آموزش قلمه زدن

آموزش قلمه زدن

آموزش قلمه زدن  گیاهان می توانند به دو صورت تکثیر شوند، اولی از طریق بذر یا به صورت رویشی از یک تکه ساقه، دونده یا قلمه. به معنای واقعی کلمه می توان گفت که آنها را می توان “کلون” کرد و از این طریق فرزندانی مشابه والدین خود به دست آورد که ویژگی ها را دست نخورده نگه می دارد. از Eurogrow نحوه ساخت قلمه های  را توضیح می دهیم.

در این حالت، تکثیر توسط قلمه‌ها ، تضمین به دست آوردن نمونه‌های ماده مشابه با گیاه مادر و در نتیجه به دست آوردن جوانه‌های  که مدت‌ها مورد انتظار بود، را ممکن می‌سازد.

 

چگونه قلمه ها را مرحله به مرحله درست کنیم

اول از همه، برای تهیه قلمه ها چه چیزی لازم است؟

چگونه قلمه های درست کنیم؟ ظروف

  1. گیاه مادر ، همیشه به یاد داشته باشید که گیاه “دختری”، به اصطلاح، یک کلون خواهد بود، بنابراین ضروری است گیاهی که انتخاب می کنید سالم باشد، بدون قارچ، آفات یا علائم کمبود کود یا هیدراتاسیون.
  2. قیچی نوک مستقیم تیز برای اینکه بتواند برش خوبی داشته باشد، باید ضدعفونی شود، استفاده از چاقو یا چاقوی جراحی نیز برای دقت بیشتر معتبر است.
  3. بستر مناسب برای کاشت قلمه، پلاگ های جفی، پشم سنگ ، زمین در میان سایر موارد توصیه می شود.
  4. هورمون ها در ژل ، پودر یا مایع به  ریشه قلمه ها سریع .
  5. دستکش های باغبانی ، ترجیحا لاتکس یا مشابه.
  6. گلدان یا ظرف برای کاشت ساقه یا ترجیحا گلخانه کوچک.
  7. نور کافی ، لامپ های نور سفید یا آبی.
  8. در طول زمستان گلخانه های گرم شده یا تکثیر یا کابینت های برش توصیه می شود .

 

قلمه های ماری جوانا را مرحله به مرحله درست کنید

 

قلمه های را مرحله به مرحله درست کنید

در واقع، مانند برداشتن ، بسیار ساده است، نیاز به تلاش زیادی ندارد، اما برای به دست آوردن قلمه ای که بعداً همانطور که انتظار می رود رشد کند، باید مراقب و روش بود.

 

چگونه قلمه های ماری جوانا درست کنیم

مرحله 1: انتخاب گیاه مادر

حتما باید سالم باشد و توصیه می شود از روز قبل آن را هیدراته کنید تا هنگام بریدن قلمه ها به این راحتی آب نشوند.

مرحله 2: بستر را آماده کنید

برای تهیه قلمه های  باید از قبل بستر تهیه شده باشد که توصیه می شود:

  • جیفی ها ; با این حال، به دلیل صرفه جویی در مصرف، به دلیل وجود خاک رس زیاد، تمایل به حفظ رطوبت دارند. مهم است که آنها هیدراته شوند، اما نه بیش از حد به طوری که قلمه ها پوسیده نشوند.
  • مکعب های پشم سنگ ; باید حواستان به PH باشد، باید آن را قبلاً با خیساندن با PH 5.5 یا 6 آب به مدت 24 ساعت اصلاح کنید.

مرحله 3: چه زمانی قلمه ها مصرف کنیم؟

در نهایت، یک توصیه اضافی این است که هنگام شبیه سازی گیاه مادری قلمه او در همان مرحله رشد باشد، بنابراین  توصیه می شود آنها را درست قبل از گلدهی والد مصرف کنید.

مرحله 4: شاخه ای را انتخاب کنید که در آن را برش می دهیم

  • بهترین حالت این است که شاخه ای که از آن قلمه  را استخراج می کنید حداقل 2 تا 3 گره داشته باشد ، زیرا یکی از آنها باید در زیرلایه کاشته شود و شاخه بعدی آن است که رشد می کند .

اگر قلمه شما بیش از دو گره داشته باشد، یکی دفن می شود و بقیه رشد می کنند (هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد، گیاه سریعتر رشد می کند).

 

قلمه های ریشه

  • شاخه های واقع در قسمت میانی پایین مادر قدیمی ترین هستند و از نظر هورمونی رشد بیشتری خواهند داشت، این هورمون ها آنهایی هستند که امکان ریشه زایی بهتر را فراهم می کنند.
  • اندازه قلمه ها باید بیشتر از 5 سانتی متر باشد ، اما باید دقت شود که طول آنها زیاد نباشد، حداکثر تا 12 سانتی متر توصیه می شود تا تعرق بهتر و عملکرد عروقی ساقه تضمین شود.

نکته دیگر برای قلمه زدن این است که شاخه انتخابی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد، این را می توان با خم کردن آن تأیید کرد اگر خم شد یا ترک خورد (حتی شکست) مناسب نیست، در حالت ایده آل هنگام خم کردن آن فقط به صورت ریز باز می شود. یک مکان، که تضمین می کند که بین قند و نیتروژن موجود تعادل وجود دارد.

مرحله 5: نحوه برداشتن قلمه

پس از انتخاب، برش داده می شود، سعی می شود در صورت امکان برش های دقیق در دمای 45 درجه انجام شود و سپس با نگه داشتن جوانه های راسی ، لازم است نوک برگ ها را کمی برش دهید تا آب نخورد، باید آن را قرار دهید. در قابلمه با آب .

 

مرحله 6: قلمه های ریشه

چگونه قلمه ها را ریشه یابی کنیم؟

برای رشد این ساقه لازم است که ریشه داشته باشد، استفاده از هورمون های ریشه زایی برای تقویت این فرآیند ضروری است. چه به صورت ژل، چه مایع و چه به صورت پودر، قبل از کاشت باید با قلم مو روی ساقه اعمال شود. با هورمون های ریشه دار مشکلی نخواهیم داشت.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند قلمه زدن و در نتیجه ریشه زایی، می توانید از محرک های ریشه یا کود برای قلمه ها استفاده کنید. به بهترین وبلاگ محرک ریشه نگاهی بیندازید .

 

مرحله 7: کاشت قلمه

  • آنها در ظروف، در تکثیر کوچکی که قبلاً آماده شده بود، قرار می گیرند.
  • نور فلورسنت، کم مصرف یا LED برای دوره های 18 ساعته اعمال می شود.
  • توصیه می شود که در بسته باقی بماند و روزی یک بار آب پاشیده شود.

مرحله 8: مراقبت از گلخانه

  • پس از 3 تا 4 روز این روند ادامه می یابد، اما این بار شبکه ها باز می مانند.

 

  • بریدن ماری جوانا

 

 

 

  • بین 8 تا 10 روز ، لازم است بررسی شود که بستر خیلی خشک نباشد، اگر اینطور است باید  اسپری شود .

 

  • قلمه بزند

 

بسته به نوع کاشته شده، ریشه ها بین 8 تا 15 روز شروع به رشد می کنند ، اگر بعد از 25 روز ریشه ندهند، انجام این کار برایشان مشکل خواهد بود.

مرحله 9: پیوند قلمه

  • هنگامی که ریشه ها شکوفا شدند، باید به گلدان نهایی انتقال داده شود که در آن کود ریشه زایی ادامه می یابد تا به رشد مطلوب گیاه شبیه سازی شود. برش یک فرآیند بسیار ساده است.

 

روش های دیگر برای ساخت قلمه های

 

جدا از روش های زمینی که قبلاً به شما نشان دادیم، امکان ساخت قلمه ها در موادی مانند پشم سنگ و یا حتی در آب را نیز خواهید داشت.

آنچه باید بدانید این است که صرف نظر از انتخابی، همیشه بهتر است که قلمه های ماری جوانا را در زمین ایجاد کنید، زیرا بسترها همیشه غلیظ تر بوده و جذب آنها آسان تر خواهد بود.

اما اگر باز هم می‌خواهید قلمه‌ها را در جایی غیر از خاک انجام دهید، چه برای آزمایش یا به دلیل نداشتن فضا، ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. توجه کنید.

 

قلمه ها را با استفاده از پشم سنگ درست کنید

اگر می خواهید از پشم سنگ استفاده کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که در دنیای شاهدانه، استفاده از این نوع ابزار برای پرورش ماری جوانا همیشه بحث برانگیز است، زیرا تولید آن به انرژی زیادی نیاز دارد و زیست تخریب پذیر نیست.

با این حال، محافظت در برابر عوامل بیماری زا را تضمین می کند، پیوند را آسان می کند و دارای هوادهی عالی است.

بنابراین، اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا مکعب های پشم سنگ را برای چند ساعت بگذارید تا خیس بخورد. ما در این مرحله دو چیز را توصیه می کنیم: اول اینکه خیساندن حداقل دو ساعت باشد، اما بیش از سه ساعت نباشد.

و علاوه بر این، خیساندن در آب کمی اسیدی یعنی با pH 5.5 انجام می شود.

پس از اتمام زمان، سوراخ های کوچکی را با یک قیچی در مرکز هر مکعب ایجاد کنید. البته مطمئن شوید که قیچی استریل شده باشد تا پشم سنگ آلوده نشود.

برش را همانطور که قبلاً در مقاله ذکر کرده ایم برش دهید. سپس آن را در دستور کار ریشه کن قرار دهید.

پس از آماده شدن، آن را داخل سوراخ سطل قرار دهید، قلمه را در پخش کننده قرار دهید و به آرامی با آب پاشی کنید تا رطوبت آن بالا باشد و تمام!

 

برش را در آب انجام دهید

  • باید یک ظرف استریل شده ترجیحا شیشه ای بلند و کاملا باریک بردارید و آب بدون کلر اضافه کنید و مطمئن شوید که PH بین 5.8 تا 6 باشد.
  • پایه قلمه خود را به ژل ریشه زایی انتخابی آغشته کنید، سپس آن را به سادگی در ظرف آب قرار دهید.
  • برای جلوگیری از تشکیل جلبک یا باکتری باید آب را هر دو روز یکبار تعویض کنید.

و بس، درست کردن قلمه های  در آب به همین راحتی است.

اکنون می دانید قلمه چیست و  چگونه از درست کنید.