چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟

چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟

چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟ ، یکی از مضرترین آفات شاهدانه برای کشت ، رخ می دهد . آنها حشرات کوچک پرنده سفید رنگی هستند که می توانند به سرعت کل مزرعه را مستعمره کنند  . به همین دلیل، در اینجا قصد دارید نکات بسیار موثری را برای جلوگیری از گسترش آن بیاموزید.

مگس سفید

مگس سفید در گیاهان یک حشره بالدار است که به محصول حمله می کند و یک آفت شناخته شده در سراسر جهان است.

خوشبختانه، مگس های سفید موفق به از بین بردن کامل محصول نمی شوند، اما کیفیت و تولید جوانه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

ضروری است که مشکل را به سرعت برطرف کنید، زیرا با سرعت استثنایی گسترش می یابد. تقریباً بیش از 1500 گونه مگس سفید وجود دارد، بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه این حشره را شناسایی کنید.

چرخه زندگی مگس سفید

مگس سفید از مراحل تخم، لارو ، شفیرگی و بالغ می‌گذرد ، درست مانند اکثر آفات. این چرخه در یک ماه کامل می شود و دمای آنها بین 15 تا 40 درجه سانتیگراد ایجاد می شود.

  1. در فاز تخم به اندازه 0.25 میلی متر و دارای رنگ سفید مایل به زرد می باشد . تخم ها در قسمت زیرین برگ های بالایی و همچنین روی برگ های مختلف پایینی قرار دارند. تقریباً یک مگس سفید ماده می تواند بین 200 تا 500 تخم پس از رسیدن به مرحله بلوغ بگذارد.
  2. حشره کش سفیدک
  3. در مورد لاروها نیز در قسمت زیرین برگهای جوان یافت می شوند که از شیره گیاه تغذیه می کنند. در مرحله شفیرگی تا زمانی که بزرگ نشوند و کیسه را بشکنند غذا نمی‌خورند.مگس سفید ماری جوانا
  4. و چیزی که بیشتر از همه باید نگران آن باشید، مگس سفید بالغ است، زیرا این مگس است که به محصول آسیب می رساند. آنها بسیار سریع و آسان پخش می شوند و تقریباً 15 تا 30 روز زندگی می کنند.گیاهان مگس سفید

طاعون مگس سفید

شناسایی مگس سفید یک روش بسیار ساده است ، زیرا آنها حشرات حدود 2 میلی متر هستند. هنگامی که گیاهان آبیاری می شوند یا تکان می خورند می توان آنها را در حال پرواز دید . دارای بالهایی هستند که به شکل سقفی چیده شده اند که یک زاویه را تشکیل می دهند و مشاهده آفت در اولین مراحل سطح زیرین برگ ها معمول است.

مگس سفید

همچنین مشاهده جفت مگس های سفید در حال تکثیر در قسمت زیرین برگ ها معمول است. این آفت پس از جذب شیره بر روی برگ ها آثار کوچکی ایجاد می کند و آثاری از نوعی عسل بر جای می گذارد.

درمان شیمیایی مگس سفید

یک آفت به راحتی در محصولات کشاورزی، به ویژه در داخل خانه و همچنین در گلخانه ها پخش می شود، اگرچه در محصولات بیرونی نیز بسیار رایج است. آنها از طریق جنسی و همچنین از طریق پارتنوژنز، یعنی تقسیم سلولی تولید مثل می کنند. بنابراین برای لقاح نیازی به کارت مرد ندارند.

مگس سفید روی گیاهان

مگس سفید گیاه را نیش می زند تا شیره آن را جذب کند و در نتیجه مزارع را به طور تصاعدی ضعیف می کند.

  • هنگامی که ماری جوانا در مرحله رشد است ، قدرت و استحکام بسیار کمتری به دست می آورد ، حتی اگر نیش ها زیاد باشد، برگ های خود را از دست می دهند.
  • زمانی که محصول در مرحله گلدهی است و همچنان مورد حمله آفت قرار می گیرد، تولید و حجم جوانه ها کاهش می یابد . در بدترین موارد، بلوغ محصول به تأخیر می افتد و استرس منفی ایجاد می کند.

هنگامی که مگس سفید برگ را نیش می زند، سمومی را تزریق می کند که بر کیفیت گل ها تأثیر می گذارد و باعث ایجاد ویروس و بیماری های مضر می شود. از طرفی عسلی که این آفت ترشح می کند باعث جذب مورچه ها می شود. و در نهایت، زمانی که گیاه آلوده شد، امکان انقباض پررنگ و بلایت وجود دارد.

Whitefly Eliminate

جلوگیری از مگس سفید

  1. برای شروع، هنگام کوددهی باید از نیتروژن اضافی اجتناب کنید ، زیرا مگس های سفید را جذب می کند.
  2. گیاهان را طوری قرار دهید که هوا در مکان‌های بیرونی گردش کند و رطوبت ایجاد نشود. تهویه و استخراج مناسب برای محصولات داخلی ضروری است.
  3. اقدامات بهداشتی شدید را در مزرعه انجام دهید و به طور دوره ای گیاهان را برای تشخیص وجود آفات مشاهده کنید.
  4. با استفاده از روغن چریش و تله های چسبنده از گیاهان محافظت کنید.

درمان مگس سفید

چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟

هنگامی که در ماریجوانای خود مگس سفید را می بینیم، چندین گزینه برای از بین بردن مگس سفید و بیش از یک درمان و راه حل برای مگس سفید در برابر مگس سفید داریم .

حشره کش اکولوژیک مگس سفید

هنگامی که هجوم مگس سفید به طور دائم در مزرعه ماریا ما مستقر شد، از خود خواهید پرسید چگونه با مگس سفید مبارزه کنید؟ استفاده از حشره کش های مبتنی بر پیرترین توصیه می شود. به همین ترتیب، روغن کلزا در از بین بردن تخم مگس سفید بسیار موثر است. موثرترین حشره کش کنه کش Spruzit است.

مگس سفید

صابون پتاسیم سفید فلای

صابون پتاسیم در از بین بردن عسل ترشح شده از مگس های سفید روی برگ ها  بسیار موثر است. و اگر از حشره کش ها همراه با محرک برای سیستم دفاعی گیاهان استفاده کنید، نتایج بسیار قدرتمندی خواهید گرفت. هدف از بین بردن استرس است که واقعاً برای محصول مضر است.

مگس سفید

درمان شیمیایی Whitefly

هنگامی که حضور مگس سفید بسیار زیاد است و بیشتر گیاهان را آلوده کرده است، باید از یک حشره کش شیمیایی چند ظرفیتی استفاده کنید. و محصولات مه پاش خودکار امکان حذف کامل آفت و همچنین تریپس و کنه های عنکبوتی قرمز را فراهم می کند.

حشره کش سفید مگس

اگر تصمیم به استفاده از حشره کش شیمیایی دارید، خواندن دستورالعمل سازنده ضروری است. البته برای جلوگیری از هرگونه مسمومیت از محافظ، دستکش لاستیکی و ماسک استفاده کنید.

حشره کش Vithal Garden Vac حشره کش قوی مگس سفید در قالب اسپری است. آماده برای استفاده، می تواند با مگس سفید مبارزه کند و آن را به طور موثر ریشه کن کند.

برای استفاده از آن، ما فقط گیاهان را به طور کامل ، برگ ها و ساقه ها را از بالا به پایین، سطح و زیر بدون سمپاشی جوانه ها برای جلوگیری از خشک شدن آنها سمپاشی می کنیم.

ما یک هفته درخواست می کنیم تا مگس سفید ماری جوانا را از بین ببریم .

مگس های سفید

حشره کش باغ سیترین طیف وسیعی دارد. اگر تعجب می کنید که چگونه مگس سفید را بکشید؟ با این حشره کش راه حل دارید. بسیار متمرکز و موثر، به طوری که می تواند در یک برنامه با مگس سفید مبارزه کند ، در واقع حداکثر دو کاربرد توصیه می شود.

دوز حدود 2.5 میلی لیتر در لیتر خواهد بود و تمام سویه ها را بدون تماس با جوانه ها اسپری می کنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که از درمان مگس سفید در شب استفاده کنید، اگر محصول ماری جوانا شما در فضای باز یا با چراغ خاموش است، اگر محصول شما در داخل خانه است، به این ترتیب محصول قبل از خشک شدن کاملا جذب می شود و از سوختن و خشک شدن گیاهان جلوگیری می کنیم.

صابون پتاسیم سفید مگس

Epik سیستمیک یک حشره کش موثر برای از بین بردن مگس های سفید و سایر آفات مانند کنه عنکبوتی قرمز ماری جوانا یا تریپس ماری جوانا است. با این حال، اگر ماری جوانا با کپک دارید یا از قارچ هایی مانند سفیدک پودری در ماری جوانا، ماری جوانا بوتریتیس،  ماری جوانا پیتیوم یا کپک ماری جوانا رنج می برید، به قارچ کش نیاز داریم.

حشره کش اپیک به صورت پودری ارائه می شود و لازم است به مقدار 1.5 گرم در لیتر رقیق شود. حداکثر دو بار در هفته با محلول پاشی، پودر کردن گیاهان ماری به طور کامل و اجتناب از سمپاشی جوانه ها انجام می شود.

با مگس سفید مبارزه کن

آیا می دانید چگونه مگس های سفید را به طور طبیعی از بین ببرید؟ آیا یک درمان خانگی برای مگس سفید را ترجیح می دهید؟

درمان خانگی Whitefly

ما می‌توانیم درمان‌های خانگی مگس سفید را از بین ببریم ، انجام آنها بسیار ساده است، همچنین ممکن است به وبلاگ بهترین حشره‌کش خانگی برای ماری جوانا علاقه مند شوید ، نگاهی بیندازید.

تله مگس سفید

اگر به این فکر می کنید که چگونه مگس سفید را از ماری جوانا حذف کنید و در آن لحظه چیزی در دست ندارید، می توانید یک تله خانگی ایجاد کنید .

چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟
چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟

مگس سفید در محصولات ماری جوانا مانند بسیاری از حشرات دیگر در محصولات و در هر مکان دیگری جذب رنگ زرد می شود، اگر مگس سفید در خانه دارید ، این نیز راه حل خوبی است.

  1. این اختراع شامل جستجوی هر عنصر زرد رنگی است که بتوانیم از آن استفاده کنیم، می تواند یک کیسه، هر ظرف، یک بطری، مانند یک سفید کننده سنتی باشد.
  2. در این حالت از بطری سفید کننده استفاده می کنیم، یک تکه برش می دهیم و کمی صاف می کنیم تا کمی صاف تر به نظر برسد.
  3. سپس آن را با روغن آغشته می کنیم ، مگس های سفید آنقدر کوچک هستند که به محض آغشته شدن به روغن، دیگر نمی توانند پرواز کنند و از شر آن خلاص شوند.
  4. می توانیم از آب و صابون هم استفاده کنیم و ظرفی درست کنیم که مگس ها در آن بیفتند.

درمان خانگی مگس سفید

اگر خارج از منزل هستیم بهتر است از روغن و آب با کمی صابون استفاده کنیم زیرا در صورت استفاده از چسب حشرات دیگری که نمی خواهیم یا حتی پرندگان ممکن است در تله بیفتند. اگر در داخل خانه هستیم، می توانیم با خیال راحت از چسب استفاده کنیم.

اگر ترجیح می دهید تله ها را در Eurogrow خریداری کنید، تله های چسبنده زرد رنگ را با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.

  • یکی دیگر از درمان های خانگی مگس سفید ممکن است به سادگی شامل قرار دادن برخی گیاهان معطر در اطراف محصول باشد، مانند ریحان، که مگس ها را دفع می کند.
  • سیر را هم می توانیم امتحان کنیم، به سادگی باید یک سیر را خوب له کنیم و در آب بریزیم. گیاهان را به خوبی با پماد سمپاشی می کنیم و طاعون از بین می رود. یک درمان خوب دیگر برای مگس سفید.
چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟
چگونه مگس سفید را از بین ببریم؟

مگس سفید آفتی نیست که محصول ماری جوانا شما را از بین ببرد، پیشگیری از آن بسیار آسان است و اگر مجبور به شروع درمان باشید، به طور موثر پاسخ می دهد و آفت را بدون مشکل از بین می برد. اما مهم ترین نکته جلوگیری از گسترش آن با استفاده از روش هایی است که در بالا توضیح دادیم. بازرسی روزانه گیاهان را انجام دهید تا هرگونه شک و شبهه برطرف شود.

ما موثرترین نکات را در مورد درمان و پیشگیری از مگس سفید ماری جوانا دیده ایم . امیدواریم این ترفندها برای شما مفید بوده باشد تا بتوانید از یک محصول در شرایط عالی لذت ببرید. دود پشه بند خوب!