قیمت کود سه بیست

قیمت کود سه بیست کود تریپل 20 دارای بیست درصد نیتروژن، بیست درصد فسفر و بیست درصد پتاسیم است. اعداد جلوی کیسه کود در این مقاله با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است .

به طور خلاصه، نیتروژن در هر قسمت از گیاه استفاده می شود، بنابراین همه گیاهان به نیتروژن زیادی نیاز دارند. در غیر این صورت، آنها کوتاه‌قد هستند، شکوفه‌های کمی دارند یا اصلاً شکوفا نمی‌شوند و ممکن است بمیرند. فسفر باعث شکوفه و میوه در گیاهان می شود. همچنین در تبدیل انرژی نور خورشید به ترکیباتی مانند نشاسته، پروتئین و روغن که گیاه برای انرژی استفاده می کند، نقش دارد. پتاسیم باعث ایجاد ریشه های قوی و گیاهان قوی می شود که در برابر بیماری ها مقاومت می کنند. همچنین در گردش مواد مغذی در سرتاسر گیاه نقش دارد.

کود 20-20-20 برای چه مواردی استفاده می شود؟

عمدتاً در کود دادن به گیاهان گلدانی، گل رز و سایر گیاهان زینتی به عنوان مایع استفاده می شود . من یک شکل کند رهش این کود پیدا نکردم.

چرا از 20-20-20 استفاده کنیم؟

کود تریپل 20 یک کود قوی است که به سرعت مواد مغذی را به گیاهان گلدانی و گیاهان زینتی بیرونی اضافه می کند تا گیاهان به خوبی رشد کنند. با این حال، قوی است و نباید در خاک حاصلخیز در فضای باز استفاده شود زیرا ممکن است نیتروژن، فسفر و پتاسیم بیش از حد اضافه کنید. بسیاری از این مواد مغذی می توانند باعث شوند که گیاه شما به قیمت شکوفه دادن، شاخ و برگ کند. در برخی موارد، بسیاری از این مواد مغذی می توانند گیاهان شما را از بین ببرند. تریپل 20 یک کود همه منظوره نیست و ممکن است برای برخی از گیاهان حساس بسیار قوی باشد.

انواع کود 20-20-20

کود تریپل 20 به اشکال مختلفی وجود دارد. در اینجا این است که آنها چیست و برای چه استفاده می شود.

کود مایع

کود مایع به دو صورت وجود دارد. کود آماده برای استفاده از قبل مخلوط شده و آماده استفاده برای گیاهان است. کنسانتره ها باید قبل از استفاده با آب مخلوط شوند. کنسانتره ها در ابتدا گران تر هستند اما در صورت مخلوط شدن کود بیشتری ارائه می دهند. کود مایع فوراً در دسترس گیاهان قرار می گیرد، اما نیاز به استفاده مکرر دارد. خاک اطراف گیاه هنگام استفاده باید با کود مایع آغشته شود. برخی از کودهای تریپل 20 را می توان به عنوان محلول پاشی استفاده کرد.

کود محلول در آب

کود محلول در آب تریپل 20 به صورت گرانول یا پودری است که با آب مخلوط می شود و به صورت مایع روی گیاهان اعمال می شود. سمپاش انتهای شلنگی یک روش محبوب برای رقیق کردن و استفاده از این محصولات است، اما ممکن است آنها را در یک سطل مخلوط کرده و در اطراف گیاهان بریزید.

کود برای هیدروپونیک

هیدروپونیک روشی برای رشد بدون خاک است که تمام مواد مغذی را در یک محلول آب تحویل می دهد. تریپل 20 مایع یا محلول در آب برای محلول هیدروپونیک کار می کند.

کود گرانول

کود گرانول یک کود جامد است که به صورت دانه های کوچک در می آید. بیشتر کودهای دانه ای در اطراف گیاه پخش می شود و سپس گیاه آبیاری می شود. برخی از گرانول ها محلول در آب هستند و قبل از استفاده با آب مخلوط می شوند. همه کودهای گرانول تریپل 20 که من پیدا کردم محلول در آب هستند، بنابراین برای استفاده با آب مخلوط می شوند.

کود آلی

کود ارگانیک تریپل 20 فقط دارای مواد طبیعی است که در باغبانی ارگانیک مجاز است. علاوه بر این، سازنده فرآیند تایید کود ارگانیک را از طریق USDA یا آژانس گواهی ارگانیک دیگر انجام داده است. من نتوانستم یک کود آلی تریپل 20 را پیدا کنم.

کود آهسته رهش

کود آهسته رهش شامل گرانول هایی است که با پوششی پوشانده شده اند که به تدریج تجزیه می شود. با تجزیه کود، مواد مغذی موجود در کود آزاد می شود. کود آهسته رهش معمولاً هفت روز طول می کشد تا نتایج را ببیند و ممکن است هفته ها یا ماه ها بین مصرف ها دوام بیاورد. من یک فرمول آهسته رهش کود 20-20-20 پیدا نکردم.

چه زمانی و چگونه کود 20-20-20 را اعمال کنم؟

مقدار دقیق کود تریپل 20 که مصرف می کنید بستگی به کود شما و مارک کودی دارد. همیشه دستورالعمل های برچسب را بخوانید و دنبال کنید. با این حال، در اینجا چند روش معمولی برای استفاده از کود تریپل 20 بر اساس نوع گیاه، با استفاده از دستورالعمل های موجود در کود محلول در آب South Ag PowerPak 20-20-20 با برچسب ریز مغذی ها آورده شده است .

گیاهان آپارتمانی

برای گیاان سرپوشیده ، من دو قاشق چایخوری کود را با یک گالن آب مخلوط می کنم. من خاک اطراف گیاه را خیس می کنم. هر دو تا سه هفته یکبار از کود به جای آب برای گیاهانم استفاده می کنم. من متوجه شده ام که تریپل 20 برای بسیاری از گیاهان آپارتمانی، به ویژه گیاهان حساس مانند بنفشه آفریقایی، بسیار قوی است.

روش دیگر، من دو قاشق غذاخوری کود را با یک گالن آب مخلوط کرده و روی شاخ و برگ گیاهم اسپری می کنم. کاربردهای برگی مانند این می تواند گیاهی را که تشنه مواد مغذی تریپل 20 است تحریک کند. باز هم متوجه شده ام که گیاهانی که حساس هستند یا دوست ندارند شاخ و برگشان خیس شود با تریپل 20 خوب عمل نمی کنند زیرا خیلی قوی است. .

ارکیده

ارکیده ها را می توان با کود مایع 20-20-20 مخلوط با قدرت یک چهارم کود داد. من از ½ قاشق چایخوری کود با یک گالن آب استفاده می کنم. قبل از ریختن کود روی آن، اطمینان حاصل کنید که محیط ریشه زایی که ارکیده ها در آن رشد می کنند مرطوب است. هر هفته به مدت سه هفته از ماه کود دهی کنید. یک بار در ماه، محیط ریشه زایی را با آب بشویید تا نمک های تجمع یافته از بین برود. از محلول پاشی کود برای ارکیده استفاده نکنید.

گل های سالانه

به عنوان محلول پاشی، من از پنج پوند به ازای هر صد گالن آب استفاده می‌کنم که به ازای هر گالن دو قاشق غذاخوری می‌رسد، تا گیاهان یکساله خود را هر هفت تا ده روز یکبار اسپری کنم. من همچنین می توانم دو قاشق چای خوری سه گانه 20 را به ازای هر گالن آب مخلوط کنم و هر دو تا سه هفته یکبار خاک اطراف یکساله را خیس کنم.

گیاهان زینتی موجود

من با گیاهان زینتی خود مانند گیاهان یکساله خود رفتار می کنم. با این حال، من فقط تریپل 20 را در بهار می‌دهم و سپس به کود با نیتروژن کمتر روی می‌آورم، بنابراین گیاهان من به ازای شکوفه‌ها، شاخ و برگ زیادی رشد نمی‌کنند.

لامپ و غده

من از تریپل 20 برای پیازها و غده ها هنگام کاشت آنها استفاده نمی کنم. اگر بعد از بالا آمدن شاخ و برگ ها به کود نیاز دارند، من دو قاشق چایخوری سه برابر 20 در هر گالن آب را مخلوط می کنم تا هر دو تا سه هفته یک بار برای آبیاری آنها استفاده کنم. من از برنامه های برگی با پیاز و غده استفاده نمی کنم.

باغ سبزیجات

در باغ‌های جدید با خاک ضعیف، هنگام کاشت بذر و یا نشاکاری، از حمام سه‌گانه 20 استفاده کرده‌ام. من از دو قاشق چایخوری در هر گالن آب استفاده می کنم. پس از مصرف اولیه، من به کودی تغییر می کنم که نیتروژن کمتری دارد و به اندازه تریپل 20 قوی نیست. تریپل 20 را می توان در سیستم های هیدروپونیک برای رشد چیزهایی مانند کاهو و سایر محصولات گیاهی هیدروپونیک استفاده کرد. در سیستم‌های هیدروپونیک، 20-20-20 برای گوجه‌فرنگی کار می‌کند، اما نیتروژن زیادی برای استفاده در گوجه‌فرنگی در بستر یا داخل زمین پس از لقاح اولیه در زمان پیوند دارد.

درختان

هنگام استفاده از تریپل 20 با درختان، باید به اندازه کافی مخلوط کنید تا کل منطقه زیر خط قطره خیس شود. اسپری محلول پاشی با استفاده از پنج پوند سه برابر 20 تا 100 گالن آب عملی تر است و من از آن استفاده می کنم. حتماً تمام برگ ها را تا جایی که چکه کنند خیس کنید تا پوشش خوبی داشته باشد.

چمنزارها

برای 1000 فوت مربع چمن، یک پوند کود سه گانه 20 با ده گالن آب می زنم. ماهانه یا در صورت نیاز تکرار کنید. من از این برای تکمیل برنامه منظم کوددهی چمن خود در خاک های ضعیف، مانند درست پس از کاشت چمن جدید استفاده می کنم. من آن را روی چمن های موجود به عنوان تنها کود استفاده نمی کنم زیرا برای چمن خوب نیست. فسفر و پتاسیم می توانند انباشته شده و مشکلاتی ایجاد کنند.

برای هر چیزی که مربوط به کودهای چمن است، با مقاله من در اینجا مشورت کنید .

کود 20-20-20 را از کجا بخرم؟

کود تریپل 20 از آمازون یا سایر فروشندگان آنلاین لوازم باغ در دسترس است. من آن را در فروشگاه های بزرگ مانند Walmart و Lowe’s پیدا کرده ام ، اما نه در Home Depot. برخی از نهالستان ها کود سه گانه 20 دارند.

برندهای برتر برای کودهای 20-20-20

در اینجا برخی از مارک های برتر کودهای تریپل 20 موجود است.

Jack’s/JR Peters, Inc.

JR Peters, Inc. از سال 1947 وارد تجارت کود شده است. این شرکت توسط باب پیترز در سال 1947 هنگامی که خاک گلخانه ها را آزمایش کرد و توصیه هایی برای کود برای بهبود عملکرد آنها ارائه کرد، راه اندازی شد. او غذای گیاهی حرفه ای پیترز را به عنوان اولین کود آبی محلول در آب در جهان معرفی کرد. این شرکت هنوز هم آزمایش خاک را برای متخصصان انجام می دهد، اما همچنین بر تولید کودهای سفارشی برای پرورش دهندگان تمرکز دارد. در سال 1997، آنها خط کودهای کلاسیک جک را معرفی کردند که معتقدند بهترین کودهایی است که تا به حال تولید کرده اند. در سال 2002، این شرکت کودهای حرفه ای جک را معرفی کرد که حتی از غذای گیاهی حرفه ای پیترز نیز بهتر است.

حشره کش های کشاورزی جنوبی، شرکت

Southern Ag در دهه 1930 توسط Hans Diem شروع به کار کرد و سموم دفع آفات را با دست تولید کرد. این شرکت در سال 1947 تاسیس شد. این شرکت هنوز هم متعلق به خانواده موسس است. از سال 1947، Southern Ag محصولات خود را گسترش داده و آفت کش ها، کودها، خاک گلدان و لوازم باغبانی را در فلوریدا و کارولینای شمالی تولید می کند و آنها را در سراسر جهان می فروشد. آنها محصولاتی را هم برای حرفه ای ها و هم برای صاحبان خانه تولید می کنند.

EZ-gro/محصولات گیاهی

EZ-gro توسط Plant Products یکی از اعضای گروه Biobest ساخته شده است. آنها توزیع کننده کودها، آفت کش های مصنوعی و بیولوژیکی، کنترل های بیولوژیکی Biobest®، بسترها، دانه ها و سایر محصولات برای مشاغل تخصصی باغبانی هستند. محصولات گیاهی با Biobest Group در فوریه 2022 ترکیب شد. قبل از آن، محصولات گیاهی به مدت 75 سال در کانادا و ایالات متحده به مشتریان خود خدمات ارائه کرده بود. Biobest یک شرکت واقع در بلژیک است که در کنترل بیولوژیکی آفات تخصص دارد و خط تولید محصولات گیاهی را در اروپا و سراسر جهان به فروش می رساند.

توصیه های من برای کود 20-20-20

در اینجا چهار کود 20-20-20 برتر من است.

1. کود EZ-gro 20 20 20 – بهترین کود مایع 20-20-20

EZ-gro 20 20 20 Fertilizer – همه منظوره مواد غذایی مایع گیاهی انتخاب من برای بهترین کود مایع 20-20-20 است. این کود کنسانتره است و در هر بسته گیاهان زیادی را کود می دهد. حاوی برخی از ریزمغذی ها و عناصر کمیاب مورد نیاز گیاهان است، اما نه همه آنها. کود EZ-gro 20 20 20 – غذای گیاهی مایع همه منظوره همراه با یک فنجان اندازه گیری دستی ارائه می شود، بنابراین مخلوط کردن آن در آب آسان است. لازم نیست نگران ریختن مقدار نامناسب کود در آب باشید. ارگانیک نیست.

EZ-gro 20 20 20 Fertilizer – غذای گیاهی مایع همه منظوره دارای برخی، اما نه همه، ریز مغذی ها است. این کنسانتره با استفاده از فنجان اندازه گیری ارائه شده مخلوط می شود. من ظرف را به خوبی تکان می دهم، سپس هفت اونس کود در هر گالن آب را مخلوط می کنم تا اطراف گیاهان در فضای باز هر هفت تا چهارده روز خیس بخورد. من 2/3 اونس کود در هر گالن آب را مخلوط می کنم و هر بار که آبیاری می کنم از آن برای آبیاری گیاهان داخل خانه استفاده می کنم.

2. پیترز حرفه ای 20-20-20 کود عمومی – 20-20-20 کود محلول در آب نایب قهرمان

کود عمومی پیترز حرفه ای 20-20-20 انتخاب من برای رتبه دوم بهترین کود محلول در آب است. من آن را ذکر می کنم زیرا یک محصول معروف تریپل 20 است. غذاهای گیاهی پیترز سابقه طولانی در مراقبت از گیاهان داخلی دارند. این یکی برای گیاهان در فضای باز نیز کار می کند. از این کود می توان به عنوان محلول پاشی و یا به عنوان آب خوری استفاده کرد. هر دو بلافاصله شروع به کار برای تغذیه گیاهان خود می کنند. کود عمومی پیترز حرفه ای 20-20-20 دارای رایج ترین ریز مغذی ها و عناصر کمیاب است. این کود یک کود همه منظوره عالی است. ارگانیک نیست.

کود عمومی پیترز حرفه ای 20-20-20 برای گیاهان داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. از یک فنجان به ازای هر بیست و پنج گالن آب بیرون روی گل رز و سایر گیاهان زینتی استفاده کنید. در داخل خانه، از یک قاشق چایخوری در هر گالن آب برای تغذیه هفتگی استفاده کنید. یادم می آید که پدرم وقتی بچه بودم برای گیاهان گلدانی ما یک وان غذای گیاهی پیترز داشت. لکه های آبی، پس مراقب باشید که آن را روی لباسی نبرید.

3. Jack’s Classic All Purpose 20-20-20 غذای گیاهی محلول در آب

غذای گیاهی محلول در آب کلاسیک Jack’s Classic All Purpose 20-20-20 علاوه بر نیتروژن، فسفر و پتاسیم، دارای ریز مغذی ها و عناصر کمیاب است. این کود توسط همان شرکت تولید کننده مواد غذایی گیاهی پیترز ساخته شده است اما یک کود تریپل 20 به روز و بهبود یافته است. جی آر پیترز زمانی که در سال 1997 منتشر شد، گفت که آنها معتقدند این کود بهترین کودی است که تا به حال ساخته اند. غذای گیاهی محلول در آب 20-20-20 کلاسیک Jack’s Classic All Purpose All Purpose 20-20-20 در داخل یا خارج از خانه استفاده می شود و باعث می شود که گیاهان شما رشد خوبی داشته باشند و زیبا به نظر برسند. این یک کود آلی نیست. همچنین آبی و لکه‌دار است، بنابراین مراقب باشید که کود را روی چه چیزی می‌خورید.

برای گیاهان در فضای باز، من یک قاشق غذاخوری در هر گالن آب را مخلوط می‌کنم و هر هفت تا چهارده روز به گیاهانم آب می‌دهم. برای گیاهان سرپوشیده، من ½ قاشق چایخوری کود را به ازای هر گالن آب مخلوط می کنم و از آن برای آبیاری گیاهانم هر دو هفته یکبار استفاده می کنم. یک قاشق اندازه گیری در کود گنجانده شده است.

4. کود محلول در آب Southern Ag PowerPak 20-20-20 – بهترین حالت کلی

کود محلول در آب Southern Ag PowerPak 20-20-20 با ریز مغذی ها انتخاب من برای بهترین کود تریپل 20 است. حاوی برخی ریزمغذی ها و عناصر کمیاب مورد نیاز گیاهان است. کود Ag Southern به راحتی مخلوط می شود و به سرعت در آب حل می شود. این کود را می توان در داخل و خارج عملاً روی هر چیزی که رشد می کند استفاده کرد. Southern Ag triple 20 ارگانیک نیست و دارای رنگ های مصنوعی است.

کود محلول در آب Southern Ag PowerPak 20-20-20 با ریز مغذی ها، همانطور که در تبلیغات اعلام شد، دارای ریز مغذی هایی است که گیاهان برای رشد به آنها نیاز دارند. با این حال، تمام ریز مغذی ها را ندارد. این کود را می توان به صورت محلول پاشی و یا به عنوان آبکش استفاده کرد. دستورالعمل های انجام هر کدام در زیر نحوه اعمال تریپل 20 در بالا ذکر شده است.

مواد تشکیل دهنده کود تریپل 20 چیست؟

هر کیسه کود تریپل 20 دارای بیست درصد نیتروژن، بیست درصد فسفر و بیست درصد پتاسیم تضمینی است. فراتر از آن، برخی از برندهای کودهای تریپل 20 دارای مواد مغذی دیگری هستند که گیاهان به آنها نیاز دارند. مارک های مختلف ممکن است دارای ترکیبات اختصاصی باشند که برای کمک به گیاهان در استفاده بهتر از مواد مغذی طراحی شده اند. پرکننده‌ها برای سهولت در پخش کود و ترکیبات به تعویق انداختن فساد، تعادل مواد را تشکیل می‌دهند.

20-20-20 در مقابل 10-10-10

20-20-20 دو برابر قویتر از 10-10-10 است. من همچنین فقط مایع یا محلول در آب 20-20-20 را پیدا کرده ام، اما 10-10-10 به شکل مایع، محلول در آب و دانه ای موجود است. در حالی که 10-10-10 یک کود عمومی خوب است، 20-20-20 برای بسیاری از گیاهان بسیار قوی است. هنگام سمپاشی چمن ها و درختان بلند، کار با نسخه های مایع و محلول در آب 20-20-20 ممکن است دشوار باشد. Triple 10 به صورت آهسته عرضه می شود، در حالی که 20-20-20 فقط در نسخه های سریع عرضه می شود. این بدان معنی است که شما باید بیشتر با 20-20-20 کود دهی کنید تا با فرم های دانه ای 10-10-10. به طور خلاصه، 10-10-10 تقریباً همه چیز را بارور می کند ، در حالی که 20-20-20 بیشتر برای گیاهان گلدانی، گل رز و گیاهان زینتی مناسب است.

سوالات متداول

تریپل 20 چقدر طول می کشد تا کار کند؟

بیشتر کودهای تریپل 20 مایع هستند یا با آب مخلوط می شوند. بلافاصله توسط ریشه گیاه گرفته شده و شروع به کار می کنند. من به محض بیست و چهار ساعت پس از کود دادن به گیاه، نتایج را مشاهده کردم.

ماندگاری کود تریپل 20 چقدر است؟

اکثر کودهای سه گانه 20 هفت تا چهارده روز دوام می آورند.

آیا 20-20-20 کود خوبی برای پاییز است؟

تریپل 20 را می توان روی گیاهان یکساله تا زمانی که در اثر یخ زدگی بمیرند استفاده کرد. گیاهان زینتی، درختچه ها و درختان را نباید در عرض چهار هفته از تاریخ متوسط ​​اولین یخبندان کود داد. چمن ها را می توان در پاییز کود داد، مانند سبزیجات و گیاهان داخلی.

آیا کود 20-20-20 علف های هرز را از بین می برد؟

نه، تریپل 20 کود است نه علف کش.

آیا کود 20-20-20 علف را می سوزاند؟

تریپل 20 می تواند چمن را بسوزاند اگر خیلی شدید مخلوط شود یا خیلی زیاد مصرف شود. پیروی از دستورالعمل های برچسب به جلوگیری از سوختن چمن شما کمک می کند.

آیا کود 20-20-20 گیاهان بیمار من را درمان می کند؟

اگر گیاهان شما به دلیل کمبود نیتروژن، فسفر یا پتاسیم بیمار هستند، کود تریپل 20 می تواند به آنها کمک کند. اگر گیاهان شما مشکل بیماری یا آفت دارند، کود تریپل 20 کمکی به آنها نمی کند.

آیا کود 2-2-2 همان 20-20-20 است؟

نه، آنها یکی نیستند. تریپل 20 ده برابر 2-2-2 کود دارد.

قیمت کود سه بیست

قیمت کود سه بیست

تفاوت بین کود 20-20-20 و 14-14-14 چیست؟

کود تریپل 20 دارای بیست درصد نیتروژن، فسفر و پتاسیم است، در حالی که کود تریپل 14 تنها چهارده درصد نیتروژن، فسفر و پتاسیم دارد.

آیا همه کودهای 20-20-20 یکسان هستند؟

خیر همه کودهای تریپل 20 دارای مقدار یکسانی ازت، فسفر و پتاسیم هستند. تولید کنندگان مختلف شامل مواد مغذی اضافی، ترکیبات اختصاصی برای بهبود کود و پرکننده های مختلف هستند.

آیا می توانم کود خانگی 20-20-20 درست کنم؟

بله، شما می توانید کود خانگی تریپل 20 را با ترکیب منابع نیتروژن، فسفر و پتاسیم تهیه کنید.

در نتیجه می توان از کود تریپل 20 برای افزودن مواد مغذی به خاک انواع گیاهان استفاده کرد. با این حال، بیشتر در گیاهان زینتی و گیاهان آپارتمانی استفاده می شود. تریپل 20 عمدتاً به صورت گرانول های محلول در آب است که با آب مخلوط می شود و به عنوان آبکش در اطراف گیاه استفاده می شود. از آنجایی که در آب است، تریپل 20 باید هر هفت تا چهارده روز یکبار تجدید شود. برخی از گیاهان آپارتمانی حساس ممکن است تریپل 20 را خیلی قوی بیابند، بنابراین هنگام استفاده از آن برای بارور کردن آن گیاهان باید احتیاط کرد. می توانید آن را با قدرت یک چهارم مخلوط کنید تا روی ارکیده ها و سایر گیاهانی که به راحتی کود می گیرند استفاده کنید. بسیاری از این کودها حاوی رنگ آبی هستند که هر چیزی را که لمس می کند لکه دار می کند، بنابراین بسیار مراقب باشید که روی بتن، چوب، لباس یا فرش نریزید.

نویسندگان

ابراهیم میران ، کارشناس توسعه خاک