پیشگیری از کپک پودری در محصول

پیشگیری از کپک پودری در محصول

پیشگیری از کپک پودری در محصول  کپک پودری یک بیماری قارچی است که در صورت تماس آن گیاه با هاگ هر قارچی از راسته اریسیفال می تواند گونه های مختلف گیاهی را تحت تاثیر قرار دهد . کپک پودری یک مشکل نسبتاً رایج برای پرورش دهندگان است که هر چیزی جز بی ضرر است.

در صورت عدم درمان، کپک پودری می تواند به گیاهان دارویی با ارزش شما آسیب برساند، حتی آنها را از بین ببرد، بنابراین باید بلافاصله درمان را با اولین علائم این بیماری قارچی در محصولات خود شروع کنید. در حالی که سفیدک پودری یکی از قاتل‌های بالقوه محصولات کشاورزی است که تولیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند، اما هنوز تنها یک قاتل است. در اینجا در مورد 10 آفت و بیماری رایجی که گیاهان هیدروپونیک را مبتلا می کنند بخوانید.

انواع مختلفی از سفیدک پودری وجود دارد که برخی از آنها سریعتر از بقیه رشد می کنند و برخی سریعتر پخش می شوند. همچنین استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که تولیدکنندگان می‌توانند برای مبارزه با سفیدک پودری از آنها استفاده کنند، که بسیاری از آنها طبیعی هستند و هیچ آسیبی برای محصولات کشاورزی یا افرادی که آنها را مصرف می‌کنند، ندارند. اگر محصولات ارگانیک تولید می کنید، حتما در اینجا درباره محصولات Advanced Nutrients برای تولید محصولات ارگانیک مطالعه کنید.

چه چیزی باعث سفیدک پودری می شود؟

برای ایجاد کپک پودری باید دو اتفاق بیفتد:

  • هاگ های اریسیفال باید به سطوح گیاهی مانند برگ ها و ساقه ها بچسبند.
  • محدوده دما باید بین 50 تا 65 درجه فارنهایت (10 تا 18 درجه سانتیگراد) با سطح رطوبت زیر 50 درصد باشد.

کپک پودری توسط هاگ ​​ها پخش می شود، بنابراین دور نگه داشتن هاگ ها از اتاق رشد خود اولین خط دفاعی در برابر هجوم است. نظافت و بهداشت اتاق رشد نه تنها برای کاهش خطر از دست دادن محصولات درمانی شما به کپک پودری، بلکه برای جلوگیری از انواع مشکلات دیگر مانند سفیدک کرکی و پوسیدگی جوانه باید در اولویت قرار گیرد.

هاگ های اریسیفال را می توان در آب و هوای مختلف یافت – و حتی ممکن است در حیاط خلوت شما در کمین باشند. با قرار دادن تمام ابزار باغچه در فضای باز در بیرون و همه ابزار باغبانی داخلی در داخل، از آلوده کردن محصولات خود جلوگیری کنید.

یکی دیگر از کلیدهای تمیز نگه داشتن اتاق رشد، تمیز نگه داشتن خود است. از رفتن مستقیم از حیاط خلوت خود به باغ داخلی خود اجتناب کنید – لباس های شما بارهای آلودگی را از بیرون حمل می کند. قبل از ورود به اتاق رشد، لباس‌هایتان را عوض کنید، کفش‌هایتان را درآورید و دست‌هایتان را بشویید تا مطمئن شوید که هاگ‌های کپک را در جایی که به آن تعلق دارند، دورتر از محصولاتتان باقی می‌گذارید.

گردش هوای مناسب نیز ضروری است – گیاهان را شلوغ نکنید و مطمئن شوید که اتاق به خوبی تهویه می شود. هنگامی که یک فن را برای گردش هوا در اتاق نصب می کنید، یک فیلتر ورودی وصل کنید تا ذرات گرد و غبار، هاگ یا زباله های موجود در هوا را که به طور بالقوه می توانند وارد اتاق شوند و محصولات شما را آلوده کنند، بگیرید.

سفیدک پودری چه شکلی است؟

کپک پودری شبیه پودر سفید است. روی برگ های گیاه به صورت خوشه های کوچک و گرد با قوام آرد مانند ظاهر می شود. وقتی کپک پودری گیاه را گرفت، متوجه زرد شدن و پژمرده شدن برگها خواهید شد.

نحوه حذف کپک پودری از جوانه ها

بنابراین، اگر سفیدک پودری در محصولات دارویی خود پیدا کردید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا 12 استراتژی درمانی محبوب وجود دارد که می توانید برای مبارزه با این مهاجم مزاحم باغ استفاده کنید.

1. UV CleanLight

UV CleanLight نوعی لامپ فرابنفش است که کپک پودری و سایر بیماری‌های گیاهی مانند کپک خاکستری را از بین می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد تا هجوم سفیدک پودری را بدون انگشت گذاشتن روی محصولات خود متوقف کنید. استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن کپک پودری یک استراتژی نسبتاً جدید حفاظت از محصول است که کل اتاق رشد شما را نیز عقیم می کند.

مارک های زیادی از UV CleanLight در بازار وجود دارد. این لامپ ها نوری در 254 نانومتر (nm) تولید می کنند، محدوده طول موج خاصی از انرژی UVC که قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد.

با این حال، UV CleanLight انتخاب مناسبی برای هر پرورش دهنده نیست. چراغ‌ها گران هستند، بنابراین اگر شما یک پرورش‌دهنده کوچک با بودجه زمانی کم هستید، این ممکن است بهترین راه‌حل شما برای پیشگیری از سفیدک پودری نباشد. یکی دیگر از معایب استفاده از UV CleanLight این است که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند افرادی را که در زمینه رشد کار می کنند در معرض خطر سوختگی شبکیه و آب مروارید قرار دهد.

2. روغن چریش

روغن چریش که از میوه ها و دانه های درخت چریش که بومی شبه قاره هند است، به دلیل ارگانیک بودن آن یک داروی محبوب برای کپک پودری است. روغن چریش به‌عنوان یک آفت‌کش طبیعی عمل می‌کند و تولیدکنندگان معمولاً یک قاشق چای‌خوری را به یک لیتر آب قبل از اسپری کردن آن روی برگ‌ها اضافه می‌کنند. فواید روغن چریش عبارتند از:

  • نسبتاً ارزان است و برای یک بطری 16 اونسی حدود 20 دلار به فروش می رسد.
  • این همه طبیعی است، بنابراین یک انتخاب عالی برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک است.

اما روغن چریش کامل نیست، با معایبی از جمله:

  • حساسیت به دما. اگر خیلی خنک باشد، روغن چریش جامد می شود و به قوام ژله ای تبدیل می شود. لازم است آب را تا دمایی گرم کنید که از سفت شدن روغن چریش در تماس جلوگیری کند، سپس مخلوط را تا دمای مناسب برای اسپری خنک کنید.

3. جوش شیرین

جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود، یک درمان رایج برای کپک پودری است. PH بالای آن باعث می شود در درمان و پیشگیری از سفیدک پودری موثر باشد، زیرا سطح گیاه را برای رشد هاگ ها بسیار قلیایی می کند. مزایای استفاده از جوش شیرین برای درمان سفیدک پودری عبارتند از:

  • این ارزان است و در همه فروشگاه های مواد غذایی موجود است.
  • استفاده از آن آسان است. به سادگی یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری نمک اپسوم مخلوط کنید تا درمان موثری برای سفیدک پودری ایجاد کنید.

یک اشکال در استفاده از جوش شیرین این است که سطح pH گیاهان شما را تغییر می دهد، که به نوبه خود باعث می شود آهن کمتر محلول شود و در نتیجه کمتر در دسترس محصولات شما قرار گیرد. در این مورد، یک مکمل گیاهی غنی از آهن، مانند OG Organics  Sensi Cal-Mag Xtra ® ، می تواند به محصولات شما کمک کند تا ریزمغذی های مورد نیاز برای رشد را دریافت کنند.

4. بی کربنات پتاسیم

مانند جوش شیرین، بی کربنات پتاسیم سطح pH محصولات شما را تغییر می دهد، اما قوی تر است و سفیدک پودری را سریعتر از بین می برد. یک درمان پیشگیرانه موثر و همچنین یک انتخاب عالی برای یک درمان درمانی، به سادگی سه قاشق چایخوری بی کربنات پتاسیم را با سه قاشق غذاخوری روغن گیاهی، نصف قاشق چایخوری صابون دست و یک گالن آب مخلوط کنید تا محلولی ایجاد کنید که کپک پودری را از بین ببرد. مخاطب.

5. گوگرد

گوگرد یک درمان رایج سفیدک پودری است زیرا به طور مداوم خوب عمل می کند. هنگامی که گوگرد روی محصولات اسپری می شود، نه تنها کپک پودری را کنترل می کند بلکه از بروز عفونت های جدید نیز جلوگیری می کند. مزایای استفاده از گوگرد برای درمان سفیدک پودری عبارتند از:

  • این به صورت مایع یا پودر در دسترس است، بنابراین می‌توانید موردی را انتخاب کنید که استفاده از آن در اتاق رشد شما راحت‌تر است.
  • طبیعی است.

اما گوگرد یک عیب بزرگ دارد: می تواند سیستم تنفسی شما را تحریک کند و باعث ایجاد احساس سوزش در پوست و چشم شما شود. هنگام کار با گوگرد همیشه از دستکش، وسایل حفاظت تنفسی و عینک محافظ استفاده کنید.

6. شیر

برخی از پرورش دهندگان سوگند یاد می کنند که از محلول شیر لبنی برای از بین بردن کپک پودری از گیاهان استفاده کنند و دلیل اصلی آن را ارزان بودن شیر و در دسترس بودن آسان در هر فروشگاه مواد غذایی ذکر می کنند. با روش شیر، پرورش دهندگان 400 میلی لیتر شیر را با 600 میلی لیتر آب مخلوط می کنند و سپس محلول را روی نواحی آسیب دیده اسپری می کنند.

7. سیر

محلول تهیه شده با عصاره سیر یک درمان طبیعی دیگر برای سفیدک پودری است، زیرا سیر حاوی گوگرد است که یک قارچ کش قوی است. عصاره‌های سیر موجود در بازار، و همچنین روغن‌های فشرده شده از حبه‌های سیر، می‌توانند برای ایجاد یک درمان مؤثر برای کپک پودری استفاده شوند.

8. پراکسید هیدروژن

یکی دیگر از روش های محبوب برای پرورش دهندگانی که در باغ های خود با سفیدک پودری سروکار دارند استفاده از پراکسید هیدروژن است. یک قاشق غذاخوری مخلوط شده با یک گالن آب یک محلول موثر برای اسپری کردن روی محصولات شما ایجاد می کند.

پراکسید هیدروژن یک گزینه موثر برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک است، اما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی رقیق شده است، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند به گیاهان با ارزش شما آسیب برساند یا حتی از بین ببرد. با استفاده از محلول پراکسید هیدروژن سه درصد که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود، از سوختن تصادفی محصولات خود جلوگیری کنید.

9. سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از مواد به‌راحتی در دسترس است که می‌توان آن را به یک داروی طبیعی برای کپک پودری تبدیل کرد. برای ایجاد این محلول، دو تا سه قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک گالن آب مخلوط کنید، سپس روی برگ ها اسپری کنید. با این حال مراقب باشید که این نسبت را حفظ کنید، زیرا سرکه بیش از حد می تواند به محصولات شما آسیب برساند.

10. Streptomyces Lydicus

این یک گونه باکتری در دسترس تجاری است که از چسبیدن هاگ اریسیفال به سطوح گیاه جلوگیری می کند. Streptomyces lydicus به طور طبیعی وجود دارد و ارگانیک است.

11. قارچ کش های تجاری

مانند گوگرد، مس در از بین بردن پاتوژن های مضری که باعث سفیدک پودری می شوند، موثر است. اگر یک قارچ‌کش مسی تجاری را برای درمان عملیات رشد خود انتخاب می‌کنید، دستورالعمل‌های روی برچسب را به دقت دنبال کنید تا مطمئن شوید نسبت‌ها را درست می‌بینید. مس بیش از حد می تواند نه تنها به محصولات شما بلکه به بدن شما نیز آسیب برساند، بنابراین هنگام کار با این نوع قارچ کش از استنشاق آن خودداری کنید.

نکته دیگر در مورد قارچ کش های تجاری این است که برچسب ها را با دقت بخوانید و از مصرف هر گونه حاوی مایکلوبوتانیل خودداری کنید. یکی از این قارچ کش های تجاری که حاوی مایکلوبوتانیل است Eagle 20 است.

مایکلوبوتانیل در از بین بردن کپک پودری موثر است، به همین دلیل است که یک قارچ کش محبوب است. در دمای پایین، مصرف آن برای انسان کاملاً خوب است. با این حال، هنگامی که مایکلوبوتانیل تا 400 درجه فارنهایت (205 درجه سانتیگراد) گرم می شود، هیدروژن سیانید منتشر می کند، ترکیبی که برای انسان کشنده است. اگر در حال رشد محصولاتی هستید که برای مصرف گرم می شوند، به هر قیمتی شده از مایکلوبوتانیل اجتناب کنید.

استفاده از قارچ‌کش‌های تجاری برای مدیریت کپک پودری می‌تواند هنگام آزمایش انطباق به شما آسیب برساند. سطوح قابل قبول آفت کش برای محصولات دارویی از ایالت به ایالت و کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ترکیبات خاصی در برخی بازارها قابل قبول هستند اما در برخی دیگر قابل قبول نیستند، و برخی از بازارها آستانه بالاتری برای محصولات سازگار با سایرین دارند. در برخی نقاط، به ویژه اورگان، کلرادو و کانادا، مایکلوبوتانیل در کشت محصولات دارویی کاملاً ممنوع است، در حالی که در بازارهای دیگر، مانند کالیفرنیا، محدود است اما ممنوع نیست.

قبل از شروع رشد، مهم است که محدودیت های قارچ کش برای محصولات درمانی در بازار خاص خود را مشخص کنید. و واضح است اما ارزش تکرار دارد: از هر چیزی که به طور بالقوه می تواند به شما آسیب برساند دوری کنید، حتی اگر در از بین بردن کپک پودری موثر باشد. نجات یک گیاه از سفیدک پودری ارزش مسموم کردن بالقوه خود یا دیگران را ندارد.

12. باسیلوس سوبتیلیس

میکروب های مفید بیشتر یک استراتژی پیشگیری از سفیدک پودری هستند تا درمان سفیدک پودری، اما افزایش تعداد میکروب های مفید در باغ شما زمانی که متوجه آلودگی سفیدک پودری می شوید مطمئناً می تواند تلاش های درمانی شما را تقویت کند. دو محصول مغذی پیشرفته که حاوی Bacillus subtilis، یک سویه خاص از میکروب‌های مفید شناخته شده برای تقویت ایمنی محصول هستند، آب وودو و رتیل هستند.

وقتی Bacillus subtilis در ریزوسفر محصولات شما وجود دارد، به دو طریق به گیاهان کمک می کند تا با قارچ های بیماری زا مبارزه کنند:

  • مقاومت سیستمیک طبیعی گیاهان را القا می کند.
  • از نظر فیزیکی ریشه‌های گیاهان را می‌پوشاند تا از نفوذ قارچ‌ها (و باکتری‌ها و ویروس‌های مضر) به پوست ریشه‌ها و آلوده کردن محصولات شما جلوگیری کند.

چای کمپوست به عنوان راهی برای معرفی میکروب های مفید به محصول شما

بسیاری از پرورش دهندگان با استفاده از چای کمپوست از کپک پودری جلوگیری می کنند که میکروب های مفید را وارد ریزوسفر محصولاتشان می کند. پرورش دهندگان می توانند چای کمپوست خود را تهیه کنند یا چای های کمپوست غلیظ را خریداری کنند که آماده رقیق شدن و استفاده فوری هستند. مزایای چای کمپوست عبارتند از:

  • می توان آن را به صورت ارگانیک ساخت.
  • می توانید چای کمپوست خود را درست کنید.

معایب انتخاب چای کمپوست به عنوان استراتژی پیشگیری از سفیدک پودری عبارتند از:

  • دم کردن یک چای کمپوست موثر زمان زیادی می برد.
  • چای کمپوست بوی بسیار نامطبوعی دارد.

تهیه چای کمپوست خود یک فرآیند نسبتاً ساده است. با کمپوست با کیفیت بالا شروع کنید. برخی از تولیدکنندگان کمپوست را با مخلوط کردن آن با اسید هیومیک یا هیدرولاز ماهی و ترک کردن مخلوط به مدت دو تا سه روز برای خورش انتخاب می کنند. این یک مرحله ضروری نیست، اما قدمی است که بسیاری از پرورش دهندگان احساس می کنند کمپوست را موثرتر می کند.

دستور العمل برای چای کمپوست

مراحل بعدی برای دم کردن چای کمپوست با کیفیت بالا به شرح زیر است:

  1. یک سطل را 1/3 پر از کمپوست کنید
  2. باقی مانده سطل را با آب بدون کلر پر کنید
  3. مخلوط را به مدت سه یا چهار روز بگذارید تا دم بکشد و هر از گاهی آن را هم بزنید
  4. مخلوط را از طریق یک پارچه متخلخل مانند پارچه پنیر در یک سطل دیگر صاف کنید
  5. مایع را با آب بدون کلر بیشتری رقیق کنید تا رنگ چای ضعیف شود

برخی از پرورش دهندگان به جای مخلوط کردن آب با کمپوست شل، کمپوست خود را در یک کیسه نایلونی یا توری قرار داده و آن را در آب غوطه ور می کنند، مثل اینکه در حال خیس کردن یک چای کیسه ای غول پیکر هستند. اینکه آیا این روش را انتخاب می کنید یا روش ذکر شده در بالا به ترجیح شخصی بستگی دارد.

برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، برخی از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند که سنگ‌های هوا را به سطل‌های دم‌آوری خود اضافه کنند تا چای را به هم بزنند و اکسیژن را تامین کنند. دم کردن چای کمپوست با این روش فقط 24 تا 36 ساعت طول می کشد تا چند روز.

بنابراین، بهترین روش برای مقابله با سفیدک پودری در عملیات رشد شما چیست؟ پاسخ کوتاه این است که واقعا “بهترین” درمان وجود ندارد. این به کارهایی بستگی دارد که می توانید در بودجه و منابع خود به بهترین نحو انجام دهید.

پیشگیری از کپک پودری برای گیاهان درمانی

اگر در باغ خود با کپک پودری سروکار دارید، 12 استراتژی ذکر شده می توانند گزینه های موثری برای از بین بردن آلودگی بدون از بین بردن محصولات با ارزش شما باشند.

اما راه بهتری برای جلوگیری از از دست دادن محصولات درمانی خود در اثر کپک پودری وجود دارد: در وهله اول از بروز آن جلوگیری کنید.

نکات بیشتر برای جلوگیری از سفیدک پودری عبارتند از:

  • محصولات خود را شلوغ نکنید: وقتی گیاهان در محل رشد خیلی نزدیک به هم قرار می گیرند، هوا نمی تواند به طور موثر در بین آنها گردش کند. این باعث افزایش سطح رطوبت در اتاق می شود و محیطی ایجاد می کند که در آن کپک پودری می تواند رشد کند.
  • باغ داخلی خود را به خوبی روشن نگه دارید: پاتوژن های قارچی که باعث رشد کپک پودری می شوند به یک محیط مرطوب و تاریک نیاز دارند، بنابراین هر گیاهی که نور کافی دریافت نمی کند نسبت به گیاهانی که در مناطق روشن تر هستند در معرض خطر بیشتری برای عفونت هستند. اگر ساقه‌ها و برگ‌هایی در قسمت‌های پایین‌تر گیاهان شما رشد می‌کنند که به دلیل موقعیت خود نمی‌توانند نور مورد نیاز خود را دریافت کنند، آن‌ها را هرس کنید تا احتمال پخش شدن مکان‌های تخم‌ریزی سفیدک پودری را از بین ببرید.
  • میکروب های مفید را بخشی از استراتژی رشد خود قرار دهید: میکروب های سویه باکتری Bacillus subtilis می توانند با القای مکانیسم های دفاعی طبیعی محصول شما، ایمنی محصول شما را در برابر آفات و پاتوژن ها تقویت کنند. می توانید باسیلوس سوبتیلیس را در محصولات مغذی پیشرفته مانند آب وودو و رتیل بیابید.

تقویت سیستم های دفاعی طبیعی محصولات شما تنها مزیتی نیست که از افزودن میکروب های مفید به رشد خود به دست می آورید. در اینجا در مورد تمام روش هایی که میکروب های مفید به محصولات شما کمک می کنند تا قوی تر ، کارآمدتر و مقاوم تر در برابر عوامل بیماری زا رشد کنند، بخوانید.

حتی زمانی که پیشگیری از کپک پودری را در باغ خود در اولویت قرار می دهید، باز هم ممکن است هاگ ها وارد رشد شما شده و در محصولات شما تولید مثل کنند. پس از پیشگیری، بهترین خط دفاعی شما اقدام سریع برای خلاص شدن از شر کپک است. هنگامی که محصولات دارویی خود را برای آزمایش خلوص ارسال می کنید، هر گونه اثری از سفیدک پودری باعث از بین رفتن آنها می شود. به عنوان یک پرورش دهنده که یک محصول درمانی را کشت می کند، ایمنی مشتریان باید در اولویت قرار گیرد.

اگر علائمی دیدید که این آفت یا هر بیماری دیگری که می‌تواند به محصولات شما آسیب برساند، روی برگ‌های گیاهان درمانی شما راه‌اندازی کرده است، خط تلفن پشتیبانی از رشد دهنده پیشرفته مواد مغذی می‌تواند به شما در تشخیص و درمان مشکل کمک کند. برای دریافت پاسخ هایی که برای محافظت از محصولات با ارزش خود نیاز دارید تا دیر شود صبر نکنید – همین حالا اقدام کنید!

برای مشاوره رشد با ارزش تر، در خبرنامه رایگان ما ثبت نام کنید

چه یک پرورش دهنده جدید باشید و چه ده ها سال است که کشت می کنید، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. اکنون در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقالات بیشتری مانند این مقاله مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال شود.