بهترین سم برای تریپس

بهترین سم برای تریپس یکی از  رایج ترین آفات در مزارع شاهدانه است . آنها معمولاً در گلخانه ها و مکان های بیرونی رشد می کنند، اما به میزان کمتری در داخل خانه نیز رشد می کنند. در این پست همه چیزهایی که نیاز دارید را یاد خواهید گرفت تا دیگر این طاعون ماری جوانا روی مزرعه شما تأثیر نگذارد.

حشره تریپس

برای درک چگونگی از بین بردن و پیشگیری از طاعون، مهم است که بدانید تریپس ماری جوانا چیست ، چگونه آنها را شناسایی کنید و چه آسیبی به گیاهان وارد می کند.

Trips چیست؟

تریپ، Thysanoptera، حشره ای است با بال های بسیار کوچک ، با ابعاد تقریباً 2 یا 3 میلی متر. آنها باعث ایجاد لکه های ریز روی برگ های گیاهان ما می شوند و روی برگ های دیگر تکثیر می شوند.

بهترین روش مبارزه با چگونه با تریپس
بهترین روش مبارزه با چگونه با تریپس

بهترین سم برای تریپس اگرچه این طاعون معمولاً کسی را بدون برداشت نمی گذارد، اما می تواند کمیت و همچنین کیفیت جوانه های گیاهان هرز را کاهش دهد. بنابراین، دانستن نحوه شناسایی آفت و نگهداری آن تا حد امکان ضروری است.

چرخه زندگی تریپس بهترین سم برای تریپس

این طاعون زمانی ایجاد می شود که دما بین 15 تا 36 درجه سانتی گراد باشد. بنابراین باید در طول سال در گلخانه هایی که همیشه این دماها را حفظ می کنند هوشیار باشید. رطوبت نیز تأثیر می گذارد، بنابراین باید محیط را با استخراج و تهویه خوب حفظ کنید.

 

تریپس طاعون

  1. مرحله اول تریپ حشره مرحله تخم است که رنگ آن زرد است و ابعادی بین 150 تا 250 میکرون دارد.
  2. فاز دوم لارو است که رنگ خاکستری مرواریدی دارد و تقریباً 8 روز در این حالت باقی می ماند.
  3. سپس مرحله شفیرگی را پشت سر می گذارد که در آن بستر به مدت 5 روز منتقل می شود . با این حال، در این شرایط هنوز از محصول تغذیه نمی کند.
  4. برای رسیدن به اوج، مرحله بزرگسالی فرا می رسد که بین 30 تا 70 روز زندگی می کند و این زمانی است که شروع به تأثیر منفی بر محصول شما می کند.

آنها در مکان های بیرونی و گلخانه ها بسیار رایج هستند و به راحتی پخش می شوند. فصل معمول آنها بهار است و از طریق جنسی و یا از طریق پارتوژنز تولید مثل می کنند. این بدان معنی است که سلول جنسی نر ضروری نیست، در این صورت فقط حشرات ماده بارور می شوند.

این نوع حشره  بین 30 تا بیش از 300 تخم می گذارد که بسته به گونه ای که به آن تعلق دارد بیش از 5000 گونه وجود دارد.

هجوم تریپس

شناسایی آفت تریپس یک فرآیند بسیار ساده است ، زیرا هنگام پرش از گیاهی به گیاه دیگر مشاهده می شود. شما باید هر یک از ساقه ها و همچنین برگ های بالایی را جستجو کنید. آنها در رنگ های سفید، قرمز، خاکستری، قهوه ای و همچنین زرد وجود دارند. در جدی ترین موارد، اندازه آنها تا 6 میلی متر می رسد.

بهترین سم برای تریپس این حشرات برخلاف گونه های دیگر که مضر هستند، عسل ترشح نمی کنند . عسلک یکی از ملاس هایی است که برخی از آفات ماریایی مانند مگس سفید را دفع می کند. بنابراین شناسایی حشرات بسیار آسان تر است.

  • از سوی دیگر، همچنین، شما نیش های غیریکنواخت زرد یا سفید را پیدا خواهید کرد، بدون ذکر مدفوع سیاه.
  • شما باید روی نزدیک ترین ناحیه به لبه برگ ها تمرکز کنید، جایی که محل مورد علاقه تریپس برای نیش زدن است.

تریپس ماری جوانا

در ادامه به توضیح انواع آسیب های ناشی از این آفت تریپس و نحوه جلوگیری از آنها می پردازیم.

راه های دیگر برای شناسایی تریپس

یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا محصول شما دارای تریپس ماری جوانا است یا نه، گذاشتن تله های چسبنده زرد رنگ، به آرامی تکان دادن گیاهان خود و مشاهده نوارها روزانه است. چند روز دیگر این حشرات روی آن ظاهر می شوند.

در بسیاری از مواقع، هنگامی که تریپ بافت برگ را می تراشد و سپس با مکیدن مریم گلی حیاتی از گیاه تغذیه می کند، علائم نقره ای رنگ روی سطح برگ ظاهر می شود. اگر نقاط کوچکی به آن اضافه کنید، متوجه می شوید که آفت بزرگی دارید، زیرا اینها مدفوع سفر هستند.

اگر طاعون بسیار پیشرفته باشد، برگ های گیاه ماری جوانا به سرعت شکننده می شوند، این به دلیل از بین رفتن کلروفیل است. اما چیزی بدتر هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد: آنها خشک می شوند.

طاعون تریپس بهترین سم برای تریپس

اولین توصیه برای از بین بردن تریپس با رعایت توصیه هایی که هم اکنون به شما می دهیم، جلوگیری از ظاهر شدن آن است.

چگونه از تریپس پیشگیری کنیم؟

  1. برای شروع، از نیتروژن اضافی اجتناب کنید.
  2. مهم است که تله های چسبنده قرار دهید ، که برای گرفتن حشرات بالغ قبل از نیش زدن محصول مفید است.
  3. به یاد داشته باشید که محیط هایی با درجه حرارت و رطوبت بالا برای گسترش طاعون مساعد هستند.
  4. محصولات تریپس
  5. در جستجوی تخم‌های احتمالی یا رد گزش، گیاهان، به‌ویژه برگ‌ها، سطح و زیرین آن‌ها را با دقت مشاهده کنید .از بین بردن تریپس گلدار
  6. ما می‌توانیم اقدامات احتیاطی اضافی مانند توری ضد ضربه را انجام دهیم . که از عبور این حشرات به علف های هرز ما جلوگیری می کند.
  7. می‌توانیم از ابتدای کشت از مواد پیشگیری کننده استفاده کنیم که دیواره سلولی گیاهان را تقویت می‌کند و به این ترتیب در برابر حملات تریپس بهتر مقاومت می‌کند. همچنین محصولات دیگری نیز وجود دارند که لایه نازکی روی گیاهان ایجاد می کنند که از گزش جلوگیری می کند. برخی از این محصولات عبارتند از:

اگر به دلیل بدشانسی، سویه‌های شما دچار قارچ می‌شوند و نمی‌توانید طاعون را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم سویه‌ها را دور بریزید، زیرا توصیه می‌شود

آسیب ناشی از تریپس

این نوع آفت  شیره را جذب می کند ، بنابراین گیاه خیلی سریع ضعیف می شود. اگر در مرحله رشد باشد، متوقف می شود یا قدرت بسیار کمتری نشان می دهد. و زمانی که در چرخه گلدهی است  حجم جوانه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر صورت،  تنش منفی ایجاد می‌شود که بر مزرعه و رشد طبیعی آن تأثیر می‌گذارد.  هنگامی که حشره به برگ نیش می زند، عفونت هایی را منتقل می کند که به بقیه  محصول ماری جوانا آسیب می رساند .

اگر در حال حاضر در معرض طاعون تریپ باشیم، از خود این سوال را خواهیم پرسید که چگونه سفرها را از بین ببریم؟

تریپس را حذف کنید

البته توسل به حشره کش ها و سم تریپس برای جلوگیری از تولید ضروری است. جایگزین های شیمیایی و همچنین روش های بیولوژیکی وجود دارد که برای محیط زیست سالم تر هستند.

تریپس زیست محیطی را از بین ببرید

هنگامی که آفت از مزرعه خانه خود را باز کرد، حتی اگر در مرحله رشد باشیم، موثرترین محصول پیرترین خواهد بود ، ترکیبی که برخی از حشره کش های طبیعی مانند اسپروزیت حاوی آن هستند .

تریپس ماری جوانا

به همین دلیل، پیرترین ها و پیرتروئیدهای آلی کاملاً موفق هستند. در واقع، محصولاتی که حاوی روغن کلزا هستند، تمام تخم های آفت را از بین می برند.

هدف استفاده از حشره کش هایی است که دفاع طبیعی گیاه را تقویت می کند. همچنین اگر گیاه را تقویت کنند، بهبودی از استرس راحت‌تر می‌شود و به بهبود سریع سویه‌ها کمک می‌کنید. هنگامی که مزرعه را تقویت می کنید، سموم تولید شده توسط نیش تریپس به حداقل می رسد .

    • کت برگ

سم تریپس

    • Alg-a-Mic

آفات تریپس ماری جوانا

  • درمان کانا
    تریپس حشره

تریپس های کنترل بیولوژیکی

ما می توانیم با شکارچیان تریپس به تریپس حمله کنیم .

تریپس ماری جوانا

یک گزینه اکولوژیکی که به گیاهان یا محیط زیست ما آسیب نمی رساند، به سادگی گونه ای از کنه ها است که آسیبی نمی زند اما از برخی حشرات پرنده مانند تریپس یا تریپس تغذیه می کند. یکی از این محصولات تریپس کنترل بیولوژیکی عبارت است از:

  • swirskimite

Swirskimite  یکی از محصولات تریپس است که حاوی کنه هایی است که آفت را از بین می برد. اینها پاکت هایی هستند که در هر طبقه، در نیمه راه یکی از شاخه های آن قرار می گیرند. ما دیگر نگران نخواهیم بود، اشکالاتی که در هر پاکت وجود دارد در جستجوی غذا از آنها خارج می شود، سفر .

سفر ماری جوانا

همچنین می توانید نگاهی به بهترین حشره کش های خانگی بیندازید .

آیا شما یک طاعون بسیار پیشرفته دارید؟ آیا شما بیشتر از یک حشره کش سیستمیک برای تریپس اعتماد دارید؟

از بین بردن تریپس در گلدهی

اگر در مرحله گلدهی باشیم و تریپس را در محصول خود ببینیم، بسته به زمان گلدهی گیاه، متفاوت عمل خواهیم کرد:

  1. اگر در ابتدای گلدهی   باشیم و ماری جوانا با تریپس داشته باشیم، در ابتدا طاعون است که می توانیم از هر حشره کش آلی استفاده کنیم و تریپس را در اسرع وقت از بین ببریم. ما نیازی به مراقبت خاصی از گل ها نخواهیم داشت زیرا هنوز آنها را نخواهیم داشت یا تازه شروع به بیرون آمدن می کنند.

 

  1. طاعون تریپس

 

  1. اگر طاعون در حال حاضر پیشرفته تر است، بهتر است از یک حشره کش شیمیایی استفاده کنیم تا مشکل را در اسرع وقت برطرف کنیم.
  2. اگر گلدهی پیشرفته تر است ، توصیه می کنیم از پاکت های swirskimite استفاده کنید اگر آفت خیلی برجسته نیست.
  3. اگر گلدهی پیشرفته باشد و طاعون تریپس در ماریایی محصول را تحت تأثیر قرار دهد، این حشرات باید به مؤثرترین و سریع ترین روش با یک حشره کش شیمیایی که با یک بار مصرف، برای صرفه جویی در زمان ایمنی قبل از برداشت، پایان داده شود. ، طاعون را از بین ببرید. البته نمی توان غنچه ها را حداقل به طور مستقیم و بیش از حد سمپاشی کرد.

 

  1. طاعون تریپس

 

  1. اگر زمان کمی برای برش داریم، دیگر توصیه نمی‌شود که بخور بخوریم. ما صبر می کنیم تا برش دهیم، تریپس ها دیگر زمان زیادی برای کاهش برداشت نخواهند داشت.

هنگامی که محصول در داخل خانه است و آفت اخیراً وجود دارد، مه پاشی خودکار بهترین راه حل است. علاوه بر این، از این ترفند برای از بین بردن کنه عنکبوتی قرمز که یکی از کشنده ترین آفات برای مزرعه است، استفاده می شود.

تریپس حشره

 

همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، تریپ آفتی است که دارای شکارچیان طبیعی است که می‌توانیم با دستکاری آن‌ها به راحتی محصولات خود را تمیز کنیم.

موثرترین روش برای مبارزه با این آفت عبارتند از:

  1. Amblyseius cucumeris : نوعی کنه است که عادت دارد از تخم‌های هچ شده و لارو تریپس تغذیه کند. این یکی از رایج ترین کنه ها در اروپا است و اگر شما هجوم عنکبوت قرمز داشته باشید، به شما در مبارزه با آن نیز کمک می کند!
  2. Orius laevigatus، این بار در مورد یک چیچه بومی مدیترانه صحبت می کنیم که نه تنها تریپ محصول ماری جوانا شما را از بین می برد، بلکه به شته ها نیز حمله می کند و آنها را از بین می برد.
  3. Amblyseius swirskii، نوع دیگری از کنه است. به طور خاص، هم شکارچی لارو، تخم‌ها و خود مگس سفید و همچنین تریپس است. گونه ای با منشأ مدیترانه ای است.
  4. Macrolophus caliginosus نوعی حشره است که در سراسر شبه جزیره رایج است، اما بهترین چیز این است که هم از لارو و هم از بالغ مگس ها و تریپس ها تغذیه می کند. بنابراین شما دو نفر را به قیمت یکی خواهید کشت.

در نهایت، با توجه به شکارچیان طبیعی تریپس ماری جوانا، باید بدانید که اگر شاهدانه خود را در بالکن ها یا محصولات در فضای باز پرورش دهید، ترکیب این شکارچیان دشوار خواهد بود.