علائم پیتیوم ریشه

علائم پیتیوم ریشه

علائم پیتیوم ریشه قارچ ها و عفونت هایی مانند  سفیدک پودری  ، یا همچنین  بوتریتیس ا  همراه با  پیتیوم  رایج ترین شکل قارچ ها و  آفات هستند  که در دنیای وجود دارند، نه فقط آب و هوا بر آنها تأثیر می گذارد تا ظاهر شوند. اما  همچنین به طور نگران کننده ای در محصول پخش می شود ، بنابراین پیشگیری از آنها هنگام شروع این فرآیند مهم است که نه تنها موارد فعلی بلکه می تواند بر روی آینده نیز تأثیر بگذارد زیرا هاگ های یک بیماری فعلی می تواند سال ها در آن مکان باقی بماند و محصول جدید را در معرض خطر قرار دهد. همان سرنوشت

علائم پیتیوم ریشه

شاهدانه نیز از این قاعده مستثنی نیست، با توجه به پیشرفت‌های فناوری، نه تنها این عفونت‌ها توسعه یافته و مقاوم‌تر شده‌اند، بلکه استفاده از آفت‌کش‌ها و  قارچ‌کش‌ها  روشی را متحول کرده است که روش‌های کشت سنتی برای آن متحول شده است  . از این گیاه خاص  می توان به  کنه عنکبوتی قرمز در ماری جوانا ،  تریپس در ماری جوانا  یا  مگس سفید در ماری جوانا به عنوان شایع ترین آفات اشاره کرد.

قارچ پیتیوم

وقتی محصولی داریم، می‌دانیم که عوامل محیطی متعددی وجود دارد که می‌تواند روی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد ، بنابراین باید همیشه نهایت توجه و مراقبت را داشته باشیم، زیرا یکی از اهداف اصلی ما جلوگیری از گسترش گیاهان ماری جوانا است. بیمار شدن یا تحت تأثیر آفات قرار می گیرند . دشمنان خاموشی وجود دارند که می توانند به گلخانه ها، نهالستان ها، بسترهای بذر و محصولات سرپوشیده که دارای رطوبت بالایی هستند آسیب وارد کنند، که بدون اقدامات پیشگیرانه در برابر آنها می تواند به مزارع شما آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

پیتیوم

یکی از آفاتی که باید از آن جلوگیری کرد پیتیوم باید کاملاً کنترل شود یا به نام پوسیدگی ریشه نیز شناخته می شود و می تواند یک کابوس واقعی برای خلاص شدن از آن باشد. این پاتوژن ابتدا خاک را تحت تأثیر قرار می دهد و به ضخامت بستر نفوذ می کند تا زمانی که به ریشه ها برسد و شاهدانه ما را از آنجا بیمار کند.

Pythium Damping چیست؟

این یک “شر کریپتوگامیک” در نظر گرفته می شود که عمدتا توسط قارچ های گونه های مختلف ایجاد می شود، اما می تواند برای محصولات کشنده نیز باشد، به طور کلی، آنها معمولا قارچ هایی مانند Botrytis، Fusarium و Pythium هستند که گیاهان را بیمار می کنند. تعدادی از عوامل دیگر

پیتیوم

میرایی بیشتر در بسترهایی که تصفیه نشده اند یا در محیط های غیر استریل مشاهده می شود، همچنین در شرایطی که خاک دارای آب اضافی است و همچنین برای مدت طولانی بدون گردش به همین صورت باقی می ماند. ، حفظ رطوبت و ایجاد محیط مناسب برای رشد قارچ ها. اگر گیاهان در مرحله اولیه رشد باشند، این می تواند برای آنها کشنده باشد، زیرا آنها بسیار آسیب پذیر خواهند بود و گسترش بیماری کریپتوگامیک را آسان تر می کند.

چرخه زندگی Pythium Phytophthora چیست؟

Pythium متعلق به oomycetes ، یک نوع میکروارگانیسم است، در ابتدا تصور می شد که این یک کنگلومرا از قارچ ها است، اما مطالعات بعدی انجام شد که تایید کرد که بسیار بیشتر به جلبک قهوه ای مربوط می شود. این سردرگمی به این دلیل به وجود آمد که به طور کلی در محیط های مرطوب زندگی می کند و به روشی بسیار شبیه به قارچ ها رشد می کند.

بقای آن به این دلیل است که به صورت هاگ نگهداری می شود که نوعی هاگ بسیار مقاوم در برابر شرایط استرس زا هستند که با آزاد شدن ترشحات از ریشه میزبان مجاور جوانه زنی آنها افزایش می یابد.

پیتیوم

این اوسپورها جوانه می زنند و اسپورانژی را به وجود می آورند که بعداً زئوسپورها از آن تولید می شوند که چیزی بیش از نوعی هاگ تاژک دار نیستند که می توانند راحت تر و سریعتر در آب حرکت کنند. اینها به شدت توسط ریشه گیاهانی که هنوز در حال رشد هستند جذب می شوند و به لطف آب (70٪ رطوبت) از سطح خاک بسیج می شوند و از هر منطقه آسیب دیده وارد آنها می شوند و با سرعت زیادی پخش می شوند.

حتی در غیاب گیاهان، پیتیوم را می توان در بستر زنده نگه داشت . 3 منبع آلودگی آن عبارتند از:

  1. آبی که برای آبیاری محصولات ما استفاده می شود
  2. ماندگاری در بستر
  3. ماندگاری در گلدان

علل پیتیوم

  • این میکروارگانیسم یک پاتوژن ضعیف در نظر گرفته می شود، به این معنی که به دلیل آبیاری بیش از حد، دمای بالا یا پایین که به نفع رطوبت است، فقط گیاهان آسیب پذیر یا در شرایط غیربهینه را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • مکان‌هایی مانند گلخانه‌ها، نهالستان‌ها یا جنگل‌ها وجود دارند که این شرایط را در محیط گیاه به‌خوبی می‌آورند، به دانه‌ها آسیب می‌رسانند، نهال‌ها را غرق می‌کنند یا ناحیه ریشه را که با خاک آسیب‌دیده در تماس است، پوسیده می‌کنند.
  • ارزیابی شرایط خاک و بستر قبل از انجام کشت و استفاده از آب تمیز برای آبیاری گیاهان ضروری است، بیماری باید زود تشخیص داده شود تا سرایت نکند و کل محصول را تحت تأثیر قرار دهد.

پیتیوم

علائم پیتیوم

تشخیص به موقع این بیماری کریپتوگامیک چالش سختی است ، به همین دلیل برای تشخیص زودهنگام علائم باید بسیار مراقب باشید، این علائم معمولاً در سطح گیاه مشهودتر است، علاوه بر این که رشد آن کاهش یافته و رنگ ریشه ها تیره و به رنگ قهوه ای می شود که نشان دهنده از بین رفتن حیات است.

پیتیوم

  1. تمام سیستم ریشه تحت تأثیر قرار می گیرد، ضعیف می شود و بعداً رنگ برگ ها تغییر می کند و زرد و مات می شود، اگر آنها را با میکروسکوپ مشاهده کنید می توانید اوسپورهای قشر ریشه و همچنین اسپورانژی های سطحی ریشه را مشاهده کنید.پیتیوم
  2. علاوه بر این، ممکن است متوجه رطوبت بیش از حد در دانه ها یا پوسیدگی ریشه شوید، باید مراقب تمام جزئیات رشد و رشد شاهدانه خود باشید.

پیشگیری از پیتیوم

  • ابتدا باید به هر طریقی از تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات خود توسط پیتیوم جلوگیری کنید و ما با استفاده از محصولاتی که دارای مقاومت و تحمل نسبت به محیط هستند، استفاده از مواد استریل برای کاشت خود، حفظ کنترل روی رشد گیاهان، اعمال اقدامات لازم به این امر دست پیدا می کنیم. مقدار کود و مواظب زیاده روی کنید زیرا این نیز بر رشد ماری جوانا تأثیر می گذارد .
  • اطمینان حاصل کنید که زهکشی آب بهینه است ، از قارچ کش استفاده کنید و آن را جایگزین کنید، زیرا پاتوژن ها می توانند مقاومت ایجاد کنند.پیتیوم
  • مگس‌ها و پشه‌ها را از محصولاتتان دور نگه دارید، آنها می‌توانند پیتیوم را به حشیش ببرند و آن را کاملاً خراب کنند.
  • تنها با یک فاصله 14 ساعته با شرایط بهینه برای Pythium می توانید گسترش و تکثیر آن را ارتقا دهید. اگر منطقه ضد عفونی نشود، همه گیاهان را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • راه‌های موثری وجود دارد که ارزان هستند و به جلوگیری از پیتیوم کمک می‌کنند ، به عنوان مثال، قارچ‌ها و باکتری‌هایی در کودهایی وجود دارد که کاملاً مفید هستند مانند تریکودرما و میکوریزا که با هم از منطقه ریشه در برابر تهاجم محافظت می‌کنند و سایر مواد مغذی را فراهم می‌کنند.پیتیوم
  • محصولات تجاری وجود دارند که در از بین بردن قارچ ها و همچنین پیتیوم بسیار کارآمد بوده و امکان کنترل شیمیایی و قارچ کش را فراهم می کنند.

Pythium چگونه این قارچ را از بین ببریم؟

امروزه قارچ کش هایی وجود دارند که پیتیوم را از بین می برند و از آن جلوگیری می کنند:

  • هیدروکربن های معطر
  • فنیل آمیدها
  • کاربامات ها
  • دی تیوکاربامات ها
  • از جمله فسفونات ها، که از بین بردن این میکروارگانیسم از سطح خاک را تسهیل می کند.

به نوبه خود، کودهایی وجود دارند که دارای یک عمل قارچ کش طبیعی برای Pythium هستند:

  1. بره موم از بره موم از زنبورهای عسل که کاملا طبیعی است، با یک اثر تحریک کننده زیستی که وظیفه تقویت سیستم دفاعی گیاه شاهدانه شما را بر عهده دارد، برای این کار به محلولی از 2 میلی لیتر پروپولیس در هر لیتر آب نیاز دارید تا استفاده شود. برای آبیاری و بعد از 15 روز تکرار کنید.پیتیوم
  2. روغن چریش همچنین یک محصول عالی برای پیشگیری و از بین بردن آفات و قارچ ها است، زیرا نه تنها آنها را از بین می برد، بلکه خاک را ضد عفونی و تمیز نگه می دارد.
  3. قارچ کش مس گریندل ایده آل برای مبارزه با باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها، یک ترکیب بیولوژیکی است که به عنوان پیشگیرانه و همچنین به عنوان درمان عمل می کند، علاوه بر این می توان قارچ کش گل ضد اویدیوم را نیز پیدا کرد که بر علیه اویدیم، خالدار، اودیوپسیس، سیاه اثر می کند. شکسته، و Pythium.
  4. این در بهترین حالت است، اگر از طرف دیگر، هیچ بهبود ظاهری وجود نداشته باشد، آخرین جایگزین حذف کامل کل محصول و انجام یک پاکسازی عمیق کامل از کل خاک، با رعایت اقدامات بهداشتی جدید قبل از آن است. کاشت دوباره

پیتیوم

در واقع مبارزه با پیتیوم کار آسانی نیست ، معمولاً به زمان و منابع نیاز دارد، زیرا روی نهال ها یا گیاهان در حال رشد تأثیر می گذارد، خسارت وارده غیرقابل برگشت است، معمولاً وقتی تشخیص داده شود خیلی دیر و غیرقابل جبران است و پیشرفت محصول را کند می کند. به این دلیل که بازیابی سرزندگی گیاهان نامشخص است.

سیر در برابر پیتیوم

سیر دارای خواص قدرتمندی است که از گسترش قارچ ها جلوگیری می کند، می تواند یک درمان زیست محیطی برای پیتیوم باشد ، از پیشرفت بیماری های کریپتوگامیک جلوگیری می کند، به همین دلیل است که از آن به عنوان یک درمان طبیعی و دافع استفاده می شود که محصولات را در برابر این عوامل متجاوز محافظت می کند.

پیتیوم

  1. سیر را اگر تازه است باید ۱۵۰ گرم یا اگر خشک است حدود ۵۰ گرم استفاده کنیم پس پوست آن را جدا می کنیم وزن می کنیم و می شوییم خشک می کنیم و بعد خیلی ریز خرد می کنیم و می گذاریم ۱ تا خیس بخورد. یک لیتر آب به مدت 24 ساعت . پس از سپری شدن این زمان، باید به مدت 20 دقیقه جوشانده شود و به عنوان یک درمان درمانی غلیظ برای از بین بردن پیتیوم استفاده شود.
  2. اگر برعکس، می خواهید از آن به عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده کنید، فقط به 75 گرم سیر نیاز دارید و آن را در 10 لیتر آب بمالید، ترجیحاً در شروع بهار استفاده شود و سه بار در 72 استفاده شود. فواصل ساعتی، روی زمین و گیاهان.

پیتیوم

در صورت تمایل، می توانید به  بهترین وبلاگ حشره کش ماری جوانا خانگی  برای کمک به احیای گیاه یا  صابون پتاسیم ماری جوانا  برای پاک کردن آفت های باقی مانده از گیاه نگاهی بیندازید. در صورت عدم امکان پایان دادن به حملات قارچی، سیگار کشیدن آن گیاه توصیه نمی شود، به