کرم کاترپیلارها چیست؟

کرم کاترپیلارها چیست؟

کرم کاترپیلارها چیست؟ پروانه‌های بامزه‌ای که در باغ بال می‌زنند بی‌ضرر هستند، اما قبل از دگردیسی، سردرد بزرگی را برای محصول شما نشان می‌دهند، بیایید در مورد کرم‌های ماری جوانا صحبت کنیم ! وقتی آنها هنوز یک پروانه زیبا نیستند و خود را به عنوان کرم نشان می دهند می توانند گیاهان شما را کاملاً ببلعد و بدون هیچ ترحمی بهتر است آنها را دور نگه دارید. آفات موجود در محصول ماری جوانا شما در بیرون .

کاترپیلارها چیست؟

باید در نظر داشت که کرم ها نه تنها جای خود را به پروانه ها می دهند، بلکه پروانه ها، طاووس ها و ابوالهول ها نیز می توانند از آنها رشد کنند. اینها یک لارو یا کرم با اندازه متغیر هستند که به خانواده Lepidoptera تعلق دارند، معمولاً نرم و استوانه ای شکل هستند.

بدن دراز است و از بخش هایی تشکیل شده است، برخی از آنها به رنگ روشن هستند که سمیت آنها را نشان می دهد ، اما برخی دیگر به صورت رمزی رنگی هستند. یعنی رنگی که از رنگ و نقش گیاهی که در آن یافت می شود تقلید می کند، به آنها اجازه می دهد خود را استتار کنند و به همین دلیل گاهی اوقات ما حتی متوجه حضور آنها در محصول نمی شویم.

چه نوع کاترپیلار وجود دارد؟

هنگامی که در مورد “کاترپیلار” صحبت می شود، ما به طور خاص در مورد یک حشره صحبت نمی کنیم ، بلکه در مورد مرحله ای از چرخه زندگی چندین مورد از آنها صحبت می کنیم، بنابراین، انواع مختلفی وجود دارد. ذکر همه آنها می تواند خیلی طولانی باشد و به همین دلیل ما روی مواردی تمرکز می کنیم که واقعاً به ما علاقه دارند: آنهایی که دوست دارند در گیاهان ماری جوانا باشند!

لیست سیاه دشمنان محصول ما به شرح زیر است:

  1. Spodoptera exigua که معمولاً به عنوان کرم ارتشی، شیرینی سبز یا کرم ارتشی شناخته می شود.کاترپیلار ماری جوانا
  2. Spodoptera coastalis ، نام رایج آن دونات سیاه است.کاترپیلار ماری جوانا
  3. اتوگراف گاما ، لا ماریپوزا پلاسیا.کاترپیلار ماری جوانا
  4. Chrysodeixis chalcites ، معروف به moresia chalcites.کاترپیلار ماری جوانا
  5. Helicoverpa armigera که همان کرم ارتشی معروف است که با نام‌های حلقه کلم، حلقه تنباکو و حلقه جهان قدیم نیز شناخته می‌شود.کاترپیلار ماری جوانا

از دومی، او نام آن را به خوبی به خاطر می آورد زیرا یکی از گونه هایی است که بیشتر در بین گیاهان شاهدانه ظاهر می شود.

ویژگی‌های کاترپیلار در گیاه ماری جوانا

کاترپیلارها به ویژه در گیاهان ماری جوانا که در خارج از منزل یا در گلخانه ها رشد می کنند ظاهر می شوند ، به میزان کمتری در محصولات سرپوشیده، مشخصه های آنها عبارتند از:

  • آنها تمایل به آب و هوای گرم دارند.
  • آنها مقاوم هستند ، بهترین راه حل پیشگیری است زیرا اگر به موقع به آنها حمله نکنید خلاص شدن از شر آنها می تواند دشوار باشد.
  • آنها اشتهای کنترل نشده ای دارند، می توانند کل گیاهان را ببلعند و محصول شما را خراب کنند.

چرخه زندگی کاترپیلار

دانستن چرخه زندگی کاترپیلارها می تواند برای پرورش دهندگان شاهدانه بسیار مفید باشد، زیرا شناسایی این حشرات در هر یک از مراحل آنها برای مقابله با حمله آنها حیاتی است.

کرم کاترپیلارها چیست؟
کرم کاترپیلارها چیست؟

4 مرحله یا مرحله وجود دارد که از آنها عبور می کنند:

  1. تخم مرغ
  2. لارو
  3. قرمز
  4. بالغ

شکل در طول هر فاز بسته به گونه می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. همین امر در مورد زمانی که در هر مرحله باقی می ماند اتفاق می افتد، کل چرخه می تواند در عرض یک ماه یا حتی یک سال رخ دهد.

مرحله تخم

در این مرحله معمولاً ریز و به شکل گرد، بیضی یا استوانه‌ای و به رنگ زرد یا سفید هستند که به‌صورت گروهی روی برگ‌ها و عموماً در پشت ظاهر می‌شوند.

کاترپیلار ماری جوانا

مرحله لارو

هنگامی که تخم ها از تخم بیرون می آیند، لاروها یا کرم ها ظاهر می شوند ، در این لحظه است که شروع به تغذیه می کنند و به گیاهان آسیب می رسانند . طول آنها تا 15 برابر می رسد و بسته به گونه آنها بین 20 تا 45 روز در این مرحله از چرخه باقی می مانند و در طی آن می توانند برگ ها و جوانه ها را مصرف کنند.

کاترپیلار ماری جوانا

مرحله شفیرگی

هنگامی که کاترپیلار به طور کامل رشد کرد، تبدیل به شفیره می شود . بیشتر گونه ها در این مرحله به گیاهان حمله نمی کنند، زیرا نوعی پیله می بافند که در آن باقی می مانند. با این حال، گونه‌هایی وجود دارند که در مرحله «شفیره» به گیاهان حمله می‌کنند.

کاترپیلار ماری جوانا

مرحله بزرگسالی

در این لحظه آنها دچار دگردیسی می شوند و تبدیل به یک حشره بالغ با بال می شوند، علائمی که روی آنها نشان داده می شود آنهایی هستند که به آنها اجازه می دهد بین گونه های مختلف تمایز قائل شوند.

کاترپیلار ماری جوانا

کاترپیلارها چه زمانی ظاهر می شوند؟

زمان ترجیحی برای ظهور در فصل بهار یا تابستان است و می توانند درست در اوج محصول شما ظاهر شوند: قبل از برداشت. به همین دلیل است که همیشه بهتر است اقدامات پیشگیرانه انجام دهید زیرا با وجود تلاش زیاد شما هنگام پایان برداشت شما هیچ پشیمانی نخواهند داشت.

چه دمایی بر کاترپیلار  تأثیر می گذارد؟

کاترپیلارها با گرمای تابستان یا دمای دلپذیر بهار احساس راحتی می کنند، بهترین شرایط برای آنها دمای بین 22 تا 28 درجه سانتی گراد است. اگرچه آنها تمایل به مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما دارند، اما معمولاً تحت تأثیر دمای پایین زیر 22 درجه سانتیگراد قرار می گیرند.

چگونه می توان کرم یا ماگوت را در گیاه تشخیص داد؟

ایده آل همیشه اجتناب از آنها به هر قیمتی خواهد بود، به همین دلیل ضروری است که سعی کنید آنها را از لحظه شروع چرخه زندگی خود، یعنی به شکل تخم مرغ، شناسایی کنید.

 

  • اگر متوجه شده اید که برخی از پروانه ها یا حشرات پرنده در اطراف محصول ماریجوانای شما معلق هستند، پس باید مراقب باشید زیرا آنها مطمئناً تخم های خود را روی گیاهان شما می گذارند.
  • اگرچه صرف نظر از وجود پروانه ها یا پروانه ها، باید محصول خود را به طور مداوم کنترل کنید و بررسی کنید که کرم ها وجود نداشته باشند.

نکاتی برای شناسایی کاترپیلارها در گیاهان شاهدانه

  1. پشت برگ ها را از نظر وجود تخم بررسی کنید.
  2. مشاهده کنید که اگر نیش و برگ بلعیده شده باشد ، این نشانه قریب الوقوع حضور آنهاست.
  3. گیاهان را در اواخر بعد از ظهر یا صبح زود بررسی کنید زیرا در این زمان است که آنها بیشتر فعال هستند.
  4. محصول را در شب با استفاده از چراغ قوه بررسی کنید، بنابراین شناسایی آنها آسان تر خواهد بود.
  5. هنگامی که گیاهان در مرحله گلدهی هستند، آنها را تکان دهید و مراقب باشید که آیا تکه های جوانه می ریزند، این می تواند نشانه حضور آنها باشد.

کاترپیلار ماری جوانا

چگونه از کاترپیلار جلوگیری کنیم؟

کلید جلوگیری از تبدیل شدن کرم ها به یک مشکل جدی این است که سعی کنید “ظاهر نشوند”، از این نظر بهتر است پیشگیرانه عمل کنید.

  • برای شروع، بیش از حد به گیاهان کود ندهید ، نیتروژن زیاد پروانه ها را وسوسه می کند تا روی آنها فرود آیند.
  • استفاده از محصولاتی که به افزایش مقاومت گیاهان به خصوص اپیدرم آنها کمک می کند، سیلیکون یک متحد عالی است.
  • همچنین هنگام استفاده از کودهای خانگی، بررسی عاری بودن از آفات ضروری است.

محصولاتی که می توانند به جلوگیری از حضور کرم ها کمک کنند

  • محصولات حاوی سیلیکون
  • خاک دیاتومه .
  • مواد مغذی برگی یا محصولات محافظ.

کاترپیلار ماری جوانا

چگونه کاترپیلار موجود در را از بین ببریم؟

چندین راه برای از بین بردن کاترپیلار از گیاهان ماری جوانا وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • به صورت دستی

با استفاده از دستکش های پلاستیکی لاروها را از گیاه خود جدا کنید، اگر کاترپیلار کم باشد موثر است، اگر تهاجم باشد ممکن است کار سختی باشد.

  • اسپری ها را اعمال می کند

شما می توانید از حشره کش ها برای از بین بردن کرم ها ، اعم از خانگی، بیولوژیکی یا شیمیایی استفاده کنید، اما برای جلوگیری از واکنش در جوانه ها، باید مرحله محصول را در نظر بگیرید.

  • از گونه های دیگر استفاده کنید

برخی از پرورش دهندگان ترجیح می دهند به طور طبیعی با معرفی حشرات دیگر مانند برخی زنبورها که به ناپدید شدن کاترپیلارها کمک می کنند، با آن مبارزه کنند.

محصولات توصیه شده برای مبارزه با کرم ها در مرحله رشد

در این مرحله، محصولاتی که محافظت کامل را ارائه می دهند ، ایده آل هستند ، یعنی ترکیبی از حشره کش ها با محصولاتی برای مبارزه با استرس. به این ترتیب به مشکل حمله می کنید، اما همچنین به گیاه کمک می کنید تا بر آسیبی که به آن وارد شده غلبه کند.

کاترپیلارها در محصول ماری جوانا در گلدهی پیشرفته

اگر کرم ها در مرحله گلدهی و تقریباً درست قبل از برداشت ظاهر شوند ، اگر روی جوانه های شما تأثیر بگذارند، باید اقدامات شدیدی انجام دهید. ایده این است که شما می توانید محصول خود را بدون افت کیفیت با ایجاد تغییراتی در کیفیت آن از نظر بو، مزه یا اثرات صرفه جویی کنید.

کاترپیلار ماری جوانا

حشره کش های شیمیایی برای مبارزه با کرم ها

پیرترین ها عملکرد مطلوبی برای کنترل و از بین بردن آفات مختلف از جمله کاترپیلار دارند، به از بین بردن تخم ها، کرم های جوان و بالغ کمک می کند، دوز معمول 1 میلی لیتر در هر لیتر آب است، حتی می توانید از 2 یا 3 میلی لیتر پیرترین در هر لیتر استفاده کنید. اگر آفت در محصول شدید باشد آب دهید.

  • یکی از گزینه ها ترکیب با استفاده از صابون پتاسیم است که چسبندگی خوب حشره کش را به گیاهان تضمین می کند.

حشره کش های بیولوژیکی برای مبارزه با کرم ها

در مرحله گلدهی نمی توانید آزادانه از هیچ محصولی استفاده کنید زیرا باید از جوانه های خود مراقبت کنید تا خاصیت خود را از دست ندهند. هنگامی که کرم ها در این مرحله ظاهر می شوند یا باقی می مانند، بهترین گزینه استفاده از حشره کش های بیولوژیکی است که به هیچ وجه بر جوانه ها تأثیر نمی گذارد.

اگر به مبارزه بیولوژیکی با کرم ها فکر می کنید، یک گزینه عالی استفاده از باکتری به نام Bacillus Thuringiensis Kurstaki است که مستقیماً بر لارو پروانه ها تأثیر می گذارد.

کاترپیلار و بوتریتیس

  • کاترپیلارها هنگام تخلیه ظاهر بوتریتیس را القا می کنند ، به همین دلیل استفاده از محصولات قارچ کش که به این مشکل دیگر حمله می کنند، حیاتی است.
  • اگر چند روز پس از برداشت ظاهر شد، باید مراقبت های ویژه ای انجام شود و بررسی شود که این قارچ آسیب بیشتری به گیاهان وارد نمی کند.
  • در این صورت لازم است قسمت‌های آسیب‌دیده گیاه هنگام برداشت برداشته شود تا از گسترش بیشتر آن در هنگام خشک‌کردن جلوگیری شود.

کاترپیلار ماری جوانا

کاترپیلار در حال برداشت

کاترپیلارها می توانند گیاهان ماری جوانا را حتی پس از برداشت آنها همراهی کنند ، خبر خوب این است که اگر برخی از آنها هنوز در این زمان حضور داشته باشند به زودی ناپدید می شوند.

برای از بین بردن آنها می توانید گیاهان را وارونه آویزان کنید تا شروع به خشک شدن کنند، گیاهان به تدریج رطوبت خود را از دست می دهند و آنچنان خانه جذابی برای ماندن کرم ها نخواهند بود. آنها ممکن است شروع به افتادن مستقیم روی زمین کنند!

بهترین حشره کش برای کاترپیلارهای ؟

حشره‌کش‌های مبتنی بر Bacillus Thuringiensis Kurstaki یکی از بهترین‌ها برای مبارزه با کرم‌های ماری‌جوانا هستند، به‌ویژه که تأثیری بر رشد و ویژگی‌های جوانه‌ها ندارند. Bacillus Thuringiensis سموم طبیعی تولید می کند که به بافت گیاه نفوذ می کند و در صورت بلعیده شدن توسط باسیل، سیستم گوارشی آن را از بین می برد.

استفاده از حشره کش های شیمیایی به خصوص در مرحله گلدهی گیاه شاهدانه ایده خوبی نیست، در نهایت کشتن کرم ها بی فایده است، اما بر جوانه های آبدار شما تأثیر می گذارد.

مزایا و معایب استفاده از این باسیل برای حمله به کاترپیلارها

از جنبه های نامطلوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تخم ها یا زمانی که کرم ها بالغ می شوند مبارزه نمی کند.
  • کاترپیلارها فوراً نمی میرند، ممکن است یک هفته طول بکشد
  • ممکن است کاترپیلارها مصونیت داشته باشند.
  • با لاروهای بزرگ خیلی خوب کار نمی کند.
  • با این حال، از جمله جنبه های مثبت آن عبارتند از:
  • باسیل برای لاروهای کوچک بسیار موثر است.
  • این یک روش کاملا بیولوژیکی است.
  • 100% زیست محیطی
  • تغییری در خواص ارگانولپتیک جوانه ها ایجاد نمی کند.

واقعیت مفید: می توانید این حشره کش را ترکیب کرده و با پاکسازی دستی همراه کنید تا بزرگترین کرم ها را از بین ببرید.

درمان های خانگی علیه کرم های

  1. لانه ها و کرم ها را بسوزانید.
  2. هنگام تصفیه کاترپیلارها، لانه و خود کرم ها را می سوزاند تا مطمئن شود که دوباره آنها را اذیت نکنند.
  3. آب و صابون ظرفشویی .
  4. از این مخلوط استفاده کنید و گیاهان خود را اسپری کنید، صابون روی کاترپیلارها تأثیر می گذارد، اما نه گونه های شما.
  5. تنباکو به آنها حمله کند. محتویات یک تنباکو را در قابلمه ای با آب جوش بریزید، وقتی خنک شد با این محلول روی گیاهان اسپری کنید، می توانید از ته سیگار غوطه ور در آب نیز استفاده کنید.
  6. گیاهان معطر برای دفع آنها گیاهان معطری مانند ریحان، نعناع و نعناع برای انسان بوی مطبوعی دارند، اما برای حشرات نه، این عطر می تواند کرم ها و امثال آن را بترساند.
  7. طعمه های خانگی. ساخت طعمه های خانگی تهیه شده از پودر خرنوب، شیر تغلیظ شده و باسیل یا روغن چریش می تواند بسیار موثر باشد. توده ای به شکل توپ های کوچک درست می کنند و در بشقاب هایی در کنار پای گیاهان قرار می دهند تا کرم ها را به خود جذب کنند.

کاترپیلار ماری جوانا

مبارزه با کاترپیلار با شکارچیان

شکارچیان خاصی وجود دارند که می توانند برای پیروزی در جنگ در برابر کرم هایی که می خواهند باغ شما را تصرف کنند، تبدیل به سرباز نبرد شوند، اینها عبارتند از:

  • کنه عنکبوتی Stratiolaelaps

این کنه شکارچی است که می تواند میکروارگانیسم های موجود در بستر و سطح خاک را ببلعد.

  • Chinche Macrolophus pygmaeus

این شکارچیان مانند معدنچیانی هستند که در جستجوی طلا هستند، تا طعمه خود را به دست نیاورند و آن را مصرف نکنند آرام نمی‌گیرند، از تخم‌ها، لاروها یا شفیره‌ها تغذیه می‌کنند. آنها مصرف می کنند: مگس سفید گلخانه ای ، مگس سفید تنباکو، کنه عنکبوتی قرمز ، تریپس ، تخم پروانه و پروانه گوجه فرنگی، شته ها و معدنچیان برگ.

  • کنه steinernema carpocapsae

برای کنترل آفات زیر مفید است:

  1. سفرها
  2. مگس های اسکیارید بسیار کارآمد هستند زیرا با 8 طعمه در روز تغذیه می کنند.
  • Avispa trichogramma spp

این زنبور انگلی لارو لپیدوپترا یک حشره ریز است که وضعیت آفاتی مانند پروانه یا شب پره را از بین می برد و محافظ عالی محصولات شاهدانه است.

  • Chrysoperla spp

این نوروپتران که عموماً به عنوان lacewing شناخته می شود، یک کنترل کننده بیولوژیکی عالی برای شته ها و آفات حشرات مانند مگس سفید، تریپس و تخم پروانه است.

کاترپیلارها چگونه بر باغ شما تأثیر می گذارند؟

  • این کرم‌ها باعث برگ‌زدایی ، سوراخ شدن برگ‌ها و آثار گزش می‌شوند که در لبه‌های برگ‌ها دیده می‌شود.
  • معمولاً به صورت گروهی عمل می‌کنند و در طول شب برای اینکه مورد توجه قرار نگیرند، حمله کرم‌ها می‌تواند رگبرگ‌ها را از بین ببرد و حتی همه برگ‌ها را از بین ببرد و فقط ساقه را باقی بگذارد.
  • ممکن است فقط در 2 روز گیاه کاملاً تحت تأثیر قرار گیرد و جدی ترین چیز این است که با تضعیف آن به آنها اجازه می دهد تا اهداف آسانی برای سایر حشرات باشند.
  • لاروها و کرم های جوان به قسمت زیرین برگ های گیاه ماری جوانا حمله می کنند ، در حالی که بزرگترها از جوانه ها مراقبت می کنند.

کاترپیلار ماری جوانا

محصولات  بدون کاترپیلار!

  1. این کرم‌های بدجنس می‌توانند فاجعه‌ای واقعی در باغ شما ایجاد کنند، به‌خصوص اگر به موقع آنها را شناسایی نکرده و به آنها حمله نکنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
  2. فقط به این فکر کنید که چقدر غم انگیز است که همه گیاهان خود را بعد از این همه تلاش و سرمایه گذاری مالی که برای داشتن محصول ماری جوانای خود انجام داده اید، از دست بدهید.
  3. در مواجهه با این احتمال، بهتر است به محض فروکردن دماغ کاترپیلارها در محصول، هوشیار باشید و به آنها حمله کنید و ما می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.
  4. در فروشگاه رشد ما  ، همه چیزهایی را که برای جلوگیری و کشتن کرم‌هایی که می‌خواهند گیاهان ماری‌جوانای شما را می‌بلعند، دریافت کنید.