کنه قرمز چیست؟

کنه قرمز چیست؟ هر کسی که در دنیای باغبانی کار می کند باید بداند که کنه های عنکبوتی قرمز چیست و چه کاری می توانند با محصولات  شما انجام دهند ، به همین دلیل یکی از اقدامات اصلی که باید در نظر بگیرید ایجاد شرایط خصمانه برای آنها و داشتن آن است. مواد لازم برای جلوگیری از هر گونه آفتی که مزرعه شما را تحت تأثیر قرار می دهد،

عنکبوت قرمز ماری جوانا

عنکبوت قرمز چیست؟

این کنه که نام علمی آن Tetranychus urticae است، متعلق به خانواده tetranychidae است، در سراسر جهان به دلیل تخریب گیاهان شاهدانه شناخته شده است ، بیش از 60 نام مختلف دارد که بسته به منطقه متفاوت است، آنها از گیاهان تغذیه می کنند. در مکان های خشک قرار گرفته و به همین دلیل طاعون محسوب می شود، قابلیت تار بافی را دارند و به همین دلیل می توان آنها را با عنکبوتی اشتباه گرفت .

عنکبوت قرمز ماری جوانا

عنکبوت قرمز

  1. این کنه که شباهت زیادی به عنکبوت ها دارد، بسیار کوچک است و دیدن آن ها را دشوار می کند و در قسمت زیرین برگ پنهان می شوند که باعث می شود مورد توجه قرار نگیرند.
  2. می توان آن را به صورت نقاط قرمز تجسم کرد ، این به دلیل اندازه بسیار کوچک آن است، در بزرگسالی اندازه آنها 0.5 میلی متر است و بیشتر روی ساقه ها و برگ های شاهدانه قرار می گیرند.
  3. یکی از نشانه هایی که می توانید در گیاه ماری جوانا خود پیدا کنید این است که لکه های زرد کوچک یا حتی شفاف به تدریج ظاهر می شوند که حتی می توانید آنها را روی برگ های آن ببینید.
  4. یک علامت واضح، تارهای عنکبوت، بین برگها و در قسمت زیرین هستند.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

این علامت به لطف دنباله ای که هنگام تغذیه از خود به جا می گذارند درک می شود، زیرا عنکبوت قرمز معروف مایعات مختلف ضروری برای رشد گیاه را می مکد و همان چیزی است که رنگ نقطه زرد را ایجاد می کند، این رنگ را به طور کلی می توان در قسمت بالای قسمت پیدا کرد. برگ های آن

عنکبوت قرمز ماری جوانا

اگر به دیدن این نقطه زرد روی گیاه شاهدانه خود بیایید، می توانید وجود کنه های عنکبوتی قرمز را فقط با پاشیدن کمی آب به سطح زیرین برگ تایید کنید، متوجه خواهید شد که انجام این کار باعث می شود تارهای عنکبوت بسیار کوچکی که روی آن قرار دارند قابل مشاهده باشند. ساقه و برگ. اگر نمی توانید مستقیماً آن را مشاهده کنید ، می توانید از ذره بین برای تعیین اینکه آیا واقعاً در معرض این آفت هستید یا خیر، می توانید آنها را قرمز یا زرد، تقریباً سفید با وجود دو لکه قهوه ای پیدا کنید.

راه های دیگر برای شناسایی آلودگی کنه عنکبوتی قرمز

  • به نظر می رسد که عنکبوت قرمز را می توان به راحتی شناسایی کرد، حتی اگر اندازه آن بسیار کوچک باشد. اولین چیز این است که به یاد داشته باشید که می تواند سبز یا قرمز باشد و به آرامی در گیاه حرکت می کند.
  • اگر کنه‌هایی را مشاهده کردید که تمام ویژگی‌های فوق را دارند و محصول شما در ماه‌های بهار و تابستان است، چون در ماه‌های زمستان رایج نیستند، دمای گرم را ترجیح می‌دهند.
  • مواقعی وجود دارد که می توانید کنه هایی را که ظاهری مشابه دارند، اما بی ضرر هستند، اشتباه بگیرید. توصیه می کنیم هر حشره ای را که در محصول خود می بینید بردارید و زیر میکروسکوپ بررسی کنید.
  • به یاد داشته باشید که عنکبوت قرمز گیاهان را گاز می گیرد و سریعتر از سایر کنه ها حرکت می کند. بنابراین کنه ای را می بینید که به شدت کند حرکت می کند و برگ های گیاه را گاز نمی گیرد، عنکبوت قرمز نیست!
  • بسیاری به شما خواهند گفت که کنه عنکبوتی قرمز فقط در قسمت بالای برگ یافت می شود، اما حقیقت این است که در تمام قسمت های برگ یافت می شود، زیرا در قسمت بالای برگ است که می خورند (که یعنی مریم گلی را جذب می کنند) و در پشت آن تخم ها را می گذارند.
  • واضح ترین نشانه برای شناسایی کنه عنکبوتی این است که هنگام تغذیه، این حیوان لکه های ریز خاکستری یا سفیدی روی برگ ها به جا می گذارد.
  • اگر فکر می‌کنید که کنه‌های قرمز عنکبوتی در قسمتی از برگ شما وجود دارد، انگشت خود را در امتداد سطح زیرین برگ‌ها بکشید و می‌بینید که یک لکه قرمز مایل به قرمز ظاهر می‌شود، دلیلش وجود کنه‌های قرمز عنکبوتی است!
  • فکر نکنید که این کنه به طور تصادفی نام خود را عنکبوت گرفته است. در مراحل پیشرفته طاعون، می تواند روی گل ها، ساقه ها و برگ ها تار عنکبوت ایجاد کند.
  • یک ذره بین یا میکروسکوپی بخرید که تقریباً 100 بزرگنمایی داشته باشد، زیرا از این طریق می توانید زیر برگ را در جستجوی کنه عنکبوتی قرمز با او بررسی کنید.
  • به یاد داشته باشید که وقتی عنکبوت قرمز در مرحله لاروی خود است 6 پا و در بالغ ترین حالت خود 8 پا خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید آنها را از سایر گونه ها متمایز کنید، پاهای آنها را بشمارید.

اکنون که این موضوع را می دانید، اجازه دهید ویژگی های کنه عنکبوتی قرمز شاهدانه را به شما بگوییم تا نحوه مبارزه با آن را بدانید.

ویژگی های شاهدانه عنکبوت قرمز

  • این کنه معمولاً در محصولاتی که در خارج از خانه رشد می کنند بسیار بیشتر از محصولاتی که در داخل خانه یا گلخانه ها رشد می کنند مشاهده می شود، معمولاً در تابستان و بهار ظاهر می شود زیرا دما افزایش می یابد.
  • کنه عنکبوتی قرمز بسیار مقاوم است و می تواند به محصولات ماری جوانا یا سایر گیاهان یا چوب پناه ببرد، بنابراین باید مطمئن شوید که دائماً آن را تمیز کنید تا از ظهور آفات جلوگیری کنید.
  • به طور کلی، چرخه زندگی آنها معمولاً در طول تابستان به پایان می رسد ، که مدیریت آن می تواند بسیار پیچیده باشد، این به این دلیل است که آنها خیلی سریع تکثیر می شوند و حتی بدتر از آن، اگر با تاریخ گلدهی گیاه شما مطابقت داشته باشد، این کنه های عنکبوتی می توانند باعث برداشت شما شوند. اگر نمی دانید چگونه با آنها رفتار کنید، یک چالش واقعی ایجاد کنید.
  • ماده ها می توانند تا 5 تخم در روز بگذارند، بنابراین حشیش می تواند خیلی سریع آلوده شود، در مواردی که نمی توانند از این گیاه تغذیه کنند، در لبه های برگ ها قرار می گیرند تا بتوانند تار شوند و به سایر گیاهان اطراف منبسط شوند.
  • در آن دسته از محصولات زراعی که تهویه کافی ندارند ، در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت، زیرا تجمع گرما وجود دارد که باعث ایجاد محیط مساعد برای رشد سریع کنه عنکبوتی قرمز می شود.
  • محصولات در فضای باز در طول دوره های بهار و تابستان بسیار مستعد هستند، آنها می توانند به راحتی بین دمای 15 درجه سانتیگراد تا 20 درجه سانتیگراد تولید مثل کنند.
  • این کنه مکان‌های خشکی را ترجیح می‌دهد که در آن گردش هوا یا تهویه کمی وجود دارد و به ذخیره گرما کمک می‌کند.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

طول عمر عنکبوت قرمز

عنکبوت قرمز، مانند بسیاری از کنه‌ها یا حشرات دیگر، باید مراحل مختلف رشد و نمو خود را طی کند، مثلاً بین 2 تا 7 روز به‌عنوان تخم باقی می‌ماند، بین روز دوم و سوم به صورت لارو باقی می‌ماند، سپس به زودی تبدیل به دئویونیمف می‌شود. تقریباً یک هفته، که در آن عنکبوت‌های قرمز ریز خواهند بود و در نهایت مرحله بزرگسالی که می‌تواند بین 10 تا 30 روز طول بکشد. اگر در داخل خانه رشد می کنید، هر نوع مزرعه دیگری را در فضای گیاه ماری جوانا خود قرار می دهید، می توانید به طور غیرمستقیم در گسترش کنه های عنکبوتی قرمز نقش داشته باشید و باعث آلوده شدن گیاهان اطراف آنها شوید.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

آسیب به محصول ماری جوانا عنکبوت قرمز

همانطور که قبلا ذکر شد، این نوع کنه بیشتر غذای خود را از مریم گلی دریافت می کند که یک جزء حیاتی برای تقویت و حفظ گیاه است.این آفت تمایل دارد به محصولاتی که بیشتر در مکان هایی که دمای بالا حفظ می شود آسیب برساند.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

عنکبوت قرمز از لحظه‌ای که به گیاه می‌رسد، مسئول ایجاد انسداد در عملکرد متابولیک خود خواهد بود، به این دلیل که شیره را می‌مکند و در نتیجه کلروفیل تولید نمی‌کنند و بسته به اینکه فتوسنتز آن را به میزان قابل توجهی محدود می‌کنند. روی گسترش گیاه این آفت روی گیاه می‌توانیم شدت آلودگی را تعیین کنیم، زیرا برگ‌ها زرد و پژمرده می‌شوند و بعداً می‌ریزند.

همانطور که می توانید تصور کنید ، عنکبوت قرمز به دشمن شماره یک گیاهان شما تبدیل می شود زیرا به سرعت تکثیر می شود و از منبع حیاتی ماری جوانا تغذیه می کند. عموماً در محصولات داخلی بسیار کشنده تر است زیرا آنها شکارچیانی که به طور معمول می توانند پیدا شوند را ندارند. در رشد در فضای باز، اگر به این آفت اجازه پیشرفت داده شود، می تواند گیاه را به طور کامل با تار عنکبوت پر کند.

چگونه از عنکبوت قرمز در ماری جوانا جلوگیری کنیم؟

مانند هر آفت دیگری که می تواند به کشت شاهدانه حمله کند، ساده ترین راه برای مبارزه با کنه عنکبوتی قرمز، جلوگیری از ظهور آن به هر قیمتی است و برای رسیدن به این هدف باید یک سری اقدامات از جمله:

  • کنترل رطوبت بسیار مهم است، عنکبوت قرمز تمایل دارد در محیط های بهینه که خشک و گرم است رشد کند، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما با رطوبت نسبی بین 55 تا 60 درصد حفظ می شود.
  • شما باید محل کشت خود را تمیز و مرتب نگه دارید ، یک روز تمام ظروف را که در محل کشت کار شده ضدعفونی کنید و همچنین در هنگام ورود یا تماس با مزرعه لباس را عوض کنید تا معرفی نشود. یا آن را به گیاه نزدیک کنید.
  • شما می توانید شکارچیان طبیعی دیگری را به عنوان پیشگیری اضافه کنید ، معمولاً این کنه ها هستند که می توانند روی گیاه اعمال شوند و وظیفه تغذیه از گونه های دیگر خود را بدون تغذیه واقعی از گیاه بر عهده دارند.
  • می توانید قلمه ها یا گیاهانی را که رویشی در نظر گرفته می شوند حمام کنید، می توانید آنها را یک بار در روز با روغن چریش اسپری کنید . هر نوع ارتباط جنسی بین آنها و ترویج مسمومیت بالغین و لاروها، ایجاد جهش و دگرگونی های مختلف است.
  • مواظب برداشتن برگهای آسیب دیده به نسبت 50 درصد یا بیشتر از آن باشید و از تماس با سایر ساختارهای گیاه یا سایر حشیش خودداری کنید تا طاعون گسترش نیابد.
  • می توانید دما را دستکاری کنید تا محیطی ایجاد کنید که برای کنه های عنکبوتی با دمای نامناسب برای تولید مثل آنها مفید باشد.
  • اگر تکثیر در حالت خیلی پیشرفته نیست، می توانید برگ ها را با آب سرد اسپری کنید و این به شما کمک می کند تا عنکبوت ها را راحت تر از بین ببرید.
  • می توانید از یک اسفنج کوچک برای از بین بردن کنه ها استفاده کنید، پس از استفاده باید آن را بردارید و دست های خود را به خوبی بشویید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

درمان عنکبوت قرمز

  1. روغن چریش حاوی انواع مختلفی از دارایی‌ها مانند آزیداراکتین، سالامین، ملانتریول و نیمبیا است که تولید مثل کنه‌های قرمز را تغییر می‌دهند، به اشتهای آن‌ها حمله می‌کنند، احساس سیری می‌کنند و آنها را از گرسنگی می‌میرند، و در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کنند.
  2. روغن پیرتروم، آسکار کش طبیعی که استفاده از آن در دوره های طولانی با فواصل 5 روزه توصیه می شود.
  3. صابون پتاسیم یکی دیگر از پرمصرف‌ترین درمان‌ها برای از بین بردن کنه قرمز از محصولات شماست و بیشترین کاربرد را دارد، به گیاه و محیط زیست آن آسیبی نمی‌رساند، می‌توان آن را با روغن چریش ترکیب کرد. ایده آل این است که برای تهیه این محصول، محلولی به دست می آید که باید روی برگ های آسیب دیده اسپری شود، یا گیاهانی که بیشترین تأثیر را دارند، نتایج در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود.
  4. از آنجایی که طبیعت کامل است و ما بخشی از یک زنجیره غذایی هستیم، شکارچیان کنه های قرمز نیز وجود دارند که یکی از رایج ترین آنها آمبلیسیوس است. متداول ترین شکارچیان مورد استفاده عبارتند از: Amblyseius californicus، Feltiella acarisuga، ​​Macrolophus caliginosus، Phytoseiulus persimilis، آنها برای گیاه کاملا بی ضرر هستند و به طور طبیعی کنه عنکبوتی قرمز را از بین خواهند برد.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

درمان شیمیایی قرمز عنکبوت

خوب، کنترل شیمیایی این آفت برای بهبود سلامت گیاهان شما اغلب توصیه‌شده‌ترین راه‌حل نیست، زیرا می‌تواند در رشد مناسب گیاه اختلال ایجاد کند و بر تولید آن تأثیر بگذارد، اما زمانی که آفت گسترده است و بسیار مشکل است. با آن مبارزه کنید، بنابراین از این موارد استفاده کنید و با توصیه های کارشناسان راهنمایی کنید که مطمئناً به شما ایده می دهد تا بتوانید ماده شیمیایی مناسب را خریداری کنید.

کنه قرمز چیست؟
کنه قرمز چیست؟

با وجود تنوع زیاد محصولات، عنکبوت قرمز همیشه موفق به ایجاد مقاومت در برابر اکثریت قریب به اتفاق خود می شود، علاوه بر این که اقدامات حفاظتی خود را برای گسترش سریعتر انجام می دهد، آنها تار عنکبوت ایجاد کرده و می بافند تا محیطی را برای تولید مثل خود حفظ کنند. با استفاده از حشره کش ها، ما همچنین نابودی سایر گونه های بی ضرر را برای گیاه شاهدانه خود ترویج می کنیم.

عنکبوت قرمز در چه دمایی می میرد؟

دمای پایین خصمانه ترین محیطی است که عنکبوت قرمز می تواند با آن روبرو شود، زیرا همانطور که قبلاً گفته شد، آنها به راحتی در آب و هوای گرم رشد می کنند. اگر در دمای 12 درجه سانتی گراد قرار گیرد، رشد خود را به پایان می رساند و وارد فاز دیاپوز می شود و مرگ و میر این کنه ها را تشدید می کند و همچنین در دمای بسیار بالا، اگر در معرض دمایی برابر یا بیشتر از 40 درجه سانتی گراد قرار گیرد. ، توسعه آن متوقف می شود، متوقف می شود و می میرد.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

چگونه عنکبوت قرمز را از بین ببریم؟

کنه تار عنکبوتی قرمز موجود در ماری جوانا را می توان به صورت سیستمی به روشی ساده یا چیزی پیچیده تر از بین برد، بسته به لحظه رشد محصول ماری جوانا. واضح است که اگر در مرحله رشد نباشیم، می توانیم محصولات بیشتری نسبت به زمانی که در دوره گلدهی هستیم استفاده کنیم، زیرا به برداشت نزدیکتر خواهیم شد و ممکن است جوانه ها و همچنین طعم نهایی تحت تأثیر قرار گیرند.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

رشد عنکبوت قرمز را از بین ببرید

اگر قبلاً وجود کنه عنکبوتی قرمز را در مزرعه شاهدانه خود تشخیص داده اید، نباید زمان خود را برای مبارزه با این مزاحم ناخواسته بدون آسیب رساندن به گیاه خود تلف کنید. اگر در مراحل رشد شناسایی شود، کار بسیار آسان تر خواهد بود. به دلیل اینکه گیاه هنوز به اندازه نهایی خود نرسیده است، آن را از بین ببرید و می توانید بدون آسیب رساندن به جوانه ها، تیمار آسکار کش اعم از شیمیایی یا اکولوژیک را با سهولت بیشتری انجام دهید.

  • در بین تیمارهای شیمیایی می توانید از Trip، LU از Asocoa، Solfac Automatic Forte یا Compo استفاده کنید، ایده آل این است که کنه ها و تخم های آنها را از بین ببرید، باید به سرعت برای از بین بردن آنها قبل از شروع گلدهی اقدام کنید و همچنین به گیاه فرصت دهید. از درمان اعمال شده سم زدایی می شود.
  • بخشی از درمان اکولوژیکی می تواند بر اساس صابون پتاسیم و پیرترین نوع ارگانیک باشد که حاوی روغن کلزا است و تخم ها را خفه می کند، همچنین می توانید از BAC Plant Vitaly یا گوگرد طبیعی استفاده کنید.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

عنکبوت قرمز را در گلدهی از بین ببرید

در این مرحله، باید از کنه کش های شیمیایی به هر قیمتی اجتناب کرد، زیرا آنها برای مدت طولانی دوام می آورند و می توانند نتیجه برداشت را تغییر دهند. کنه کش های طبیعی توصیه می شود. همچنین ممکن است ایده آل باشد که شکارچیان طبیعی را به دست آورید که از بین بردن آنها بدون تأثیر بر وضعیت حیاتی گیاه مراقبت کنند.

در میان محصولات زیست محیطی که می توانید استفاده کنید، ما Spruzit را می بینیم که تخم های کنه عنکبوت را نیز به همراه صابون پتاسیم از بین می برد. به همین ترتیب گیاه ویتالی پلاس  می تواند بسیار مفید باشد، شما باید دائما گیاه را بررسی کنید و بسیار با دقت، می تواند با ذره بین باشد، به این ترتیب سعی می کنیم عنکبوت ها را در مرحله بزرگسالی با استفاده از اسفنج یا پنبه خیس از بین ببریم. آن را از پشت ورق.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

عنکبوت قرمز در گلدهی پیشرفته

اگر در هفته های آخر دوره گلدهی محصول شاهدانه خود هستیم، استفاده از حشره کش های شیمیایی در برابر آلودگی عنکبوت قرمز توصیه نمی شود. ما به سادگی برگ ها و قسمت های آسیب دیده گیاه را قطع می کنیم و سعی می کنیم گسترش را به حداقل برسانیم. اگر کافی نیست، با اجتناب از سمپاشی جوانه، مقداری محصول طبیعی اضافه می کنیم.

عنکبوت قرمز ماری جوانا

درمان خانگی عنکبوت قرمز

همچنین می توانید محصولات خانگی بسیار موثری تهیه کنید که به شما در مقابله با این طاعون کمک می کند، مانند:

  1. دم کرده افسنطین همراه با سیلیکات سوسا، برای پاییز و بهار.
  2. تزریق سرخس قابل اجرا با شروع بهار.
  3. پوست پیاز را روی زمین پخش کنید که عملکرد دافع را انجام دهد.عنکبوت قرمز ماری جوانا
  4. دم کرده دم اسب ، از آن فقط از گیاه استفاده می شود نه ریشه، آن را می گذاریم تا خیس بخورد و سپس بجوشد، باید هر 10 تا 15 روز یکبار استفاده شود و اگر کنه قرمز را قبلاً تشخیص داده اید باید سه بار آن را بمالید. یک روز در حضور خورشید
  5. می توانید از گزنه، پودینگ گزنه نیز استفاده کنید ، از کل گیاه به جز ریشه استفاده کنید و باید 4 روز تخمیر شود و سپس بجوشد.
  6. با آرد سفید ریز تهیه شده ، دو فنجان به 5 تا 10 لیتر آب اضافه کنید، صبح یا صبح زود بمالید تا آفتاب بعداً آن را تبخیر کند. اما می توانید یک فنجان دوغ را در حدود 50 لیتر آب نیز مخلوط کرده و در طول روز مرتباً بمالید.
  7. پاشیدن گوگرد نیز یک درمان خانگی پرمصرف است، کارشناسان استفاده از آن را در زمان گلدهی توصیه نمی کنند زیرا می تواند متابولیسم گیاه را تغییر دهد و نه تنها این، بلکه شکارچیان کنه را که برای جلوگیری از عفونت بسیار مفید هستند، از بین می برد. عنکبوت قرمز . آنچه نشان می دهد این است که پاشیده می شود و باعث ایجاد ابر در اطراف گیاه می شود.
  8. تنباکو همچنین برای دفع کنه های عنکبوتی قرمز عمل می کند.محلول باید با 60 گرم تنباکو در 1 لیتر آب تهیه شده و روزانه استفاده شود .عنکبوت قرمز ماری جوانا