بهترین چراغ های رشد LED را انتخاب کنید

بهترین چراغ های رشد LED را انتخاب کنید چراغ های رشد LED در سال های اخیر محبوبیت خود را افزایش داده اند. اگرچه پرورش دهندگان دریافته اند که سرمایه گذاری اولیه بالاتر از HPS است، چراغ های رشد LED در دراز مدت کارآمدتر هستند .

چراغ‌های رشد LED کارآمدتر هستند زیرا طیف وسیع‌تری دارند، انرژی بسیار کمتری برای تولید همان مقدار نور مصرف می‌کنند، یکنواختی و پوشش بهتری ارائه می‌دهند، طول عمر بیشتری دارند، هزینه‌های برق کمتری دارند، 40 درصد گرمای کمتری منتشر می‌کنند و مهم‌تر از آن تولید بالاتری را ارائه می‌کنند. و بازده کیفیت را مقایسه کرد.

در این مقاله، 12 پارامتر را به شما ارائه می دهیم که باید قبل از خرید چراغ رشد LED خود در نظر بگیرید:

منطقه تحت پوشش مورد نظر

این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. اغلب مردم می پرسند که بهترین نور رشد کدام است؟ بستگی دارد. بسیاری از چراغ های رشد مناسب برای قرار گرفتن در همان فضای رشد نیستند.

بهترین ارتفاع آویزان چیست؟ بستگی به مرحله رشد گیاهی دارد که در آن قرار دارید. ابتدا ابعاد سیستم و سپس ابعاد فیکسچر و خروجی را انتخاب کنید.

بهترین چراغ های رشد LED را انتخاب کنید
بهترین چراغ های رشد LED را انتخاب کنید

وات در هر متر مربع (W/m 2 )

به طور معمول برای شاهدانه، ما 300 تا 400 وات در هر متر مربع را پیشنهاد می کنیم. این سطوح برای گیاهان سبک گرسنه مانند شاهدانه هستند. اما مطمئناً بستگی به گونه گیاهی دارد که می خواهید رشد کنید.

بسته به مرحله رشد خود به جای تنظیم فاصله ارتفاع سایبان، همیشه می توانید نور را کم کنید تا به شدت ایده آل برسید. اگر قصد شما افزایش شدت نور تا سطوح بالای PPFD است (مثلاً: > 1000 میکرومول بر متر بر ثانیه در مرحله گلدهی)، ممکن است مجبور شوید سطوح CO 2 سیستم رشد خود را غنی کنید.

SPEC GRAPH

گسترش نور و یکنواختی

همچنین هنگام خرید چراغ های رشد، اطمینان از توزیع یکنواخت فوتون ها در کل سایبان بسیار مهم است. شرکت هایی وجود دارند که بر روی نقطه مرگ سایبان رشد تمرکز می کنند.

به عنوان مثال، 900 PPFD در مرکز، اما اگر در لبه ها مشاهده کنید مقادیر PPFD کمتری دارند، مانند 200. بنابراین، یکنواختی نقش مهمی در سیستم رشد شما دارد تا از سایبان های ناهموار جلوگیری کند.

ZEUS45WPROC

اثربخشی (μmol/J)

نشان داده می‌شود که چگونه یک چراغ رشد می‌تواند وات ورودی را دریافت کرده و آن را به PAR قابل استفاده تبدیل کند. این یک عامل مهم است. این مشخصات می تواند توسط یک پرورش دهنده در صورتی که توسط سازنده ارائه نشود، با تقسیم کل خروجی PPF بر کل توان ورودی محاسبه شود. برخی از چراغ های رشد LED ممکن است 1000 وات داشته باشند اما بازده پایینی دارند.

طیف

یک چیز بزرگ دیگر که باید به آن نگاه کرد. یک نمودار طیف با تمام رنگ های موجود وجود دارد. اگر پرورش‌دهنده می‌خواهد در داخل خانه رشد کند، از نهال تا برداشت باید یک دستگاه با طیف کامل انتخاب کند .

تقریباً 20٪ از طیف آبی است که از LED های سفید می آید که برای مرحله رویشی ایده آل است. حدود 48 درصد آن قرمز است که در مرحله گلدهی تأثیر بیشتری دارد.

تعداد فوتون‌های سمت چپ اکثراً سبز هستند، که منجر به تولید کلروفیل می‌شود و برای عبور از سایبان‌های ضخیم که سطح فتوسنتز را بالا می‌برد، ایده‌آل است. این بعد نور (Light Quality = Spectrum) تاثیر بیشتری بر کیفیت محصول خواهد داشت.

LUMATEKFULLSPECTRUMGRAPHSPD 1

مصرف انرژی

در گذشته، تولیدکنندگان فقط بر روی واتس تمرکز می کردند. هر چه ارزش بالاتر باشد بهتر است.

وات اندازه گیری مصرف انرژی است. اگر یک فیکسچر 1000 واتی را در نظر بگیرید، به معنای مصرف انرژی 1 کیلووات در ساعت است. با این کار می توانید قبض برق آینده خود را پیش بینی کنید.

اگر به دنبال سود بردن از گیاهان در حال رشد خود هستید، باید محاسبات را انجام دهید تا ببینید آیا سود این هزینه ها را پوشش می دهد یا خیر.

دیودها

پرورش دهندگان باید به این موارد توجه کنند. تعداد زیادی تولید کننده دیود وجود دارد اما تعداد زیادی در سطح بالا وجود ندارد. رهبران صنعت مانند Lumileds و Osram همیشه باید در نظر گرفته شوند.

اینها LED های بسیار کارآمد و خنک هستند که می توانند برای مدت طولانی کار کنند زیرا الکترونیک در دماهای پایین تر کارآمدتر است.

هرچه دمای چراغ‌های رشد LED کمتر باشد، عملکرد بهتر و همچنین دوام (طول عمر، > 60000 ساعت) و قابلیت اطمینان آن‌ها بهتر خواهد بود.

CRI ( شاخص رندر رنگی)

این پارامتر به طور دقیق نشان می دهد که چگونه نور می تواند گیاهان را به رنگ طبیعی خود نشان دهد. چراغ های LED وجود دارد که سایه بان شما را با رنگ بنفش بیشتری روشن می کند و از تشخیص مشکلات در گیاهان در حال رشد شما جلوگیری می کند.

هر چه CRI بالاتر باشد، محصول به رنگ طبیعی خود نزدیکتر خواهد بود. پرورش دهندگان نمی خواهند در یک مکان بنفش کار کنند. مقادیر بزرگتر CRI نشان دهنده نور سفید بیشتری از فیکسچر است.

کیفیت مواد

کیفیت کلی مصالح ساخت فیکسچر جنبه دیگری است. شاسی باید محکم و محکم باشد. هیت سینک های آلومینیومی نیز مزیتی برای تبادل موثرتر گرما هستند.

€/وات یا €/µmol

قیمت هر وات و قیمت هر میکرو مول وجود دارد. ما نباید فقط روی قیمت هر وات تمرکز کنیم زیرا صرفاً به وات مربوط می شود.

یورو/وات می تواند منجر به سوء تفاهم در هنگام جستجوی چراغ LED شود. مول €/میکرو موثرتر است. از آنجایی که گیاهان در حال رشد به استفاده از مول های کوچک و نه وات پاسخ می دهند، داشتن یک وسیله با تمرکز کارایی بالاتر بهتر است.

پرورش دهندگان باید روی نیازهای گیاه و هزینه خروجی PPF تمرکز کنند .

OSRAMLEDPHILIPSLED 1

قطعات قابل تعویض، مدولار بودن و کمک شرکت

قطعات قابل تعویض ، مدولار بودن و کمک شرکت باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید کجا بخرید. قابلیت تغییر درایور، نوار LED یا حتی PCB به ایجاد اعتماد بیشتر کمک می کند. همچنین فروش مجدد تجهیزات مورد استفاده شما را آسان تر می کند.

ضمانتنامه

گارانتی ، یک معامله بزرگ دیگر. اطمینان حاصل کنید که گارانتی کامل و طولانی مدت دارید و شرکت آن را تایید می کند.

WARRANTY

فهرست گسترده ای از محصولات LED Grow Lights که لوماتک به شما ارائه می دهد را بررسی و مرور کنید!

سوالات متداول

سوال: آیا هنگام انتخاب چراغ ها مهم است که بدانید چه دیودهایی در LED وجود دارد؟
پاسخ: بله. مهم است که پرورش دهندگان به اجزای یک چراغ LED از جمله دیودهای آن توجه کنند. رهبران صنعت مانند Lumileds و Osram همیشه باید در نظر گرفته شوند.

سوال: آیا دما بر عملکرد چراغ های رشد LED تأثیر می گذارد؟
پاسخ: بله! هرچه دمای نور رشد LED کمتر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

سوال: اگر یک پرورش دهنده بخواهد در داخل خانه رشد کند، آیا داشتن چراغ های رشد LED با طیف کامل (Full Spectrum) مهم است؟
پاسخ: بله! اگر پرورش دهنده بخواهد از نهال تا برداشت در داخل خانه رشد کند، باید یک فیکسچر با طیف کامل انتخاب کند. انتخاب چراغ رشد LED مناسب و استفاده صحیح از آن تاثیر زیادی بر کیفیت محصول خواهد داشت.