چگونه PH را کاهش دهیم؟

چگونه PH را کاهش دهیم؟

چگونه PH را کاهش دهیم؟  یکی از گیاهانی است که مورد تقاضا قرار گرفته است، اما هر کسی که سعی در رشد آن داشته باشد، می داند که حفظ شرایط عالی برای رشد و رشد مناسب چقدر دشوار است . بدون شک نیاز به فداکاری، زمان و کنترل مداوم عوامل محیطی دارد که می تواند شکل گیری جوانه های خوب را بهینه کند یا در آن اختلال ایجاد کند . از فروشگاه گروکنت ما می خواهیم در مورد PH با شما صحبت کنیم.

چگونه PH را کاهش دهیم؟
چگونه PH را کاهش دهیم؟

آب برای گیاهان و همه موجودات زنده حیاتی است و می‌تواند دارای املاح، املاح و مواد معدنی باشد که می‌توانند بر PH آن تأثیر بگذارند ، آن را اسیدی یا قلیایی کنند و تأثیری را که می‌تواند هنگام آبیاری ماری‌جوانای گران‌بها ایجاد کند، تغییر دهد. با این حال، این عاملی است که می توانیم آن را اصلاح کنیم تا کاملاً مفید باشد و تا پایان برداشت نتایج خوبی را تضمین کند.

دقیقاً به همین دلیل است که باید دائماً آن را کنترل و نظارت کنیم، اما وقتی PH آب بالا می رود چه باید کرد؟ چگونه می توانیم آن را اصلاح کنیم و این مایع حیاتی را به بهترین حالت برای آبرسانی محصول خود تبدیل کنیم؟اینها برخی از سوالاتی است که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.

چرا pH آب آبیاری در گیاهان ماری جوانا را تنظیم می کنیم؟

ضروری است که قبل از پرداختن به موضوع، بدانیم PH چیست و چه اهمیتی دارد، به عنوان مقدار عددی که نشان دهنده سطح قلیایی یا اسیدی مواد مختلف است، در این مورد، آب که غلظت های متغیری خواهد داشت، درک کنیم. از هیدروژن

PH آب را کم کنید

 

حالا می‌پرسید PH آب چه رابطه‌ای با گیاهان ماریایی دارد؟ خب، خیلی ساده است، pH بر فرآیند جذب مواد مغذی در بستر یا موجود در محلول تهیه شده با کودها تأثیر می گذارد و برای تغذیه صحیح شاهدانه ما ضروری است.

سطوح pH موجود مستقیماً بر وضعیت تعادل متابولیک گیاه تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که ما باید همیشه مراقب نحوه مدیریت و توزیع مواد مغذی ارائه شده باشیم و تضمین کنیم که آنها همیشه بهینه هستند.

pH باید خنثی باشد ، اما ممکن است سطوح از این رقم بیشتر شود و بسیار قلیایی شود، همیشه کنترل آن از محیط رشد کمی ایمن تر است، با توجه به اینکه محیط های هیدروپونیک ناپایدارتر از خاک هستند.

چگونه PH آب را کاهش دهیم؟

برای اینکه مشخص شود چقدر باید pH را کاهش دهیم ، باید اندازه گیری با ph متر انجام شود، این ابزاری است که باعث می شود رشد کننده به طور قطع از تغییرات حاصل از افزودن کودها یا مواد مغذی مختلف به آب مطلع شود. به این ترتیب، می‌توانید قبل از آبیاری بستر ، با در نظر گرفتن هیدروپونیک بودن یا نبودن زیرلایه، تعادل آن را به موقع انجام دهید.

 

PH

 

آبی که برای آبیاری گیاهان استفاده می شود با توجه به مقدار مواد معدنی موجود در آن به آب های نرم یا سخت تقسیم می شود که آب های سخت دارای بیشترین بار و قلیایی بودن بیشتر هستند، به همین دلیل استفاده از آب نرم همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. قابل شرب، که سطح pH را تغییر نمی دهد.

اگر هنگام انجام اندازه گیری مشخص شد که PH بالا است ، باید از تنظیم کننده های ph یا تنظیم کننده هایی استفاده کنید که توانایی مقابله با قلیایی بودن آب را دارند. به طور کلی توصیه می شود گیاهان را با آب تصفیه شده یا اسمز آبیاری کنید زیرا PH پایینی دارند. تنظیم کننده های pH در  فروشگاه Grow وجود دارد که می تواند کمک بزرگی باشد یا بهتر است بگوییم روش های خانگی بسیار موثر و ارزانی وجود دارد که مشکل را خیلی سریع و طبیعی و بدون مواد شیمیایی و کاملا ارگانیک حل می کند.

چگونه PH آب را در خانه کاهش دهیم؟

حتی اگر آن را در خانه تصور نمی کنید، یک آزمایشگاه واقعی وجود دارد که می تواند بهره وری محصول شما را بهبود بخشد، PH را با استفاده از عناصری که در دسترس خود داریم مدیریت کند و به ما این امکان را می دهد که  بدون سرمایه گذاری از گیاهان شاهدانه خود مراقبت کنیم. پول زیادی در آن است

به یاد داشته باشید که pH مطلوب بین 5.5 تا 7.0 است تا گیاه بتواند تمام مواد مغذی موجود در بستر را حداکثر جذب کند، چه مواد مغذی میکرو و چه درشت، اگر PH بیش از حد بالا یا پایین شود، فقط به گیاهان ما آسیب می رساند. .

 

چگونه PH آب را به طور طبیعی کاهش دهیم؟ مهم است بدانید که PH بخش بزرگی از موفقیت محصولات ماری جوانا را تعیین می کند، و اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهید جادوی طبیعی و ارگانیک را بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی یا مصنوعی در آب حفظ کنید، تعدادی گزینه هستند که دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید، حشیش را نه تنها تازه بلکه 100٪ طبیعی نگه می دارد و از طعم و بوی اصلی آن بسیار بیشتر لذت می برد. PH می تواند به طور قابل توجهی هدایت الکتریکی آب را تغییر دهد و اگر به این سطوح توجه نکنیم، مشکلات جدی مانند مسدود شدن مواد مغذی ایجاد می شود، اما میوه ها و محصولات سالمی وجود دارند که می توانیم در دسترس خود داشته باشیم. و با مصرف آب با شاخص خنثی تر و مناسب برای حشیش برای جذب صحیح مواد مغذی و کودها، به مقابله با قلیاییت کمک می کند.

 

اگر یک محصول کوچک در داخل خانه دارید و متوجه شدید که pH آب بالاتر از آنچه باید باشد، نمی‌توانید  نکات زیر  را که شما را از دردسر خلاص می‌کند و کاشت حشیش را آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌کند، از دست ندهید.

 

چگونه PH آب را به طور طبیعی کاهش دهیم؟

مهم است بدانید که pH بخش بزرگی از موفقیت  محصولات ماری جوانا را تعیین می کند ، و اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهید جادوی طبیعی و ارگانیک را بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی یا مصنوعی در آب حفظ کنید، تعدادی گزینه وجود دارد که دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید، حشیش را نه تنها تازه بلکه  100٪ طبیعی نگه می دارد و از طعم و بوی اصلی آن لذت  بیشتری می برد.

 

PH

 

pH می تواند به طور قابل توجهی هدایت الکتریکی آب را تغییر دهد و اگر به این سطوح توجه نکنیم، مشکلات جدی مانند مسدود شدن مواد مغذی ایجاد می شود، اما میوه ها و محصولات سالمی وجود دارند  که می توانیم در دسترس خود داشته باشیم. و با رساندن آب به شاخص خنثی تر و مناسب برای جذب صحیح مواد مغذی و کودها، به مقابله با قلیاییت کمک می کند.

چگونه PH آب را با اسید فسفریک کاهش دهیم؟

تلاش برای تنظیم PH با استفاده از مواد دیگر می تواند بسیار آسان باشد، در این صورت برای کاهش PH آب به ترکیباتی با اسیدیته بیشتر نیاز خواهیم داشت، به این ترتیب با حالت قلیایی مقابله می کنیم و به تعادل و خنثی بیشتر می رسیم.

 

PH آب را کم کنید

یکی از ترکیبات شیمیایی که در این شرایط بیشترین کاربرد را دارد اسید فسفریک است که مانند سایر ترکیبات اسیدی نیست، بنابراین کنترل و تنظیم PH علیرغم نیاز به مقدار بیشتری با دقت بیشتری انجام می شود. فسفر  معمولاً در مرحله گلدهی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا به تامین فسفر کمک می کند که یکی از مواد معدنی است که در این دوره نمی توان از دست داد .

چگونه با لیمو PH آب را کاهش دهیم؟

لیمو مرکباتی است، به دلیل محتوای اسید سیتریک بالا که در هنگام استفاده از آن به یک جایگزین عالی سالم و ایمن تبدیل شده است، علاوه بر این که یک روش 100% طبیعی است ، درست است که به مقدار زیادی لیمو نیاز دارد، اما اینطور نیست. به گیاهان خود آسیب برسانید و اگر درخت لیمو دارید از هزینه های اضافی جلوگیری می کنید.

چگونه PH آب را به طور طبیعی کاهش دهیم؟ مهم است بدانید که PH بخش بزرگی از موفقیت محصولات ماری جوانا را تعیین می کند، و اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهید جادوی طبیعی و ارگانیک را بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی یا مصنوعی در آب حفظ کنید، تعدادی گزینه هستند که دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید، حشیش را نه تنها تازه بلکه 100٪ طبیعی نگه می دارد و از طعم و بوی اصلی آن بسیار بیشتر لذت می برد. PH می تواند به طور قابل توجهی هدایت الکتریکی آب را تغییر دهد و اگر به این سطوح توجه نکنیم، مشکلات جدی مانند مسدود شدن مواد مغذی ایجاد می شود، اما میوه ها و محصولات سالمی وجود دارند که می توانیم در دسترس خود داشته باشیم. و با مصرف آب با شاخص خنثی تر و مناسب برای حشیش برای جذب صحیح مواد مغذی و کودها، به مقابله با قلیاییت کمک می کند.

 

اسید سیتریک محصولی است که می تواند در آب برای ایجاد محلول آلی با قابلیت کاهش pH استفاده شود. می توان یک رقیق آب لیمو، حدود 0.6 میلی لیتر و 4 لیتر آب تهیه کرد که PH را 1.5 درجه کاهش می دهد. با این حال، این یک اندازه گیری کاملاً دقیق نیست زیرا لیموها درصد اسیدیته یکسانی ندارند، بنابراین اندازه گیری باید با pH متر به همان روش انجام شود .

  • از جمله توصیه هایی که برای این روش داده می شود، استفاده از آبلیموی غلیظ و حداکثر خلوص، رقیق کردن آن در آب و اجازه دادن به مدت 5 دقیقه استراحت است تا به طور یکنواخت پخش شود.

چگونه با سالفومن PH آب را کاهش دهیم؟

سالفومن یک محصول پاک کننده است که به از بین بردن لکه های سخت کمک می کند، مانند سفید کننده است ، به دلیل قدرت بالا به عنوان یک ضد عفونی کننده برای تمیز کردن حمام، سرامیک، سینک و غیره استفاده می شود.

PH

این یک ماده شیمیایی است که دارای اسید کلریدریک با غلظت 20 درصد است، اگرچه در کاهش PH بسیار موثر است، اما برای نگهداری و مراقبت از محصولات مفید نیست. این به این دلیل است که کلر می تواند برای انجام فرآیندهای حیاتی نه تنها برای شاهدانه، بلکه برای هر گیاه یا سبزی مضر باشد.

علیرغم توانایی خوب آن در کاهش فوری PH ، تهیه محلول های مغذی توصیه نمی شود، علاوه بر این که این مواد معمولاً شامل سدیم هستند، عنصری که کاتیون آن بسیار قابل رقابت با پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که مهم هستند. در زندگی عملکردی ماری جوانا

سرکه برای کاهش PH آب

سرکه سفید محصولی است که اغلب برای دستور پخت غذا استفاده می شود، اسید استیک معروف است و کاملا اسیدی است، بنابراین به کاهش pH کمک می کند ، آب را اسیدی تر می کند یا آن را به PH خنثی نزدیک می کند.

  • سطح اسیدی اسید استیک در مقیاس اندازه گیری PH بین 2-3 را حفظ می کند، بسیار در دسترس و مقرون به صرفه است، کافی است سرکه (15 میلی لیتر) را در 4 لیتر آب قرار دهید و PH آب را به 6 کاهش دهید. -7.5 به شما این امکان را می دهد که بتوانید گیاهان خود را با خیال راحت تری آبیاری کنید و کنترل بیشتری بر عوامل محیطی که ماری جوانا در آن غوطه ور می شود داشته باشید.

PH

 

تقریباً به اندازه آب لیمو اسیدی است و هر دو اثر بسیار مشابهی دارند. تهیه محلول با این اجزا PH آب را کامل نگه می دارد و در پایان برداشت بهترین گیاه بزرگ و قوی خواهد بود. بهترین جوانه ها، همه به طور طبیعی و با عناصری که می توانید در خانه یا نزدیکترین سوپرمارکت پیدا کنید.

آیا نمک pH آب را کاهش می دهد؟

نمک عنصری است که از نظر شیمیایی به نام کلرید سدیم (NaCl) شناخته می شود، این مواد معدنی رایج و پرکاربرد هستند و در هیچ خانه ای کم نیستند و فراوان ترین ترکیب در دریا است، حتی بدن انسان به لطف این الکترولیت ها کار می کند. در تعادل ثابت هستند. با این حال، می تواند برای گیاهان مضر باشد زیرا با کلسیم، منیزیم و غیره رقابت می کند و مانع از جذب آنها می شود.

چگونه PH آب را به طور طبیعی کاهش دهیم؟ مهم است بدانید که PH بخش بزرگی از موفقیت محصولات ماری جوانا را تعیین می کند، و اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهید جادوی طبیعی و ارگانیک را بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی یا مصنوعی در آب حفظ کنید، تعدادی گزینه هستند که دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید، حشیش را نه تنها تازه بلکه 100٪ طبیعی نگه می دارد و از طعم و بوی اصلی آن بسیار بیشتر لذت می برد. PH می تواند به طور قابل توجهی هدایت الکتریکی آب را تغییر دهد و اگر به این سطوح توجه نکنیم، مشکلات جدی مانند مسدود شدن مواد مغذی ایجاد می شود، اما میوه ها و محصولات سالمی وجود دارند که می توانیم در دسترس خود داشته باشیم. و با مصرف آب با شاخص خنثی تر و مناسب برای حشیش برای جذب صحیح مواد مغذی و کودها، به مقابله با قلیاییت کمک می کند.

نمک یون هیدروژن ندارد یا تولید می کند، بنابراین آب را قلیایی می کند و pH را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، این کاملا برای شاهدانه مضر است و می تواند باعث انسداد وحشتناک مواد مغذی در نتیجه عدم تعادل در سطوح pH شود، این به این دلیل است که نمک ها فقط در ناحیه ریشه جمع می شوند و رسوب می کنند و از ادامه تغذیه ماری جوانا از بستر جلوگیری می کنند که بر سلامت و رفاه آن تأثیر می گذارد.

برای کاهش PH آب آبیاری به چه مایعی نیاز دارم؟

  1. همانطور که این روش های خانگی وجود دارد که می تواند بسیار مفید باشد، محصولات تجاری نیز وجود دارند که فرآیند تنظیم pH را تسهیل می کنند و آن را به روشی سریع تر و دقیق تر بهینه می کنند. یکی از برجسته ترین آنها پایین بودن pH است، آنها مواد محلول در آب هستند که بر پایه اسید فسفریک هستند که افزایش اسیدیته آبی را تضمین می کند که می خواهید گیاهان خود را با آن آبیاری کنید.
  2. اگر محصول بیشتری دارید، این ماده شیمیایی به گزینه ایده آل تبدیل می شود، زیرا می توان از آن در مقادیر زیادی آب استفاده کرد. محصولی با غلظت بسیار بالا (80%) است، بنابراین افزودن مقدار کمی به آب کافی است و برای کاهش قلیایی بودن آب بیش از حد کافی است و برای آبرسانی و تغذیه آب بهینه‌تر می‌شود. شاهدانه
  3. نمی‌دانم برای مقادیر بسیار کم آب توصیه می‌شود یا نه، زیرا تنها با چند قطره می‌توان 5 لیتر را اسیدی کرد، بنابراین، اگر از آن در مقادیر کمتر از آن استفاده کنید، می‌توانیم PH را خیلی پایین بیاوریم. برای گیاه سمی است و ما چنین اثری را نمی خواهیم.
  4. به همین دلیل، شما هرگز نمی توانید یک PH متر را در ابزارهای کشت خود از دست بدهید، علاوه بر این که تعیین می کنید از چه نوع آبی استفاده کنیم، فیلتر شده، اسمزی، شیر، این امر علاوه بر اینکه به ما در تعیین میزان اسیدیته یا قلیاییت نیز کمک می کند، تاثیر می گذارد. مقدار pH که ممکن است به آن نیاز داشته باشیم.
  5. هنگامی که PH بیشتر از 6.5 باشد، تنها یک قطره از pH پایین می آید و 1 میلی لیتر برای مخازن با ظرفیت بزرگ تقریبا 50 لیتر، همیشه اندازه گیری ثابت pH کافی است، زیرا این تنها راهی است که می توانیم تشخیص دهیم که آیا ما به سطوح صحیح رسیده اند.
  6. با در نظر گرفتن تمام این گزینه ها، مطمئناً حفظ PH آب برای آبیاری گیاه شما دیگر جای نگرانی نخواهد بود، زیرا شما در خانه خود و بدون سرمایه گذاری هزینه های هنگفت در مواد شیمیایی، راه حل مشکل را خواهید داشت. علاوه بر این، لذت بردن از بهترین شاهدانه هرگز به این آسانی و 100٪ طبیعی نبوده است.