راهنمای کامل خرید نهال در تهران

راهنمای کامل خرید نهال در تهران 

راهنمای کامل خرید نهال در تهران  یکی از استان های بزرگ ایران با موقعیت جغرافیایی منحصربفرد است که ضلع شمالی آن را رشته کوه البرز احاطه کرده و ضلع جنوبی آن به وسط کویرهای مرکزی متصل است.

بیشترین دمای تهران در مرداد و شهریور حدود 40 درجه سانتیگراد و کمترین دمای تهران در بهمن ماه حدود 5- درجه سانتیگراد است. در این استان می توان فاصله ای تقریباً 20 روزه بین شروع و پایان فصل زمستان برای درختان یافت.بنابراین در مناطق کم ارتفاع و مرتفع تهران می توان محصولات زود گل و دیرگل را کشت کرد.

همه این موضوعات و نکات به شما امکان می دهد بهترین محصولات کشاورزی برای پرورش و خرید نهال در تهران را با توجه به آب و هوا بشناسید. گیاهان دیرگل برای اقلیم های کوهستانی که از یخبندان زمستانی در امان هستند مناسب است و برای شروع جوانه ها بعد از سرمای یخبندان می توان گیاهان زودگل را در نواحی شرقی و جنوبی تهران کاشت.

استان تهران یکی از پربارترین استان های کشور در تولید محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی است.این استان که به دلیل بارندگی بیشتر نسبت به بیش تر استانهای کشور دارای سطح آبهای زیرزمینی بالاتری می باشد بخش بزرگی از کشاورزی به صورت دیم را نیز به خود اختصاص داده، باغداری یا کشاورزی به صورت دیم برای کشاورز مزایایی دارد به طوری که دیگر نگران آبیاری یا تامین آب نباشد.

خرید نهال در تهران :

شاید از شما کشاورز عزیز این سوال پرسیده شود که در خرید نهال در تهران چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه برخی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید را شرح خواهیم داد:

• تهران اغلب زمستان های سرد با هوای سرد دارد، پس درختانی را انتخاب کنید که بتوانند سرمای شدید را تحمل کنند.

• درختانی معتدله با نیاز سرمای زیاد برای کاشت در این مناطق مناسب هستند.

• تابستان های تهران خنک و معتدل است، بنابراین انتخاب درختانی که برای رسیدن میوه به هوای گرم تابستانی نیاز دارند برای این شهر مناسب نیست.

• ساختار خاک این شهر سبک است و درختانی که نیاز به خاک سنگین تری دارند برای این شهر مناسب نیستند.

• این شهر در سال های اخیر زمستان های طولانی داشته و یا احتمال سرمازدگی بهاری وجود دارد، بنابراین در این شهر باید از درختانی استفاده کرد که شکوفه کامل دارند تا درختان بتوانند از سرمای دیررس بهاره فرار کنند.

• باغداران با انتخاب درختان با نیاز آبی کم نیز می توانند باغات دیم را ایجاد کنند زیرا میزان بارندگی سالانه در این شهر می تواند نیاز درختان میوه را تامین کند اما در هر صورت باغات آبی بازدهی بالاتری خواهد داشت.

کاشت در زمین های زراعی در تهران :

همانطور که قبلا ذکر شد، زمینهای زراعی در تهران شامل 44 هزار هکتار از کل زمینهای کشاورزی است که به تولید گندم و کلزا در سطح وسیع معروف است، از دیگر محصولات زراعی تهران می توان به یونجه اشاره کرد که در حوزه های دیگر کشاورزی مانند صنایع تبدیلی کشاورزی مانند تولید گوشت دام به کار می رود.

باغبانی در تهران :

باغبانی در تهران یکی از گرایش های اصلی کشاورزی در این شهر است که به تولید محصولات باغی باکیفیت و کارآمد در کل کشور معروف است و یکی از دلایل اصلی تولید محصولات باکیفیت پس از خرید نهال با کیفیت از نهالستان معتبر، انتخاب نهال مناسب با شرایط آب و هوایی خاص این شهر هستند. باغداران باید در زمان انتخاب اطلاعات کامل و کافی از آب و هوای منطقه داشته باشند و نهال مناسب را خودشان انتخاب کنن

یا از کارشناسان گروکنت  مشاوره و راهنمایی بخواهند. بزرگترین نهالستان شناخته شده در تهران باید بتواند اطلاعات کافی را در مورد انتخاب گونه های درختی مناسب در اختیار باغدار قرار دهد، نهالستان هایی مانند گروکنت که از جمله این نهالستان ها هستند، نهال ها را با قیمت منصفانه و اطلاعات کامل ارائه می دهند. قیمت نهال اصلاح شده زیر نظر جهاد کشاورزی در تهران توسط نهالستان های معتبر ارائه شده و باغداران با خیال راحت می توانند نسبت به احداث باغ خود اقدام نمایند.

ارقام مناسب برای کاشت و خرید نهال در تهران :

همسایگی با دشت‌ کویر، وجود رشته‌کوه‌های البرز و وزش بادهای غربی که باران را به همراه می‌آورد، از مهم‌ترین عوامل آب و هوای این استان است. به همین دلیل است که برای خرید نهال در استان تهران گاه واریته های متضاد هم خواهید داشت و میوه هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، در ارقام مختلف و در بخش های مختلف این استان قابل کاشت هستند. بنابراین درباره کاشت هر یک لازم است به طور مجزا تحقیق به عمل آورید.

نهال گردو، تجاری ترین نهال برای خرید در تهران :

تعدادی از گونه های گردوهای مرغوب مانند نهال گردو چندلر و نهال فرنور را می توان در مناطق شمال و شمال غربی تهران پرورش داد. علاوه بر این می توان ارقام زود گل گردو را در بخش های مرکزی و کوهپایه ای این استان کشت کرد.

نهال سیب پرفروش ترین محصول برای خرید در تهران :

برخی از ارقام سیب می توانند در شهرهای شمال و شمال غربی تهران محصولدهی خوبی داشته باشند. شهرهایی مانند دماوند، رودهن و بومهن می توانند بهترین میزبان ارقام سیب با کیفیت باشند.

نهال انگور، گزینه تجاری خرید نهال در تهران :

انگور یکی دیگر از میوه هایی است که در تهران به راحتی می توانید تهیه کنید.بهترین ارقام انگور را می توان در مناطق غربی و شمالی تهران کشت کرد. ارقامی مانند انگور قرمز بی دانه، انگور بلک ویلیام، انگور شانی و … که هر کدام مختص مناطق خاصی از استان تهران است و برای انتخاب می توانید از مشاوره رایگان نهالستان رویال نهال استفاده کنید.

نهال گلابی، پرفروشترین نهال برای خرید در تهران :

گلابی میوه ای است که در مناطق معتدل، مرطوب و کوهپایه ای بهتر رشد می کند. این میوه قبل از اینکه در تابستان به ثمر بنشیند در زمستان باید سرمای زمستانی کافی داشته باشد و اگر نیاز سرمایی آن تامین نشود، نمی تواند میوه خود را حفظ کند. بنابراین مناطق کوهپایه ای استان تهران بهترین منطقه برای کاشت گلابی در این استان خواهد بود.

نهال آلو، میوه ی پرفروش و پر استفاده برای خرید در تهران :

اگر در مورد غرب و شمال تهران صحبت کردیم، حالا وقت آن است که از ارقام احتمالی شرق تهران صحبت کنیم. نهال آلو آنجلا از بهترین نهال های میوه قابل کشت در این مناطق هستند که از نظر مقاومت در برابر گرما جزو بهترین ها هستند.

نهال هلو، نهالی پر سود برای خرید در تهران :

هلو یکی از میوه هایی است که در مناطق گرم و خشک به خوبی رشد می کند.برای کاشت هلو در استان تهران می توانید در مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی آن را به خوبی انجام دهید. در نظر داشته باشید که هلو دارای انواع دیرگل و زودگل نیز می باشد و برای انتخاب صحیح آن بهتر است از مشاوران نهالستان رویال نهال کمک بگیرید.

نهال زردآلو، نهال تابستانی پر طرفدار در تهران :

یکی دیگر از میوه های خوشمزه، پرطرفدار و پرباری که در غرب تهران و بخش های کوهپایه ای به خوبی رشد می کند، درخت زردآلو است. از مزایای کاشت خرید نهال در تهران و زردآلو می توان به قیمت بالای میوه و عملکرد اقتصادی عالی آن اشاره کرد. برای پرورش انواع مختلف زردآلو، بسته به آب و هوا می توانید انواع زود گل یا دیرگل را انتخاب کنید.

نهال پسته، یکی از بهترین ها برای خرید نهال در تهران :

پسته برای رشد به زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک نیاز دارد. البته منظورمان دشت کویری جنوب تهران نیست. علاوه بر این، در آب و هوایی که گرما در وضعیتی معتدل تر قرار دارد، می توانید درختان پسته را پرورش دهید و از آنها محصولات باکیفیت برداشت کنید.

نهال آلبالو، برای خرید نهال در تهران :

درختان آلبالو در اکثر مناطق آب و هوایی رشد می کنند. اما برای باردهی آن طور که باید باشد، به آب و هوای خاصی نیاز دارد.این گیاه معمولاً در مناطق مرطوب و معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های نسبتاً گرم نتایج بهتری خواهد داشت. بنابراین می توان انتظار کاشت آلبالو را در مناطق شمال شرقی، شرق، مرکز و غرب استان تهران داشت.

بهترین نهالستان در تهران :

برای خرید نهال به تعداد محدود و بزرگ می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید و با ارائه مشخصات زمین خود و وضعیت باغ، با مشورت کارشناسان نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید.

خلاصه ای از راهنمای خرید نهال در تهران :

به طور کل، پایتخت کشورمان آب و هوای متفاوتی برای پرورش مهم ترین میوه ها در ایران و جهان دارد. بسیاری از ساکنان تهران اگر به باغبانی عادت داشته باشند می توانند از این موقعیت بهره زیادی ببرند. اگر نهال مناسب را بشناسید و بهترین نهالستان تهران را انتخاب کنید با رزرو و دریافت مشاوره از نهالستان رویال نهال این مشکل برطرف می شود.

 

راهنمای کامل خرید نهال در تهران

grokent.co@gmail.com
دوشنبه, سه‌شنبه, چهارشنبه, پنج‌شنبه, جمعه, شنبه, یکشنبه9:00 ق.ظ – 5:00 ب.ظ
+989374860799
+989374860799
+989374860799
+989374860799