نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم چگونه از فوزاریوم در گیاهان پیشگیری و درمان کنیم؟در این پست به طور مفصل نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم در را توضیح خواهیم داد؟ تا بتوانید با جوانه های بسیار آبدار به برداشت موفقی برسید. اگر محصول شاهدانه شما تا به حال مورد حمله وحشیانه این قارچ قرار گرفته است، پس باید خاطرات بدی از آن تجربه ناخوشایند داشته باشید. در فروشگاه گروکنت ما به شما می گوییم.

اجازه ندهید دوباره برای شما اتفاق بیفتد و ما قدم به قدم توضیح خواهیم داد که برای جلوگیری از ظاهر شدن آن چه کاری باید انجام دهید. اما ابتدا باید دقیقاً بدانید که چیست؟، منشاء آن و سایر جزئیات مرتبط در مورد آن.

فوزاریوم در گیاه چیست؟

فوزاریوم دسته ای از قارچ های عفونی است که می تواند گیاهان، حیوانات و حتی انسان ها را آلوده کند. در مورد گیاهان که مورد علاقه ماست، در آنها عامل اصلی بیماری هایی مانند پژمردگی عروقی است. عمدتاً به انواع خاصی از محصولات مانند گل ها، سبزیجات، علف ها، میموزا و گیاهان زینتی حمله می کند.

اولین موارد فوزاریوم در دهه 1930 و 1940 در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی از طریق عفونتی که به محصولات گندم حمله می کرد گزارش شد. این حمله به حدی شدید بود که پس از این رویداد به عنوان یک سلاح باکتریولوژیک مورد استفاده قرار گرفت.

چرخه زندگی فوزاریوم

این قارچ به راحتی از طریق آب و ابزارهای کشاورزی آلوده پخش می شود، فوزاریوم در خاک زندگی می کند و روی زباله های آلی تجزیه شده زندگی می کند. این قارچ می تواند به طور نامحدود در خاک باشد، بنابراین چرخاندن محصول برای جلوگیری از قارچ کمکی نمی کند زیرا این قارچ می تواند از بذر تا ساختار گلخانه ای زنده بماند.

از طریق ریشه وارد می شود یا از طریق صدمات ناشی از ادوات، از طریق سلول های ریشه پخش می شود، پس از انتقال آب از طریق گیاه، از طریق سوراخ ها می رسد.

در فرآیند هدایت مایعات، قارچ پخش می شود و میکروکنیدی ایجاد می کند که از این طریق به قسمت بالایی گیاه می رسد و باعث عفونت در ساقه و راس می شود. متعاقباً میسلیوم از قسمت فوقانی وارد می شود و میکروکنیدیای بیشتری تولید می کند، این امر تا رسیدن به کناره های گیاه.

به پیتیوم نگاهی بیندازید .

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم
نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم

انواع فوزاریوم در فوزاریوم در گیاه

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم انواع مختلفی از فوزاریوم وجود دارد که می تواند عواقب مختلفی در محصولات زراعی ایجاد کند. برخی از آنها باعث آسیب به ساقه می شوند، آنها به شرح زیر هستند:

  • فوزاریوم سولفوروم
  • فوزاریوم گرامیناروم
  • فوزاریوم لاتریتیوم
  • فوزاریوم سامبوسینوم
  • Fusarium avenaceum
  • Fusarium culmorum

فوزاریوم oxysporum باعث آسیب عروقی می شود و فوزاریوم oxysporum همچنین باعث پوسیدگی بذر، نهال، ریشه، ساقه، طوقه، پیاز، بنه و غده می شود. در کشت شاهدانه، دو نوع رایج آن عبارتند از Fusarium solani و Fusarium oxysporum.

بیماری های ناشی از فوزاریوم در گیاهان

این قارچ در خاک اگر میزبان نداشته باشد به صورت میسلیوم یا هاگ زنده می ماند و در تماس با یکی از آنها به ریشه گیاهان نفوذ کرده و ایجاد می کند:

پژمرده شدن

  • یکی از ترسناک ترین بیماری ها پژمردگی عروقی است، زیرا کنترل آن در گیاهان بسیار پیچیده است.
  • آسیب ناشی از فوزاریوم در گیاهان.

فوزاریوم

 

پوسیدگی ریشه

  • ما می توانیم آن را دو هفته پس از وقوع عفونت متوجه شویم، زیرا هنگامی که توده ریشه تحت تأثیر قرار می گیرد، شروع به نشان دادن علائم استرس می کند و رشد آن را متوقف می کند.

 

فوزاریوم

پژمردگی برگ

  •  برگها به رنگ زرد تغییر کرده، چین خورده و در نهایت پژمرده می شوند.

 

فوزاریوم

آسیب ساقه

  •  ساقه گیاه از داخل به رنگ قهوه ای تغییر می کند، آوند چوبی به رنگ قهوه ای تغییر می کند، این امر باعث نکروز و توقف تردد مواد غذایی می شود که به این معنی است که گیاه به طور کامل پژمرده می شود.
  • باید بدانید که وقتی شاخه‌ها و ریشه‌های گیاه در نهایت آسیب می‌بینند، هرگز طبیعی بودن خود را بازیافت نمی‌کنند، زیرا توسط ساقه‌ای که قبلاً آسیب دیده است، حمایت می‌شوند، به‌طور جبران‌ناپذیری خشک می‌شوند و در نهایت به رنگ سفید در می‌آیند.

 

فوزاریوم

تکثیر فوزاریوم

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم فوزاریوم و انواع آن در خاک یا در اقلام در حال پوسیدگی در خاک مانند بقایای برگ های مرده، کنده ها و شاخه ها یافت می شوند. از این محیط آنها به گیاهان منتقل می شوند، اگرچه هنوز می توانند از طریق تماس و در سطح محیطی منتقل شوند، اما این مورد زمانی رخ می دهد که هاگ ها در هوا حرکت می کنند.

  • فوزاریوم که به ریشه ها حمله می کند

اگر فوزاریوم سیستم ریشه را تحت تاثیر قرار دهد، باعث پوسیدگی ریشه می شود، عفونت می تواند از طریق خود سیستم ریشه رخ دهد یا همچنین می تواند از طریق هر قسمتی از گیاه که در حال مرگ است یا زخم ایجاد کند ایجاد شود.

  • حمله فوزاریوم به سیستم عروقی

گونه‌ای از قارچ فوزاریوم که به سیستم عروقی حمله می‌کند را می‌توان مانند قارچ‌هایی که به ریشه‌ها حمله می‌کنند، نگه داشت. با این حال، می تواند بدون نیاز به هر نوع آسیبی، به خصوص در سطح ریشه، به گیاه حمله کند. قارچ به گیاه نفوذ می کند، به آوند چوبی می رسد، در سراسر آن منبسط می شود تا زمانی که باعث مرگ کامل گیاه شود.

  • فوزاریوم که به ریشه ها حمله می کند

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم در نهایت قارچ هایی از جنس فوزاریوم که به گیاه حمله می کنند و باعث آسیب به ساقه می شوند. آنها را می توان به همان روشی که به سیستم ریشه حمله می کند تکثیر کرد. اگرچه آنها معمولاً این توانایی را از طریق زخمی که گیاه ایجاد می کند، مانند شاخه های شکسته، هرس برش ها بدون مسدود کردن، یا استفاده از تکنیک های پرده ای که به گیاهان آسیب می زند، دارند.

فوزاریوم چگونه بر ماری جوانا تأثیر می گذارد؟

کشت ماری جوانا در معرض بیماری ها است و به طور کلی پژمردگی فوزاریوم یکی از شایع ترین آنهاست.

این بیماری قارچی به گیاهان ماری جوانا به طور خاص به ریشه ها و ساقه ها حمله می کند و روی قدرت گیاهان، رشد، گلدهی آنها تأثیر می گذارد و می تواند باعث خشک شدن شاخه ها یا حتی کل گیاه شود.

این می تواند به کشت ماری جوانا بدون توجه به جایی که باشد: داخل خانه، بیرون یا در گلخانه آسیب برساند و می تواند در هر پایه ای وجود داشته باشد: خاک، نارگیل و غیره. فوزاریوم دشمن اصلی پرورش دهندگان ماری جوانا است زیرا عامل عفونی بسیار تهاجمی است.

چگونه فوزاریوم را در گیاهان ماری جوانا تشخیص دهیم؟

باید بدانیم که شناسایی این نوع عفونت به ما کمک می کند تا از گسترش آن در کل محصول جلوگیری کنیم، زیرا بسیار سریع رشد می کند و می تواند گیاهان را در مدت کوتاهی از بین ببرد. بنابراین بهترین توصیه، پیشگیری از آن قبل از ظهور است، زیرا پژمردگی فوزاریوم یک عفونت تهاجمی است.

فوزاریوم

نحوه پیشگیری و درمان فوزاریوم بسته به ویژگی های حمله آن با برخی نشانه هایی که گیاهان نشان می دهند به راحتی می توانیم آن را شناسایی کنیم.

  • ریزش برگ و لکه روی آنها
  • رنگ قهوه ای در ناحیه ریشه دیده می شود.
  • ساقه را می توان از بیرون از طریق یک لکه قهوه ای تیره مشاهده کرد.

شما باید مراقب باشید زیرا برگ های افتاده و شاخه های خشک می توانند این تصور را ایجاد کنند که گیاهی فاقد آب است در حالی که در واقع می تواند قارچ باشد.

علائم فوزاریوم در گیاهان

یکی از اولین علائمی که می توانیم مشاهده کنیم این است که جوان ترین برگ ها در برخی قسمت ها روشن می شوند. سپس بلندتر می شوند و به سمت پایین خم می شوند، این به دلیل ضعیف شدن دمبرگ ها رخ می دهد. اگر این قارچ در نهال ظاهر شود، پس از بروز علائم اصلی، پژمرده شده و اندکی می میرد. در مورد گیاهان بالغ، مرگ معمولاً به صورت تهاجمی رخ نمی دهد، علائمی مانند:

  • پاکسازی رگبرگ و اپیناستی برگ.
  • برگهای پایینی زرد می شوند.
  • شکل گیری ضعیف ریشه
  • پژمردگی برگ ها و ساقه ها.
  • ریزش زودرس برگ
چگونه از فوزاریوم در گیاهان پیشگیری و درمان کنیم؟
چگونه از فوزاریوم در گیاهان پیشگیری و درمان کنیم؟

پس از این علائم نکروز در لبه برگ های باقی مانده و در نهایت مرگ رخ می دهد.

یک واقعیت عجیب در مورد فوزاریوم

این نوع قارچ می تواند برای مدت نامحدودی در خاک باشد، از کجا متوجه می شوید که وجود دارد؟ خوب، شما می توانید با ایجاد برش در پایه ساقه متوجه شوید که آیا خاک آلوده است یا خیر، و می توانید یک حلقه قهوه ای را در قسمت دسته های آوندی مشاهده کنید، این رایج ترین راه حمله به شاهدانه است. .

چگونه از فوزاریوم در گیاهان ماری جوانا اجتناب کنیم؟

  • هیچ درمان مطمئنی برای از بین بردن این قارچ ها وجود ندارد، بنابراین، ما فقط می توانیم از آنها جلوگیری کنیم.
  • عمدتاً باید اطمینان حاصل کنیم که کشت ماری جوانا عمل و فضای مناسبی برای این قارچ ها نیست.
  • محیط گرم، پایه اسیدی و آبیاری با محلول غذایی با دمای بالاتر از 28 درجه، فضای مناسبی را برای ته نشین شدن این قارچ ها ایجاد می کند.
  • فوزاریوم می تواند در زمین بماند، در مکان های مجاور باشد و به راحتی از طریق باد پخش شود، بنابراین استفاده از تریکودرما به عنوان یک روش پیشگیری بسیار مفید خواهد بود.
  • نکته بسیار مهم این است که از هیچ گونه بستری که در گیاهان تحت تأثیر فوزاریوم قرار گرفته است استفاده نکنید.

پیشگیری و حذف فوزاریوم در گیاهان ماری جوانا

تمیز کردن محصول ضروری است، مهم است که از شر برگ های پیر یا هر گونه بقایای گیاهی خلاص شوید، زیرا به دلیل جوانه زدن هاگ ها در مواد مرده گیاهی است. اگر محصول در داخل خانه یا گلخانه است، قبل از ورود به محصول باید لباس و کفش خود را تعویض کنید.

 

HTTPS://EUROGROW.ES/429-MYCORRHIZAS-Y-TRICHODERMAS

به یاد داشته باشید که قبل از تماس با گیاه دست های خود را بشویید، در غیر این صورت دستورالعمل های زیر را رعایت کنید:

  • قبل و بعد از استفاده ادوات گیاهی را ضد عفونی و استریل می کند. می توانید آن را با الکل یا پراکسید هیدروژن انجام دهید.
  • قبل از شروع کاشت، گلدان ها، کف و دیوارهای محل را بشویید و ضدعفونی کنید.
  • اگر از مواد آلی یا فضولات حیوانی به عنوان روش لقاح استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که چرخه مربوطه کامل شده و عاری از آفات و قارچ ها باشد.
  • بستر باید در دمای زیر 30 درجه باشد.
  • از مصرف زیاد کودهای نیتروژنی خودداری کنید.

سایر اقدامات موثر

  • اگر به خاک پراکسید هیدروژن بزنید، می توانید خاک را ضد عفونی کنید، از طرف دیگر می توانید در مقابل عمل قارچ ها مقاومت کنید.
  • به سوبسترای تریکودرنا اضافه کنید تا با فوزازیوم مقابله کنید.
  • قبل از کاشت می توانید از قارچ کش های طبیعی استفاده کنید، یک مثال می تواند دم اسب باشد.
  • وقتی صحبت از کشت در فضای داخلی می شود، باید در نظر داشته باشید که قسمت پایینی گیاهان باید به خوبی تهویه شود، این کار را می توان با کمک فن انجام داد.

اگر محصول قبلاً آلوده شده باشد…

در صورتی که محصول شما قبلاً آلوده شده است، باید بلافاصله گیاهان بیمار و همچنین پایه ای را که استفاده می کنید حذف کنید، پس از آن باید نظارت کنید که آیا در بقیه گیاهان شما ظاهر می شوند. از آنجایی که این نوع قارچ می تواند سال ها دوام بیاورد، کار بعدی انجام یک ضد عفونی عمیق است.

دشمنان طبیعی فوزاریوم

برای شما راحت خواهد بود که بدانید متحدان شما در نبرد با فوزاریوم چه کسانی خواهند بود، زیرا وجود آن در محصولات از کشتن این قارچ جلوگیری می کند. از آنها برای کنترل بیولوژیکی عمل این قارچ استفاده می شود دوستان و دشمنان بزرگ شما فوزاریوم عبارتند از:

در برابر فوزاریوم کارآمدترین در نظر گرفته می شود، استفاده از آن پس از هر پیوند برای تقویت حضور آن در هر محصول توصیه می شود.

به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از تریکودرما نمی توانید از محصولات شیمیایی استفاده کنید زیرا از بین می روند. تریکودرما برای رشد ماری جوانا ضروری است زیرا به دلیل روش های مختلف عمل، دشمن اصلی فوزاریوم در نظر گرفته می شود:

  • با سر به قارچ فوزاریوم برخورد می کند.
  • منشا آنتی بیوتیک های سمی قارچی است.
  • قارچ های بیماری زا را تغذیه می کند.
  • رشد توده ریشه را تقویت می کند.
  • با تکثیر میکوریزا همکاری می کند.
  • مواد آلی را تجزیه می کند.
  • سموم زراعی موجود در خاک را کاهش می دهد و نکته بسیار مهم این است که برای انسان یا حیوانات سمی یا آلاینده نیست.
  • استرپتومایسس گریزئوویریدیس

آنها برای سطح و ریزوسفر رقابت می کنند و استرپتومایسین را ایجاد می کنند که یک آنتی بیوتیک باکتریوتوکسیک است که می توانید همراه با تریکودرما استفاده کنید.

فوزاریوم

سویه باسیلوس سوبتیلیس QST 713

  • این ماده در برابر سفیدک پودری و بوتریتیس قوی است، میکروبی است که متابولیت های ثانویه را منشا می گیرد و دارای ویژگی های ضد قارچی است، می توانیم آن را همراه با تریکودرما استفاده کنیم.
  • اکنون که می دانید: چگونه از فوزاریوم پیشگیری و درمان کنیم؟ شما ابزارهای بسیار بیشتری برای داشتن یک محصول موفق دارید.