تفاوت کودهای آلی و معدنی

 تفاوت کودهای آلی و معدنی ما به سؤالات مشتریان خود در مورد کشاورزی پاسخ می دهیم، که امروزه بیشتر پرورش دهندگان سرگرمی در مورد آن کنجکاو هستند. در این مقاله در مورد تفاوت کودهای آلی و معدنی ، نحوه جداسازی آنها، فواید و مضرات آنها صحبت خواهیم کرد. ما همه کشاورزان را به دنیای کشاورزی سرگرمی آگاهانه تر و سازنده تر دعوت می کنیم.

کودهای آلی:

 تفاوت کودهای آلی و معدنی امروزه کودهای آلی به طور گسترده در بیشتر زمینه های کشاورزی ارجحیت دارند. مواد تشکیل دهنده آن از منابع طبیعی مختلف به دست می آید. اگرچه بسته به سازنده متفاوت است، برخی از منابعی که معمولاً برای به دست آوردن کود آلی استفاده می شوند عبارتند از:

-Deniz yosunu ( Biobizz AlgAMic ، Terra Aquatica جلبک دریایی )
سیل خفاش ها، پرندگان دریایی، کبوترها، کرم ها و برخی حیوانات دیگر ( Plagron Bat Guano ، Mega Worm ، Biobizz Worm Humus )
-دانه سویا ( Biobizz BioHeaven )
-Leonardit ( Terra Aquatica Humic , Advanced Nutrients Nirvana )
– ملاس چغندرقند (اصلی ترین کودهای آلی)
– شیلمپ (اصلی ترین کودهای آلی)
-Aleo Vera ( Biobizz ActiVera )

 تفاوت کودهای آلی و معدنی از آنجایی که کودهای آلی از منابع طبیعی به دست می آیند، بیش از حد لازم توسط ریشه گیاه جذب نمی شوند. به همین دلیل سوختگی کود به دلیل اثر کود دهی زیاد روی گیاهان دیده نمی شود.

اگر خاک با باکتری ها و میکروارگانیسم های مفید غنی شود، مواد مغذی اضافی مورد نیاز خود را با کمک میکروارگانیسم های مفید تامین می کند.

کودهای آلی چگونه توسط گیاه جذب می شوند؟

کودهای آلی حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که گیاهان می توانند از قبل استفاده کنند. علاوه بر این، به لطف سایر مواد آلی موجود در آن، خاصیت احیای خاک نیز دارد.

به جز مواد مغذی آلی گیاه در کود، سایر مواد آلی به شکلی هستند که ریشه نمی تواند مستقیماً آن را جذب کند. این مواد به شکلی هستند که می‌توانند توسط باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مفیدی که در خاک زندگی می‌کنند مصرف کنند یا از بیرون توسط پرورش‌دهنده به محیط‌های رشدی مانند کوکو، پشم سنگ داده می‌شوند. هنگامی که میکروارگانیسم ها و باکتری های مفید در خاک تغذیه می شوند، خطر پوسیدگی ریشه گیاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

میکروارگانیسم هایی که مواد آلی را مصرف می کنند این مواد را به مواد مغذی گیاهی تبدیل کرده و آنها را به اشکال قابل استفاده برای گیاهان تبدیل می کنند. علاوه بر این، میکروارگانیسم‌ها با ریشه‌ها رابطه همزیستی برقرار می‌کنند و با گسترش ناحیه ریشه گیاه، مصرف مواد مغذی و آب را افزایش می‌دهند. یک خاک زنده پر از میکروارگانیسم ها، کوکو یا هر محیط رشد در باغبانی ارگانیک ضروری است.

حفظ عمر میکروارگانیسم مورد نیاز برای باغبانی ارگانیک در خاک آسان است. هنگام رشد ارگانیک در محیط های رشد دیگر مانند کوکو، پشم سنگ یا پرلیت، یک محصول باکتریایی باید هفته ای یک بار در طول کشت استفاده شود. این منجر به هزینه بسیار زیادی می شود.

 تفاوت کودهای آلی و معدنی چند محصولی وجود دارد که می‌توانیم با اجتناب از این هزینه به کسانی که می‌خواهند باغبانی ارگانیک با محیط‌های رشد بدون خاک انجام دهند، توصیه کنیم.

Xtreme Gardening Mykos: Mykos که حاوی باکتری ها و قارچ های مفید به صورت دانه ای است با مخلوط کردن در خاک استفاده می شود. به این ترتیب، تولیدکنندگان کوکو یا پرلیت ارگانیک نیازی به خرید مداوم محصولات باکتری مایع ندارند.

Biobizz ActiVera: Activera آنزیم های مورد نیاز در ناحیه ریشه را به لطف محتوای آلوئه ورا فراهم می کند. Activera coco که یک محصول ویژه است، مزایای بسیار خوبی را برای همه کسانی که به صورت ارگانیک در محیط های بدون خاک مانند پشم سنگ و پرلیت رشد می کنند، فراهم می کند. شما می توانید با استفاده منظم از ActiVera بدون نیاز به استفاده از محصولات باکتری مایع هر هفته، زندگی میکروارگانیسم ها را در محیط بدون خاک زنده نگه دارید.

از طرف دیگر، می توانید ناحیه ریشه خود را تنها با استفاده از محصولات مایع زنده نگه دارید. میکروارگانیسم‌ها و محصولات آنزیمی که ما برای کشت کوکو ارگانیک، پرلیت و پشم سنگ در کاربردهای بوتیکی که نگرانی‌های مالی دنبال نمی‌شود، توصیه می‌کنیم به شرح زیر است.

مواد مغذی پیشرفته ریشه توده گسترش دهنده: آب وودو ، پیرانا ، رتیل

آب وودو، پیرانا و رتیل باید یک بار در هفته در طول کشت در کشت ارگانیک کوکو، پرلیت یا پشم سنگ استفاده شود. به این ترتیب ریشه های گیاه یک شکل زندگی همزیست پیوسته با باکتری ها و قارچ های مفید تشکیل می دهند. مجدداً به شما یادآوری می کنیم که با استفاده منظم از Biobizz Activera می توانید هزینه خود را در زمینه باکتری های مایع و محصولات میکروارگانیسمی کاهش دهید.

مزایای استفاده از کودهای آلی :  تفاوت کودهای آلی و معدنی

1: محصولات خوشمزه تری تولید می کند. از آنجایی که گیاه مقدار زیادی از کود را مصرف نمی کند، بقایای کود در محصول مشاهده نمی شود.
2: از بین بردن خطر سوختگی کود در گیاهان
3: کشت بدون مشکل برای پرورش دهندگان سرگرمی بی تجربه به لطف خاک و مواد مغذی ارگانیک
4: بدون نیاز به اندازه گیری EC

کودهای معدنی :  تفاوت کودهای آلی و معدنی

متفاوت از کودهای آلی، انواع کودهای تولید شده با روش های آزمایشگاهی و حاوی اشکال معدنی کلات شده در زمره کودهای معدنی طبقه بندی می شوند. کودهای معدنی به طور گسترده در سراسر جهان ترجیح داده می شوند و مزایای منحصر به فردی دارند.

کودهای معدنی چگونه توسط گیاه جذب می شوند؟

کودهای معدنی فرصت تغذیه کارآمدتری را ارائه می دهند زیرا حاوی مواد معدنی به شکل کلات و مواد مغذی به شکل مستقیم قابل جذب توسط ریشه گیاه هستند. این گیاه برای رسیدن به تمام مواد مغذی داده شده به کمک باکتری ها و میکروارگانیسم های مفید نیاز ندارد.

لازم به یادآوری است که استفاده از باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مفید همراه با کودهای معدنی باعث گسترش ناحیه ریشه و در نتیجه افزایش جذب مواد مغذی و آب می‌شود. برای بهترین عملکرد، همیشه باید از انتخاب مجموعه مواد مغذی گیاهی توصیه شده در نمودارهای رشد گیاه اطمینان حاصل کنید.

مزایای استفاده از کود معدنی :  تفاوت کودهای آلی و معدنی

1: عمدتاً برداشت بالاتر
2: محصولات با طعم و عطری معادل محصولات ارگانیک در صورت استفاده آگاهانه و ماهرانه
3: اجازه دادن به پرورش دهندگان باتجربه برای ایجاد برنامه های تغذیه فردی مناسب با سبک پرورش خود.

در نتیجه فروش هر دو کود آلی و معدنی در بازار به روش کشت، تولیدکننده و عوامل دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال، در حالی که تولید محصولات ارگانیک و بازاریابی محصولات با قیمت بالاتر یک گزینه است، انتخاب منطقی دیگری است که با کمک کودهای معدنی برداشت بیشتری داشته باشید و با سیاست خاکورزی، سود کل را افزایش دهید. این ترجیح همچنین به میزان بودجه عملیات پرورش یا بوتیک بودن آن بستگی دارد.

تیم UrbanGarden به طور مداوم در تلاش است تا به سوالات کشاورزی شما از اکثر مشتریان ما پاسخ دهد. هر یک از روش های کشاورزی در فضای باز و سرپوشیده خود را که کنجکاو یا مطمئن نیستید با ما در میان بگذارید. برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات دیگر کشاورزان، راهنمای کشاورزی سرگرمی باغ شهر را دنبال کنید.

 تفاوت کودهای آلی و معدنی

تفاوت کودهای آلی و معدنی