنید زیرا منبع انتشار قارچ هستند و به نوبه خود مورچه ها را جذب می کنند.شپشک آردآلود ماری جوانا
  • اگر از شانس بد مورچه ها قبلا ظاهر شده اند، لازم است از حشره کش ها استفاده کنید، تا حد امکان سعی کنید تا روی زمین یا روی سطح گیاه باقی نماند تا تأثیر شیمیایی روی شاهدانه نداشته باشید، باید مراقب باشید مورچه ای وجود نداشته باشد زیرا آنها دشمنان و شکارچیان طبیعی شپشک های آرد آلود را از بین می برند و ظاهر و تولید مثل آنها را تسهیل می کنند.
  • مخلوط کردن یک آفت‌کش با سایر محصولاتی که دفاع طبیعی گیاه را تقویت می‌کنند و ضد استرس برای شاهدانه هستند معمولاً بسیار مفید است زیرا باعث می‌شود ماری‌جوانا بسیار قوی‌تر و پایدارتر بماند و با عملکرد تولید شده توسط سموم تلقیح شده توسط کوشینال در لحظه جذب مقابله کند. شیره.
  • استفاده از شکارچیان طبیعی در برابر شپشک‌های آردآلود نیز جایگزین بسیار خوبی است زیرا ما تنها کسانی نیستیم که آنها را نمی‌خواهیم، ​​بلکه برای تقویت جانوران محلی و ترویج حفاظت از شاهدانه، دوراندیشی را در نظر می‌گیریم.
    • Pericery purchasi یا بیشتر به عنوان شپشک آرد آلود شیاردار شناخته می شود را می توان با کفشدوزک Rodolia cardinalis کنترل کرد.
    • Saissetia oleae ، که به طور سنتی شپشک آردآلود بلایت نامیده می شود، می تواند با شکارچی طبیعی Exochomus quadripustulatus کنترل شود .
  • حشره کش های طبیعی مانند روغن چریش که به مبارزه با شپشک های آرد آلود کمک می کند و همچنین پیرترین که می تواند در از بین بردن آفت کاملا موثر باشد.

چگونه برای یک قارچ کش برای کوشین درست کنیم؟

قارچ کش خود را با مخلوط کردن الکل (250 میلی لیتر)، سیر (5 حبه)، صابون مایع (¼ فنجان)، آب (1 لیتر) آماده کنید، حالا کاری که باید انجام دهید این است که حبه های سیر له شده را با الکل مخلوط کنید و بگذارید در آن بپوشانید. یک ظرف دربسته به مدت 24 ساعت، پس از سپری شدن این زمان، آب و صابون زیست تخریب پذیر را اضافه کنید، همه مواد را خوب مخلوط کنید و آماده مبارزه با هر نوع قارچی هستید.

حشره کش خانگی علیه کوشین 

رایج ترین شکل ارائه کوشینال، پنبه ای است، هنگامی که به محصولات شما حمله می کند، خلاص شدن از شر آنها واقعا خسته کننده است، اگر از متوسل شدن به محصولات شیمیایی می ترسید، می توانید آرامش داشته باشید، اینها تنها نیستند. جایگزین، می توانید خودتان آن را به عنوان یک حشره کش به همان اندازه موثر و ارگانیک تر تهیه کنید:

  1. صابون مایع و الکل را دو قاشق غذاخوری از هر کدام را در یک لیتر آب مخلوط کنید و هفته ای 1 تا 2 بار روی گیاهان خود اسپری کنید.

    شپشک آرد آلود چیست؟
    شپشک آرد آلود چیست؟
  2. گزینه دیگر مخلوط کردن تنباکو و صابون مایع ، 12 قاشق غذاخوری تنباکو و 2 صابون مایع رقیق شده در آب است.
  3. یکی دیگر از جایگزین های رایج، تزریق سرخس است . توصیه شده برای مبارزه با شپشک آردآلو، سرخس Oryopteris filix-max است، میزان مصرف آن 1 کیلوگرم سرخس در 10 لیتر آب است و باید حداقل 4 روز بماند تا خیس بخورد. خسارت ناشی از آفات

شپشک آرد آلود در آخرین مرحله مصرف، چه باید کرد؟

اگر این اتفاق ناگوار برای شما رخ داد، باید بسیار مراقب باشید و گیاهان خود را به طور کامل تحت نظر داشته باشید، روزانه در جستجوی شپشک های آردآلود باشید و سعی کنید آنها را به صورت دستی از بین ببرید، در صورت مشاهده آثاری از عسلک باید در اسرع وقت با استفاده از آن ها را از بین ببرید. صابون پتاسیم

ممکن است شپشک آردآلود در زوایایی که بین شاخه های جانبی با شاخه اصلی تشکیل می شود پنهان شود، بنابراین توصیه می شود از روغن پیرترین یا حتی چریش که به عنوان حشره کش های آلی شهرت بسیار خوبی دارند، برای تأثیرگذاری استفاده شود. آسیب جدی به یکی از شاخه ها می رسد، ممکن است در نظر گرفته شود که پس از افزودن حشره کش، آن را با کیسه بپوشانیم و به این ترتیب از انتشار آن نه تنها به سایر شاخه ها بلکه به بقیه محصول نیز جلوگیری کنیم.

گاهی اوقات شپشک آرد آلود حتی می‌تواند جوانه‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین ممکن است لازم باشد برای تأیید به آن نگاهی بیندازید، زیرا وجود آن می‌تواند به کل فرآیند خشک کردن و درمان آسیب برساند و کیفیت ماری‌جوانا را هنگام دود کردن تغییر دهد.

اگر برداشت کردم و کوشین خوردم چه کنم؟

  1. این وضعیت می‌تواند بیشتر از آنچه می‌خواهید تکرار شود، زیرا ریشه‌کن کردن کامل شپشک آردآلود می‌تواند یک چالش واقعی باشد. این حشره کوچک می تواند به تعداد زیاد و با سرعت زیاد تکثیر شود، بنابراین ممکن است یک ماده در اطراف محصولات شما آویزان شود.شپشک آردآلود ماری جوانا
  2. توصیه بیشتر این است که نسبت به این موضوع اقدام کنید و در اسرع وقت برنامه حذف شپشک آرد آلود را شروع کنید، یا از طریق حذف دستی با الکل ، با استفاده از محصولات بیولوژیکی که دارای خواص حشره کش قوی مانند روغن چریش یا پیرترین هستند، از شکارچیان طبیعی مانند استفاده کنید. کفشدوزک یا Leptomastix dactylopii، و حتی دستور العمل خانگی خود را برای از بین بردن آنها درست کنید.
  3. مهم ترین چیز این است که اگر واقعاً می خواهید محصول خود را نجات دهید و کیفیت محصولات خود را حفظ کنید، زمان را تلف نکنید و دست به کار شوید.

اگر را با کوشینال بکشم چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بسیاری از اوقات شپشک آرد آلود می تواند در داخل جوانه های ارزشمند ما پنهان شود و فرآیند مانیکور را بسیار دشوارتر کند، زیرا از بین بردن همه آنها بدون از دست دادن بخشی ارزشمند از محصول بسیار دشوار است.

شپشک آردآلود ماری جوانا

افرادی هستند که با این ایده که می توانند ماری جوانا را با شپشک آردآلود بکشند، تحت تاثیر قرار نمی گیرند، با این حال، افراد دیگری هستند که اصلاً جذب این ایده نمی شوند، زیرا این حشره نه تنها عطر، بلکه طعم را نیز تغییر می دهد. در نتیجه سمومی که در هنگام مکیدن شیره شاهدانه باقی می‌ماند و کیفیت محصول کاهش می‌یابد ، مطمئناً توصیه‌شده‌ترین یا بهترین تجربه نیست.

محصولات برای شپشک آرد آلود 

  1. حشره کش گل ضد شپشک آردآلود درمان کامل

این یکی از موثرترین محصولات ضد کوشین در بازار است، نه تنها برای از بین بردن کوشین پنبه ای عمل می کند، بلکه یک حشره کش قوی است که همه گونه ها را از بین می برد و همچنین در هر مرحله از چرخه زندگی آنها، خواه لارو باشند، به آنها حمله می کند. جوان یا در بزرگسالی. این محصول فوق العاده با روغن های معدنی (100 میلی لیتر) ساخته شده است و عملکرد محافظتی و پیشگیرانه ای دارد، صابون فسفر (100 میلی لیتر) و حشره کش (10 میلی لیتر) را نمی توان از دست داد که کاملا ارگانیک است و راه حلی برای آزار دهنده است. طاعون در شاهدانه شما

شپشک آردآلود ماری جوانا

با گل ضد شپشک آردآلود، لاروها را خشک می‌کنید و پیری پروکسیفن به لطف جزء آن، روی شپشک‌های جوان اثر می‌گذارد و از رشد و نمو آن‌ها جلوگیری می‌کند، از پیشرفت آن‌ها به مرحله بزرگسالی و تسریع مرگشان و آنهایی که در بالغ هستند جلوگیری می‌کند. مرحله مرگ در اثر خفگی چیزی که این درمان را کامل‌تر می‌کند این است که نه تنها شپشک‌های آردآلود را از بین می‌برد، بلکه یک غشای محافظ با عملکرد دافعی روی گیاهان ایجاد می‌کند، فقط برای تهیه مخلوط روغن معدنی (10 میلی‌لیتر)، صابون فسفر (8 میلی‌لیتر) و کافی است. حشره کش (0.75 میلی لیتر) برای هر لیتر آب مورد نیاز.

  1. حشره کش تک فورت تراب

حشره کش Tec-Fort  یک حشره کش ساخته شده از پیرترین های کاملا طبیعی است که فقط با تماس مستقیم باعث فلج کامل و متعاقب آن مرگ شپشک آرد آلود می شود. این محصول را می توان با سایر نمونه های Trabe مانند Neemazal، Oleatbio CCK ترکیب کرد و با این کار شما کامپوننتی خواهید داشت که تنها در یک برنامه به تمام نگرانی های شما پایان می دهد.

شپشک آردآلود ماری جوانا

  1. حشره کش برگی Trabe Proneem

این محصول دارای عملکرد گسترده ای است، نه تنها حشرات بلکه حلزون ها و حلزون ها را از بین می برد، همچنین گیاهان بیمار را شفا می دهد و از ریشه آنها محافظت می کند. این از دانه های درخت چریش بومی هند به دست می آید و هزاران سال است که به عنوان یک حشره کش و شفابخش قوی استفاده می شود، حاوی خواصی مانند سالامین، نیمبین، ملیانتریول و آزادیراکتین است.

شپشک آردآلود ماری جوانا