تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟
تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟ هر دو مواد هیومیک هستند (همراه با هومین). با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که بر مزایای آنها و نحوه به کارگیری هرکدام تأثیر می گذارد. به طور خلاصه، آنها از نظر محتوای کربن و اکسیژن، اسیدیته، درجه پلیمریزاسیون، وزن مولکولی و رنگ متفاوت هستند. اسیدهای هیومیک مولکول های بزرگی هستند که بهترین عملکرد را در خاک برای ایجاد یک محیط رشد مطلوب دارند.

اسیدهای فولویک مولکول های بسیار کوچک تری هستند که هم در خاک و هم در کاربردهای برگی به خوبی کار می کنند، جایی که مواد مغذی حیاتی را از طریق غشای سلولی گیاهان منتقل می کنند. آنها برای کمک به افزایش کمک به گیاه و افزایش عملکرد محصول به صورت پشت سر هم کار می کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد اسیدهای هیومیک

اسیدهای هیومیک مولکول های بزرگی هستند که اندازه مولکولی آنها از 10000 تا 100000 متغیر است. رنگ آنها تیره است و مخلوطی از زنجیره های کربنی و حلقه های کربنی را ترکیب می کنند. (علاوه بر کربن، حاوی اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن و فسفر نیز هستند.) ترکیب دقیق مولکول های هیومیک بر اساس منبع متفاوت است. آنها در شرایط اسیدی در آب محلول نیستند، اما در محلول های قلیایی محلول هستند.

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟ در خاک بهترین عملکرد را دارند، جایی که به آسانی مواد مغذی را باز می کنند و به آنها متصل می شوند و آنها را برای جذب در گیاهان در دسترس قرار می دهند. و فلزات سمی را کلات می کنند و از ورود مواد مضر به گیاه جلوگیری می کنند. علاوه بر این، آنها فعالیت میکروبی را در خاک تحریک می کنند، احتباس آب را افزایش می دهند و رشد ریشه و ساقه را تحریک می کنند.

آنها همچنین به عنوان یک گشاد کننده عمل می کنند و نفوذپذیری دیواره سلولی گیاهان را افزایش می دهند تا مواد مغذی جذب شوند. آنها همه ستاره های خاک هستند، جزء ضروری هر محیط خاکی هستند که به عملکرد بهتر کل سیستم کمک می کنند.

اسیدهای هیومیک را می توان به عنوان جاده ها، پل ها و تونل هایی در نظر گرفت که امکان تبادل ضروری بین گیاه و خاک را فراهم می کند. (اگرچه اسیدهای هیومیک در خاک بهترین عملکرد را دارند، اما در کاربردهای برگی نیز حیاتی هستند، زیرا نفوذپذیری دیواره سلولی گیاهان را افزایش می‌دهند که به نوبه خود جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد.)

 

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟

اسیدهای هیومیک با بهبود ساختار و عملکرد خاک به ایجاد یک محیط سالم خاک کمک می کنند. این به نوبه خود منجر به فعالیت میکروبی بهتر، حفظ آب بهتر و انتقال موثرتر مواد مغذی به گیاه می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد اسیدهای فولویک

اسیدهای فولویک مولکولهای بسیار کوچکتری نسبت به اسیدهای هیومیک هستند و اندازه مولکولی آنها از 1000 تا 10000 متغیر است. آنها بر خلاف اسیدهای هیومیک که فقط در محلول های قلیایی محلول هستند، در تمام سطوح pH در آب محلول هستند. دو نوع اسید فولویک وجود دارد: فولوات ها که مولکول های متصل به مواد معدنی هستند و اسیدهای فولویک آزاد. اسیدهای فولویک بیشتر از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده اند.

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟ مانند اسیدهای هیومیک، آنها از طریق پوسیدگی میکروبی تشکیل می شوند. رنگ آنها طلایی است و از نظر بیولوژیکی فعال تر از اسیدهای هیومیک است، زیرا محتوای اکسیژن آن تقریباً دو برابر اسیدهای هیومیک است. مزیت اصلی اسیدهای فولویک توانایی آنها در اتصال به مواد مغذی و انتقال آن مواد مغذی به گیاهان است. در واقع، اسیدهای فولویک موثرترین ترکیب کیلیت حاوی کربن شناخته شده هستند.

این به دلیل اندازه مولکولی کوچک و بار الکتریکی اسیدهای فولویک است. (اگرچه آنها کوچک هستند، اما می توانند چندین برابر وزن خود مواد معدنی را حمل کنند.) اسیدهای فولویک را می توان به عنوان واگن ریلی در نظر گرفت که مواد مغذی حیاتی را از خاک به داخل گیاه می برد.

 

اسیدهای فولویک به اندازه کافی کوچک هستند که از غشای سلولی عبور می کنند و ریزمغذی های ارزشمند را با خود به گیاه می برند.

اسیدهای فولویک به اندازه کافی کوچک هستند که از غشای سلولی عبور می کنند و ریزمغذی های ارزشمند را با خود به گیاه می برند.

هومین چطور؟

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟ از سه زیر شاخه تشکیل شده اند: اسیدهای هیومیک، اسیدهای فولویک و هومین. هومین ها کسری از مواد هیومیکی هستند که در هیچ pH محلول نیستند. کمپلکس های هیومین به دلیل وزن مولکولی خود به عنوان مواد درشت آلی (بسیار بزرگ) در نظر گرفته می شوند. آنها عمدتاً از عملکردهای هیدروکربنی آلیفاتیک و برخی کربوهیدرات ها تشکیل شده اند.

این مواد برای بهبود ظرفیت نگهداری آب، ساختار و افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی (CEC) خاک عمل می کنند. با این حال، حل نشدن آن‌ها می‌تواند کار با آن‌ها را دشوار کند، و شکستن آن‌ها در خاک زمان زیادی طول می‌کشد – گاهی ده‌ها سال. بنابراین، در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، ما در حال حاضر هیومین را به اندازه اسیدهای هیومیک و فولویک برای سلامت گیاهان حیاتی نمی دانیم و وقتی از مخلوط های محلول حذف نمی شوند، می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

 

به کدوم نیاز دارم؟

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟  هر دو برای گیاهان سالم ضروری هستند. استفاده از یکی بدون دیگری، طیف کاملی از مزایایی را که این دو اسید ارائه می‌کنند، تغییر می‌دهد. علاوه بر این، آنها به صورت پشت سر هم برای بهینه سازی شرایط رشد کار می کنند. به عنوان مثال، اسیدهای هیومیک نفوذپذیری دیواره های سلولی را افزایش می دهند و اسیدهای فولویک را برای حمل مواد مغذی به گیاه آسان تر می کنند.

و در حالی که اسیدهای فولویک حامل مواد مغذی هستند، اسیدهای هیومیک باعث می شوند که این مواد مغذی به راحتی در خاک در دسترس باشند. آنها همچنین برای افزایش ظرفیت نگهداری آب و تحریک رشد ریشه و ساقه به صورت پشت سر هم کار می کنند. طبیعت در نظر داشت که این دو با هم کار کنند، و ما مطمئناً همین رویکرد را توصیه می کنیم، چه از طریق خاک یا روش برگی استفاده کنید.

علم در مورد اسیدهای هیومیک و فولویک به طور مداوم در حال پیشرفت است و روش های آزمایش هر سال بهتر می شوند. تا همین اواخر، این دو اسید با هم ترکیب می شدند و به طور جداگانه آزمایش نمی شدند. در حالی که ما به طور فزاینده ای قادر به تمایز عملکرد هر اسید هستیم، تلاقی قابل توجهی بین این دو وجود دارد و تمایز کامل آنها غیرممکن است. بنابراین، ما معتقدیم که برای هر شرکتی غیر محتاط است که فقط یکی از اسیدها را توصیه کند.

 

Earthgreen چه محصولات هیومیک/فولویک ارائه می دهد؟

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟ همه محصولات ما حاوی اسیدهای هیومیک و فولویک هستند. Menefee Humate دانه ای ما غنی از اسیدهای هیومیک است و به ایجاد پایداری طولانی مدت برای محیط های خاک کمک می کند. محصولات محلول در آب ما GrowPlex و GrowPlex ORG را می توان به عنوان خاک یا محلول پاشی اضافه کرد و شامل اسیدهای هیومیک و فولویک می باشد.

سری محصولات جلبک دریایی ما (SeaMate، SeaMate ORG، و SeaMate Fe) همچنین اسیدهای هیومیک و فولویک را ترکیب می کنند، اما آنها همچنین شامل یک جلبک دریایی ممتاز هستند که به تحریک رشد ریشه و ساقه کمک می کند.

تفاوت بین اسید هیومیک و فولویک چیست؟

SeMate Fe شامل آهن است که برای همه گیاهان حیاتی است و همچنین به درمان کلروز آهن کمک می کند. ما کاملاً معتقدیم که یک رویکرد جامع، رویکردی که هر دو اسید هیومیک و فولویک را اجرا می کند، روش ایده آلی برای درمان خاک و گیاهان شما است.