نکات عملی برای پیشگیری از پاتوژن

فقط به این آمار تکان دهنده نگاه کنید…

از 13.2 میلیارد دلار شاهدانه کشت شده، 3.9 میلیارد آن به دلیل آفات و بیماری ها از بین رفته است.

این یک ضرر 30 درصدی در کل صنعت است.

از سوی دیگر، هنگامی که با موفقیت از گیاهان خود در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنید، عملکرد شما 50 تا 75 درصد افزایش می یابد .

بنابراین چگونه عملاً با یک بحران بیماری زا که در سراسر تأسیسات شاهدانه در حال گسترش است، مدیریت می کنید؟

برای کشف نه گام عملی که هر تولیدکننده تجاری باید همین الان برای محافظت از محصولات خود در برابر آفات و بیماری ها اجرا کند، بخوانید.

توصیه عملی پاتوژن  نکات عملی برای پیشگیری از پاتوژن 

تمیزی – عقیمی کلید است. از سفید کننده (یا ویرکن) برای تمیز کردن استفاده کنید – الکل همه عوامل بیماری زا را از بین نمی برد. مواد گیاهی مرده، خاک سست و باغ‌های ناپاک، بندرگاه‌های امنی را برای آفات و عوامل بیماری‌زا ایجاد می‌کنند و شناسایی مشکلات را دشوار می‌کنند.

قرنطینه کردن – مطمئن شوید که هر ژنتیک جدیدی را که به مرکز خود می آورید قرنطینه و آزمایش کنید. از آنجایی که پاتوژن‌ها می‌توانند در دانه‌ها نیز وجود داشته باشند، قرنطینه کردن ژنتیک جدید و آزمایش آن‌ها قبل از معرفی آن‌ها برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی در سطح مرکز بسیار مهم است.

گیاهان سالم – گیاهان سرزنده به مراتب توانایی بیشتری در دفاع از خود در برابر عوامل بیماری زا دارند. از استرس بیش از حد به گیاهان خود خودداری کنید، شرایط محیطی مناسب را حفظ کنید و آنها را به درستی تغذیه کنید. مواد مغذی مناسب تا حد زیادی به پرورش محصولات سالم کمک می کند که می توانند از خود در برابر آفات و بیماری ها محافظت کنند.

نکات عملی برای پیشگیری از پاتوژن محرک های SAR/ISR – پیشگیری ارزان تر از درمان است. ثابت شده است که ترکیبات استخراج‌کننده SAR/ISR نه تنها عملکرد و کیفیت را بهبود می‌بخشند، بلکه روشی بسیار مؤثر برای محافظت از گیاهان در برابر عوامل بیماری‌زا هستند.

تلقیح های میکروبی – تلقیح بستر یک مانع اثبات شده برای بسیاری از پاتوژن ها ایجاد می کند. از آنجایی که پیتیوم، فوزاریوم و سایر پاتوژن ها به ریشه ها حمله می کنند، تلقیح بستر شما به عنوان یک استراتژی پیشگیری موثر عمل می کند.

پیشاهنگی – گرفتن پاتوژن ها و درمان زودهنگام گیاهان آلوده و جلوگیری از گسترش بیشتر آنها در محل شما بسیار مهم است. به طور مداوم گیاهان آلوده را جست و جو کنید و آنها را ضبط کنید و توجه داشته باشید که در کجای مرکز خود قرار دارند. این داده‌ها به ابزاری حیاتی برای شناسایی سریع و رسیدگی به مناطق مشکل‌دار، سویه‌های حساس و توسعه راهبردهای پیشگیری مؤثر تبدیل می‌شوند.

تست – تست مداوم کلیدی است. برخی از عوامل بیماری زا نهفته هستند. با ظهور علائم، آسیب وارد می شود. حتماً گیاهان مادری را آزمایش کنید، زیرا عفونت ها می توانند به سرعت از طریق کلون ها عبور کنند. قبل از اینکه آنها را از قرنطینه خارج کنید، ژنتیک جدید را آزمایش کنید، حتی اگر سالم به نظر برسند.

SOP ها – همیشه SOP ها را در محل خود اجرا و به صورت مذهبی دنبال کنید. اهمیت رویه های بهداشتی هنگام ورود به تاسیسات، ابزار استریل کردن و بازرسی های منظم را نمی توان نادیده گرفت.

کنترل محیطی – برخی از عوامل بیماری زا، مانند PM یا بوتریتیس، ممکن است علیرغم تلاش شما برای دور نگه داشتن آنها وجود داشته باشند. کنترل‌های زیست‌محیطی می‌تواند به جلوگیری از آلوده کردن این عوامل بیماری‌زا علیرغم وجود آن‌ها در کارخانه شما، محصولات شما را کمک کند.

 

نکات عملی برای پیشگیری از پاتوژن

در 16 می در CannMed، BigMike میزبان یک کارگاه کشت است که عمیقاً به استراتژی‌هایی می‌پردازد که می‌توانید برای محافظت از گیاهان – و سودتان – در برابر عوامل بیماری‌زای گسترده که صنعت را تهدید می‌کنند، اجرا کنید.از آسیب شناسان متخصص گرفته تا اساتید بیولوژی گیاهی، این پانل CannMed توصیه های عملی و عملی را ارائه می دهد که نه تنها به جلوگیری از آفات و بیماری ها کمک می کند، بلکه به افزایش بازده برای حداکثر بازگشت سرمایه از هر محصول کمک می کند.

 

نکات عملی برای پیشگیری از پاتوژن