از کجا کود کشاورزی بخریم؟ 

از کجا کود کشاورزی بخریم؟  کشاورزی یکی از صنایع گسترده‌ای است که ملزومات خاص خود را می‌طلبد. خاک مهم‌ترین عنصر در این صنعت گسترده است و کیفیت و بازدهی تمام محصولات مربوط به این صنعت به ارزش خاک بستگی دارد. با توجه به این که هر محصول و گیاهی مواد معدنی مورد نیاز خود را از دل خاک بیرون می‌کشد، باید برای تداوم بهره برداری از این عنصر گران‌بها چاره‌ای اندیشید.

 استفاده از کودهای شیمیایی و طبیعی تنها راه تامین و غنی‌سازی عناصر مورد نیاز خاک است که شرکت  بهترین انواع  این محصولات را عرضه می‌کند. از آنجا که تنوع بسیار زیادی در کودها وجود دارد، شناخت کود مناسب و مجوزدار برای حفظ ارزش معدنی خاک و حفظ میکرو ارگانیستم‌های فعال آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.  با ارائه بهترین انواع کود و اطلاعات تخصصی در خصوص نحوه استفاده از آن‌ها به صنعت کشاورزی و سلامت محصولات این حوزه کمک بزرگی کرده است.

معرفی انواع کود شرکت گروکنت

از کجا کود کشاورزی بخریم؟  کود به موادی گفته می‌شود که شامل عناصر مورد نیاز خاک و گیاه است که به دو دسته کلی شامل کود طبیعی و کود شیمیایی تقسیم‌بندی می‌شود. کودهای طبیعی که به آن‌ها کود معدنی نیز می‌گویند از مواد آلی و کانی‌های غیر آلی تشکیل شده‌اند. کودهای شیمیایی یا مصنوعی نیز از سه ماده اصلی پتاسیم، ازت و فسفر تشکیل شده‌اند. از آنجا که این سه ماده از مواد اصلی مورد نیاز خاک و گیاه هستند، به این کود، کود کامل یا npk نیز می‌گویند. در ادامه کودهای موجود را معرفی می‌کنیم.

کودهای ارگانیک

از کجا کود کشاورزی بخریم؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند کودهای ارگانیک همان کودهای طبیعی هستند. در صورتی که این تصور اشتباهی است. کودهای ارگانیک را می‌توان زیر مجموعه‌ای از کود طبیعی دانست. این نوع کودها از مواد آلی بر پایه کربن تشکیل شده اند و شامل فضولات حیوانی مانند: کود مرغی مایع، پسماندهای گیاهی و فرآورده‌های

میکروارگانیسم‌های زنده مانند: هیومیک اسید، آمینو اسید، فولیک اسید و عصاره جلبک دریایی می‌شوند. مزایای کود ارگانیک  که در آن‌ها از ترکیبات مصنوعی استفاده نشده است،  برای خاک و گیاهان مختلف فراوان  است. هر چند که کودهای شیمیایی مصارف بالایی در صنعت کشاورزی دارند اما کشاورزان به خوبی می‌دانند که استفاده مداوم و گاهی بیش از حد از این مواد سبب می‌شود که گیاهان و درختان به اصطلاح بسوزنند و از بین بروند.

از کجا کود کشاورزی بخریم؟ ضمن این که میکروارگانیسم‌های زنده خاک نیز از بین می‌روند و خاک بازدهی خود را از دست می‌دهد. چنین اتفاقی بیشتر در زمانی دیده می‌شود که یک زمین کشاورزی طی چند سال به صورت مداوم مورد کشت و استفاده قرار می‌گیرد و تزریق کودهای شیمیایی به صورت مکرر باعث می‌شود که هر سال از کیفیت محصولات برداشت شده کم شود. چنین زمین‌هایی به اصطلاح دارای خاک مرده هستند. این در حالی است که استفاده از کودهای ارگانیک شرکت آرمان بذر سپاهان در کنار کودهای شیمیایی می‌تواند  به بازسازی و حفظ عناصر طبیعی خاک کمک کند.

انواع کودهای ارگانیک موجود در شرکت آرمان بذر سپاهان شامل کودهای هیوماکینگ، هومی پلاس، آمین استار، فولوی استار، رامبو و کود مرغی مایع می‌شود که هر کدام دارای گریدهای مختلفی هستند و برنامه غذایی مصرف آن‌ها نشان می‌دهد که میزان عناصر موجود در آن‌ها چه قابلیت‌هایی را به خاک اضافه می‌کند. این کودها مقاومت گیاهان را در برابر تنش‌های محیطی مانند سرما، گرما، خشکی و شوری افزایش داده و عملکرد محصولات را ارتقاء می‌بخشند. این کودهای ارگانیک به صورت چالکود و محلول در آب مورد استفاده گیاه و خاک قرار می‌گیرند.

کود ان پی ک

این کود پرکاربرد در صنعت کشاورزی از سه عنصر مهم نیتروژن، فسفر و پتاسیم تشکیل شده است و نقش بسیار مفیدی در رشد و تقویت گیاهان مختلف دارد. کود npk که به آن کود کامل هم می‌گویند در گریدهای مختلفی تو با توجه به نیاز خاک در شرایط آب و هوایی مختلف و برای انواع درختان و گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود با دارا بودن مواد آلی به خوبی نیازها و مشکلات گیاهان را برطرف می‌کند. کود کامل ضمن تغذیه درختان و گیاهان سبب افزایش باردهی آن‌ها می‌شود. ان پی کا به صورت چشمگیری در رشد گیاهان و درختان، افزایش میوه دهی آن‌ها، بهبود طعم میوه‌ها و حفظ مواد غذایی موجود در میوه‌ها نقش دارد.

از کجا کود کشاورزی بخریم؟