کود پتاس بالا چیست؟

کود پتاس بالا چیست؟ یک نمونه از مناسب ترین کود های موجود در بازار بوده که این کود دارای مواد معدنی گوناگونی می باشد. امروزه صنعت کشاورزی پیشرفت چشمگیری کرده و همه روزه ما شاهد کشت و پرورش انواع گیاهان در شرایط آب و هوایی گوناگون هستیم. این کودها حاوی درصد قابل توجهی از مواد معدنی همچون پتاسیم، نیتروژن و فسفر می باشند.

کود پتاس بالا یک نمونه از مناسب ترین کود های موجود در بازار بوده که این کود دارای مواد معدنی گوناگونی می باشد. امروزه صنعت کشاورزی پیشرفت چشمگیری کرده و همه روزه ما شاهد کشت و پرورش انواع گیاهان در شرایط آب و هوایی گوناگون هستیم. بهتر است بدانید گیاهان برای رشد و تکامل خود نیازمند به استفاده از مواد معدنی گوناگون هستند. به طور معمول مواد معدنی مورد نیاز گیاهان از طریق خاک تامین می شود و گیاهان به وسیله ریشه های خود این مواد را دریافت می کنند.

مواد معدنی موجود در داخل خاک مانند تمامی منابع موجود در کره زمین دارای محدودیت هستند. به عبارتی دیگر، گیاهان مواد معدنی موجود در خاک را استفاده کرده و این مواد پس از  گذشت مدت زمانی به اتمام می رسند. به همین جهت نیاز است از موادی همچون کود پتاس بالا برای تامین مواد معدنی خاک استفاده گردد؛ تا به این طریق منابع موجود در خاک بازسازی شده و در نهایت گیاهان بتوانند به حیات و رشد خود ادامه دهند. زیرا در صورت اتمام منابع موجود در خاک، این موضوع منجر به از بین رفتن گیاهان و خشک شدن آن ها خواهد شد. بنابراین استفاده از کود از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است.

آشنایی بیشتر با این نوع کودها

کود پتاس بالا چیست؟ در این میان یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که کود پتاس بالا به چه کودی گفته می شود؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید این کودها به نوعی از کود دارای پتاسیم زیاد گفته می شود. امروزه استفاده از این کودها در بخش کشاورزی با استقبال خوبی روبرو شده است. زیرا این کود ها به علت بالا بودن درصد پتاسیم گزینه مناسبی برای تغذیه گیاهان هستند. نکته ای که در مورد نامگذاری این کود باید بدانید این است که کلمه پتاس اشاره به نمک های معدنی دارد. همچنین این نوع کودها در ترکیبات خود، حاوی درصد قابل توجهی از عنصر K بوده که قابلیت حل شدن در آب را دارا می باشند.

مزایای این نوع کود

کود پتاس بالا چیست؟ این نوع کودها به علت ترکیبات معدنی و غنی که دارند مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفته اند. زیرا استفاده از این کود ها علاوه بر تامین مواد معدنی مورد نیاز گیاهان مزایای دیگری را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد. از جمله مزایای استفاده از کود پتاس بالا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تقویت ریشه گیاهان و کمک به افزایش رشد آن ها
  • افزایش میزان مقاومت گیاهان در برابر خشکی و سرما
  • فعال شدن آنزیم های موثر در رشد گیاهان
  • کمک به فرآیند انتقال شکر و نشاسته
  • افزایش قابل توجه میزان پروتئین در گیاهان
  • کمک به تعادل یونی گیاهان

موارد فوق تنها بخشی از مزایای استفاده از کود پتاس بالا بوده که تاثیر آن بر رشد و تقویت گیاهان به مراتب بیشتر خواهد بود.

کود پتاس بالا چیست؟
کود پتاس بالا چیست؟

انواع کود های پتاس بالا

کود پتاس بالا به علت ترکیبات خاصی که دارد به انواع گونه های مختلفی تقسیم بندی می شود؛ همچنین هر یک از انواع آن ها کاربرد و استفاده های مخصوص به خود را دارند. به همین منظور برخی از متداول ترین نمونه های کود ها عبارتند از :

کاربرد کود پتاس بالا

این نوع کود ها جزو غنی ترین کود های موجود در بازار هستند که استفاده از آن ها برای بهبود عملکرد خاک بسیار پیشنهاد می شود. زیرا در ترکیبات این کود موادی همچون نیتروژن، فسفر، پتاسیم و… به وفور یافت می شوند. بنابراین می توان با استفاده از این کود کمک زیادی به رشد بهتر گیاهان کرد. بهتر است بدانید گیاهان برای انجام فرآیند فتوسنتز نیازمند به استفاده از ماده معدنی پتاسیم هستند. همچنین کمبود این ماده موجب رنگ پریدگی گیاهان و کاهش رشد آن ها خواهد شد. به طور کلی مهمترین کاربرد آن ها، تامین مواد معدنی و تقویت گیاهان خواهد بود.

خرید کود پتاس بالا کود پتاس بالا چیست؟

همانطور که در این مطلب عنوان گردید، کود پتاس بالا یکی از مناسب ترین کود های موجود جهت رشد گیاهان هستند. به همین جهت اگر شما هم به دنبال تهیه انواع کود های پتاس بالا هستید می توانید بهترین نوع آن را از گروه پرنیای کویر یزد خریداری نمایید. برای آگاهی بیشتر لازم است بدانید گروه پرنیای کویر یزد یکی از شرکت های فعال در حوزه تهیه انواع کود است. همچنین تمامی محصولات این شرکت به صورت خرده و عمده به فروش می رسند.