نحوه استفاده هورمون ریشه زایی

نحوه استفاده هورمون ریشه زایی

نحوه استفاده هورمون ریشه زایی  پودر کلونینگ ابزاری ضروری برای هر پرورش دهنده هیدروپونیک است. اما هر ابزاری بدون آگاهی از نحوه استفاده از آن بی فایده است. شبیه‌سازی موفقیت‌آمیز لزوماً فرآیند پیچیده‌ای نیست، اما فرآیندی تا حدودی ظریف است و توجه به جزئیات ممکن است عامل تعیین‌کننده در موفقیت کلون‌های شما باشد. اما با پیروی از چند دستورالعمل ساده، هر پرورش دهنده باید بتواند از پودر شبیه سازی برای حداکثر سود استفاده کند.

مواد – برای ساختن کلون های موفق به یک تیغ استریل شده، پودر شبیه سازی، یک محیط مناسب و یک سینی برای قرار دادن محیط خود نیاز دارید. ضروری است که تیغ را قبل از برش با ایزوپروپیل الکل استریل کنید. حذف ساقه از گیاه سیستم ایمنی آن را تضعیف می‌کند، بنابراین نمی‌خواهید با وارد کردن ویروس‌ها یا باکتری‌های بیرونی اوضاع را پیچیده‌تر کنید.

نحوه استفاده هورمون ریشه زاییپودر شبیه سازی به گونه ای طراحی شده است که شانس موفقیت شما را افزایش دهد و پس از ریشه زایی کلون های سالم تری ایجاد کند. آنها مملو از هورمون هایی هستند که روند ریشه زایی را تقویت می کنند و ویتامین هایی برای کمک به سلامت کلون دارند. یک محیط مناسب محیطی است که آب را به خوبی در خود نگه دارد و ترجیحاً به اندازه کافی کوچک باشد تا ساقه های شما را در خود جای دهد. انتخاب های محبوب عبارتند از مکعب های واحه و مکعب های پشم سنگ.

ایجاد برش – ساقه ای را انتخاب کنید که سالم به نظر برسد و دارای چند برگ سبز و بزرگ باشد. یک برش تمیز با تیغ به طول حدود دو یا سه اینچ ایجاد کنید. مطمئن شوید که ساقه را به آرامی اداره کنید. هرگونه خراش یا کبودی غیرضروری احتمال موفقیت در شبیه سازی را کاهش می دهد. اگر شبیه سازی گیاه شما به خصوص دشوار است، ممکن است ایده خوبی باشد که انتهای ساقه را بعد از برش آن “زخم بزنید”.

اینجا جایی است که از تیغ خود برای خراش دادن اپیدرم یک چهارم اینچ پایینی ساقه استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که لبه ساقه را بلافاصله پس از برش در پودر شبیه سازی فرو کنید. پس از اینکه کف ساقه را کاملا به پودر پوشاندید، قلمه ها را در محیط قرار دهید. محیط باید دارای سوراخ هایی در داخل آن باشد تا جاگذاری آسان تر و فشار کمتری روی ساقه ها ایجاد شود.

نحوه استفاده هورمون ریشه زایی

– محیطی که قلمه های خود را در آن قرار می دهید به همان اندازه مهم است که چگونه قلمه ها را انجام می دهید. از آنجایی که برگ های شما به رطوبت محیطی زیادی نیاز دارند، در صورت امکان باید رطوبت اتاق رشد خود را افزایش دهید. در غیر این صورت، باید به طور مرتب قلمه های خود را با یک بطری اسپری بپاشید یا قلمه های خود را با گنبد رطوبتی یا پوشش پلاستیکی بپوشانید تا در رطوبت بماند.

ممکن است کمک کند که ناحیه ریشه شما کمی گرمتر از بقیه اتاق رشد باشد تا تولید ریشه را تشویق کند. به همین دلیل است که بسیاری ترجیح می دهند یک تشک گرمایشی را در زیر محیط خود قرار دهند تا ناحیه ریشه خود را در حدود هشتاد درجه فارنهایت نگه دارند. پس از حدود دو هفته، بررسی کنید تا مطمئن شوید که ریشه ها محکم شده اند. در این مرحله، برداشتن پوشش پلاستیکی یا گنبد رطوبت باید ایمن باشد.

هورمون ریشه زایی قلمه انگور,هورمون ریشه زایی سانسوریا,هورمون ریشه زایی خانگی,کود ریشه زایی,دارچین برای ریشه زایی,

نحوه استفاده هورمون ریشه زایی

نحوه استفاده هورمون ریشه زایی