از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟

از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟

از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟ فرآیند رشد شاهدانه نیاز به توجه دقیق در هر مرحله از توسعه آن دارد. یکی از ضروری ترین مسائل برای اطمینان از یک محصول موفق، بر کوددهی، به ویژه در مرحله انتقال و در مرحله گلدهی متمرکز است . در این مقاله، زمان‌های کلیدی را که باید کوددهی گیاهان خود را شروع یا متوقف کنید و نحوه انتقال از یک نوع کود به نوع دیگر را به شما معرفی می‌کنم. در فروشگاه رشد ما تمام کودها و محرک های گلدهی مورد نیاز شما را داریم .

از چه زمانی کود گلدهی را شروع کنیم؟

از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟

از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟  شروع مرحله گل دهی شاهدانه یکی از هیجان انگیزترین زمان ها برای پرورش دهندگان است. همانطور که گیاهان شروع به نشان دادن اولین نشانه های گلدهی خود می کنند، ضروری است که مواد مغذی کافی برای آنها فراهم شود تا از گلدهی فراوان اطمینان حاصل شود.

  • لحظه کلیدی : آغاز تشکیل گل.
  • نیازهای تغذیه ای : افزایش فسفر و پتاسیم.
  • هدف : ایجاد جوانه های متراکم و صمغی.

به طور کلی توصیه می شود زمانی که اولین علائم تشکیل گل روی گیاهان خود را مشاهده کردید، کود گلدهی را شروع کنید . این مرحله ای است که در آن گیاه برای تشویق رشد جوانه های متراکم و صمغی به افزایش فسفر و پتاسیم نیاز دارد.

چه زمانی کود را از رویشی به گلدهی تغییر دهیم؟

انتقال بین مرحله رویشی و مرحله گلدهی بسیار مهم است. در مرحله رویشی، گیاهان برای رشد برگها و ساقه ها به نیتروژن بیشتری نیاز دارند. اما با ورود به مرحله گلدهی نیازهایشان تغییر می کند.

چه زمانی به کود گلدهی تغییر دهید

از چه زمانی کودهای رشد و گلدهی را شروع کنیم؟  جنبه هایی که باید در نظر گرفته شوند

  • فاز رویشی : نیاز به نیتروژن بیشتر.
  • علائم تغییر : اولین علائم گلدهی در گیاهان.
  • انتقال : کاهش کود رشد و افزایش کود گلدهی.

وقتی متوجه شدید که گیاهان شما شروع به نشان دادن اولین علائم گلدهی می کنند، زمان آن فرا رسیده است که کود رشد را به تدریج به کود گل دهنده تغییر دهید. شما می توانید این انتقال را در یک هفته انجام دهید، به تدریج کود رشد را کاهش دهید  و کود گلدهی را افزایش دهید تا زمانی که فقط از کود گل دهنده استفاده کنید.

چه زمانی کوددهی را در زمان گلدهی متوقف کنیم؟

از آنجایی که گیاهان شما به پایان چرخه گلدهی خود نزدیک می شوند، کاهش و در نهایت توقف لقاح حیاتی است. این کار برای اطمینان از اینکه جوانه ها هیچ طعم یا باقیمانده ای از کودها را که ممکن است بر کیفیت محصول نهایی تأثیر بگذارد، حفظ نکنند، انجام می شود.

توصیه می شود حدود دو هفته قبل از تاریخ برداشت مورد انتظار، کود دهی را متوقف کنید. در طول این دوره، گیاهان خود را فقط با آب آبیاری کنید تا بقایای مواد مغذی از خاک و گیاهان پاک شوند.

چه زمانی کوددهی را در زمان گلدهی متوقف کنیم؟

مطابق با نکته قبل، زمان توقف کامل کوددهی با آن دوره شستشوی ریشه  قبل از برداشت مطابقت دارد. ضروری است اطمینان حاصل شود که گیاهان شما فاقد هر گونه مواد مغذی اضافی هستند، زیرا این می تواند بر طعم و کیفیت دود تأثیر بگذارد.

با توقف کوددهی و آبیاری فقط با آب در هفته های آخر، به گیاهان اجازه می دهید از مواد مغذی انباشته شده استفاده کنند و در نتیجه محصول تمیزتر و خالص تری به دست می آید.

نتیجه

  • کوددهی مناسب برای به دست آوردن برداشت های فراوان و با کیفیت ضروری است.
  • با پیروی از این دستورالعمل ها و توجه به نیازهای خاص گیاهان خود در هر مرحله، مطمئن خواهید شد که بهترین ها را برای رشد به آنها می دهید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که توصیه های خاص هر محصولی را که استفاده می کنید دنبال کنید و با توجه به نیازهای مشاهده شده در گیاهان خود تنظیم کنید.