نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک 

نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک 

نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک  یک محرک رویشی بسیار قوی برای ریشه های گیاهان است که بر پایه عصاره جلبک است. سرشار از ویتامین ها و مواد طبیعی است. ریزوتونیک حاوی بیش از 60 ماده میکروبیولوژیکی است که به طور قابل توجهی رشد ریشه را تسریع کرده و به ایجاد یک محیط ریشه متعادل برای گیاه کمک می کند.

نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک با خیساندن محیط ریشه در محلول رقیق شده استفاده می شود و همچنین می تواند به عنوان محلول پاشی استفاده شود که روند ریشه زایی را سرعت می بخشد و اطمینان می دهد که گیاهان مواد مغذی را از طریق برگ دریافت می کنند و از گرسنگی قبل از تشکیل ریشه ها جلوگیری می کند.

مزایای کلیدی ریزوتنیک:

رشد ریشه های جدید را در قلمه ها و گیاهان جوان تحریک می کند. عناصر کمیاب و ویتامین‌های مختلف مانند B1 و B2 تولید هورمون و رشد ناحیه ریشه را تحریک می‌کنند و در نتیجه ریشه‌های سفید زیبا و قوی دارند.

هنگامی که برای خیساندن بذر استفاده می شود، فرآیند جوانه زنی را تسریع می کند. اگر CANNA RHIZOTONIC (40 میلی لیتر در 10 لیتر) را رقیق کنید، می توانید از آن برای خیساندن دانه ها استفاده کنید. Rhizotonic پوسته بذر را نرم می کند و باعث می شود بذرها ترک بخورند و جوانه بزنند.

رشد کلی گیاه و واکنش های شیمیایی را در گیاه افزایش می دهد و گیاهان سالم تر، قوی تر و قوی تر را تضمین می کند.

نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک یک گیاه سالم پایه و اساس نتایج خوب است. Rhizotonic باعث رشد ریشه می شود و قدرت گیاه را بهبود می بخشد. این امر به ویژه در هفته های اولیه زندگی گیاه، زمانی که گیاهان جوان آسیب پذیرتر هستند، بسیار مهم است. ریزوتونیک رشد بیشتر ریشه را تحریک می کند، مقاومت گیاه را در برابر بیماری ها افزایش می دهد و استحکام کلی آن را چه در داخل و چه در خارج افزایش می دهد. به بازیابی گیاهان یا قلمه های تحت استرس کمک می کند.

علاوه بر این، Canna Rhizotonic اغلب به عنوان اسپری برگ استفاده می شود و می تواند به عنوان یک روش ساده برای افزایش سطح pH در مخازن کود استفاده شود.

موارد مصرف و دوز نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک  :

رایزوتونیک بدون توجه به نوع محیط رشد قابل استفاده است. برای استفاده در مخلوط های گلدانی و سیستم های هیدروپونیک مناسب است. می توان از آن در تمام چرخه رشد، از بذر تا برداشت استفاده کرد.

مقدار مصرف کانا ریزتونیک به شرایط خاص و نوع کشت بستگی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

  • قلمه و پیوند: 4 میلی لیتر  کانا رایزتونیک را در 1 لیتر آب رقیق کنید. قبل از کاشت، محیط ریشه را به مدت 15 تا 30 دقیقه خیس کنید یا ریشه های گیاه را با محلول رقیق شده خیس کنید.
  • دانه ها: 40 میلی لیتر ریزوتنیک را در 10 لیتر آب رقیق کنید. می توانید از این مخلوط برای خیساندن بذر قبل از کاشت استفاده کنید. بذرها را به مدت مناسب در محلول بگذارید تا لایه های بذر نرم شده و جوانه زنی تسهیل شود.
  • تغذیه برگی: 20 میلی لیتر ریزوتونیک را در 10 لیتر آب رقیق کنید. می توانید این مخلوط را به صورت اسپری برگ بمالید. برگ ها را به طور یکنواخت اسپری کنید تا گیاه مواد مغذی را از طریق شاخ و برگ جذب کند.

لطفاً توجه داشته باشید که دوزهای بالا دستورالعمل های کلی هستند و دوز دقیق ممکن است بسته به شرایط رشد خاص، نوع گیاه و نیازهای خاص گیاه متفاوت باشد. همیشه توصیه می شود دستورالعمل های سازنده ارائه شده بر روی بسته بندی رایزتونیک را بخوانید و از آنها پیروی کنید.

Canna Rhizotonic حاوی عناصر ارگانیک خاصی است، بنابراین ماندگاری آن به 6-12 ماه پس از باز کردن محدود می شود.

 

نحوه استفاده کود کانا ریزوتونیک