بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز عنکبوت قرمز حشره ای ترسناک است که از سلول های گیاه تغذیه می کند و به شدت حمله می کند، بنابراین، باید کاملاً واضح باشید که بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز چیست؟

این بازدیدکنندگان کوچک با سرعتی باورنکردنی گیاه را ضعیف می کنند، زمانی که برگ های گیاه خود را زرد می کنید متوجه آن خواهید شد. آفاتی مانند این عوامل مخربی هستند که قادر به ایجاد خسارت فاجعه بار و حتی از دست دادن کامل محصول هستند، به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا نحوه مبارزه با عنکبوت قرمز را کشف کنید.

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز قبل از صحبت در مورد بهترین حشره کش عنکبوت قرمز، باید دقیقاً نکاتی را در مورد این حشره بدانید، مانند: چیست؟ و چگونه رفتار می کند؟  عنکبوت قرمز یک  است که بر محصولات تأثیر می گذارد و می تواند آسیب خاصی به گیاهان وارد کند و در محصولات گلخانه ای و محصولات در فضای باز بسیار رایج است.

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز

نام علمی Tretanychus urticae است ، گونه ای است که با تکثیر آسان مشخص می شود و هنگام کنترل آنها در محصولات زراعی ایجاد مشکل می کند. عنکبوت‌های قرمز که به عنوان کنه‌های قرمز یا کنه‌های عنکبوتی نیز شناخته می‌شوند، واقعاً عنکبوت واقعی نیستند، اما ظاهر و رفتار آنها مشابه است.

کیک دانه چریش PRONEEM

چگونه عنکبوت قرمز را تشخیص دهیم؟

  • عنکبوت های قرمز بدنی بیضی شکل دارند که در پشت گرد است و پاهای بسیار کوچکی دارد.
  •  رنگ آنها قرمز است، اگرچه گاهی اوقات رنگ های زرد مایل به سبز را نشان می دهند و طول آنها تقریباً 0.5 میلی متر است.
  • آنها کوچک هستند به همین دلیل است که پرورش دهندگان گاهی اوقات متوجه حضور آنها نمی شوند.

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز

چرخه زندگی عنکبوت های قرمز

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز  یک کنه گیاهخوار است که چرخه زندگی کوتاهی دارد، اما عیب آن این است که به راحتی تکثیر می شوند و توانایی حرکتی بالایی دارند، به همین دلیل است که تا زمانی که محصول را در اختیار نگیرند، به راحتی می توانند از گیاهی به گیاه دیگر بپرند. روند تکامل عنکبوت قرمز به شرح زیر است:

  • تخم مرغ
  • لارو
  • پروتو پوره
  • تثنیه
  • بالغ

از طریق پارتنوژنز تکثیر می‌شود، ماده‌ها از تخم‌های بارور شده و نرها از تخم‌های بارور نشده رشد می‌کنند. این تخم ها در قسمت زیرین برگ می نشینند. همانطور که رشد می کند، سایه های نارنجی، زرد روشن، سبز روشن، قهوه ای یا حتی تقریبا سیاه را به دست می آورد، اما رنگ غالب قرمز است.

گرما به نفع عنکبوت قرمز است

این حشره گرمای بالا و آب و هوای کم رطوبت را دوست دارد، در این شرایط در مقیاس وسیع رشد می کند.

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز این موجود کوچک در دماهای بالا و آب و هوای کم رطوبت رشد می کند ، شرایطی که به آن اجازه می دهد در مقیاس بزرگ رشد کند. در واقع، در کشورهایی با آب و هوای مدیترانه ای احساس راحتی می کند و می تواند در هر زمانی از سال فعال باشد.

با این حال، در آب و هوای سرد، حضور آنها کمتر رایج است. کنه های عنکبوتی با باران یا رطوبت راحت نیستند، که انتشار آنها را در این شرایط محدود می کند. نکته جالب در مورد این موجودات توانایی آنها در تغییر رنگ با توجه به فصل سال است، سازگاری منحصر به فردی که انعطاف پذیری و سازگاری آنها را نشان می دهد.

ممکن است تعجب کنید که عنکبوت های قرمز در چه دمایی می میرند ؟ اگر چنین است، از شما دعوت می کنیم تا از مقاله ما دیدن کنید که عنکبوت قرمز در چه دمایی می میرد ، جایی که اطلاعات دقیقی در مورد شرایط دمایی که می تواند بر این عنکبوت کوچک تأثیر بگذارد را خواهید یافت. این اطلاعات برای ایجاد محیطی که جذابیت کمتری برای کنه های عنکبوتی داشته باشد و در نتیجه از گیاهان شما در برابر تهاجم آنها محافظت کند، مفید خواهد بود.

در کشورهای دارای آب و هوای مدیترانه ای و در هر زمانی از سال می تواند رشد کند، البته وجود این کنه در آب و هوای سرد رایج نیست، با باران یا رطوبت احساس راحتی نمی کنند. یکی دیگر از واقعیت های عجیب تغییر رنگ آنها با توجه به فصل سال است.

بهترین حشره کش عنکبوت قرمز

اسپایدرپلنت ضد عنکبوتیه و کنه 15 میلی لیتر

کنه های عنکبوتی روی گیاهان چه می کنند؟

 عنکبوت های قرمز می توانند به گیاهان آسیب جدی وارد کنند زیرا از شیره تغذیه می کنند، برگ ها را سوراخ می کنند تا این غذا را بدست آورند.

نتیجه این عمل زرد شدن و خشک شدن برگها است. باید در نظر داشت که از بین رفتن برگ ها باعث کاهش فرآیند فتوسنتز، افزایش تعرق، رشد ضعیف گیاه و ایجاد مشکلات عمده در تولیدکنندگان می شود.

به طور کلی، آنها تهدیدی برای محصولات زینتی، میوه و گیاهان مانند شاهدانه هستند.

برخی از آسیب های عنکبوت قرمز به شرح زیر است:

  • آنها شیره گیاه را می مکند، که گیاه را ضعیف می کند و توانایی آن را برای انجام فتوسنتز، فرآیندی ضروری برای رشد، کاهش می دهد.
  • باعث تغییر رنگ و پژمردگی برگها می شوند.
  • در صورت عدم کنترل باعث ریزش زودرس برگ و مرگ گیاه می شوند.

علائم وجود عنکبوت قرمز در محصولات زراعی

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز

 

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز در پشت برگ، یعنی در پشت برگ، مستعمرات کوچکی تشکیل می دهد که روشی هوشمندانه برای پنهان شدن از دید ما است. با این حال، آنها می توانند در دو طرف برگ فعال باشند، حضور آنها را می توان با توجه به این علائم شناسایی کرد:

  • وجود لکه های ریز سفید یا خاکستری روی برگ ها هنگام تغذیه از گیاه.
  • هنگامی که انگشت خود را در امتداد سطح زیرین برگ ها رد می کنید، بررسی کنید که آیا با یک خط قرمز کوچک رنگ شده است یا خیر (اگر این اتفاق بیفتد، وجود آن بسیار محتمل است).
  • هنگامی که آفت پیشرفت کرد، نوعی تار عنکبوت روی برگ ها، ساقه ها و گل ها تشکیل می شود که مشخصاً نشان دهنده حضور آن است.
  • یکی از بهترین راه ها برای شناسایی آن با ذره بین یا میکروسکوپ، بررسی سطح زیرین برگ است.

چگونه عنکبوت های قرمز را کنترل کنیم؟

بهترین رویکرد برای کنترل کنه های عنکبوتی استفاده از روش های تلفیقی کنترل آفات است که شامل پیشگیری، حضور شکارچیان طبیعی و استفاده از حشره کش ها می شود.

جلوگیری

  • گیاهان را به خوبی آبیاری کنید و از کودهای نیتروژن اضافی اجتناب کنید، زیرا این امر می تواند رشد جمعیت کنه ها را تشویق کند.

 

HTTPS://EUROGROW.ES/TRABE/5185-BIOLEAT-JABON-POTASICO.HTML

کنترل بیولوژیک

  • این شامل معرفی شکارچیان طبیعی مانند کنه های شکارچی (Phytoseiulus persimilis، Neoseiulus californicus) و سایر حشرات مفید مانند کفشدوزک و توری است که به طور طبیعی با حضور آنها مبارزه می کند.

کنترل شیمیایی

  •  در صورت تشخیص وجود آنها، استفاده از حشره‌کش‌ها ضروری است و باید از محصولات خاص برای کنه‌ها استفاده شود که به محیط زیست و موجودات مفید احترام می‌گذارند.

بهترین حشره کش برای عنکبوت قرمز چیست؟

وقتی صحبت از مبارزه با کنه های عنکبوتی می شود، داشتن یک حشره کش موثر و قابل اعتماد بسیار مهم است. در این مناسبت، ما سه گزینه برجسته را ارائه خواهیم داد که به شما کمک می کند تا این آفت را در گیاهان خود به طور موثر کنترل کنید. این محصولات به طور گسترده ای در بازار شناخته شده اند و ثابت شده اند که در برابر عنکبوت های قرمز بسیار موثر هستند .

یکی از بهترین حشره کش ها که موثر و دوستدار محیط زیست نیز می باشد، روغن چریش است.

روغن چریش یک عصاره طبیعی از درخت چریش (Azadirachta indica) است و به عنوان دافع، مهارکننده رشد و تخم‌کش برای کنه‌های عنکبوتی عمل می‌کند. این روغن گیاهی است که از میوه ها و دانه های درخت استخراج می شود و به عنوان یک حشره کش طبیعی به ویژه در کشاورزی ارگانیک استفاده می شود. به حشره کش های عنکبوتی قرمز ما نگاهی بیندازید .

 

برای استفاده از روغن چریش، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن چریش خالص را با ۱ لیتر آب مخلوط کنید.
  2. مقدار کمی صابون مایع ملایم (حدود 1/4 قاشق چای خوری) اضافه کنید تا مخلوط به برگ های گیاه بچسبد.
  3. مخلوط را خوب تکان دهید و آن را در یک اسپری بریزید.
  4. گیاهان آسیب دیده را اسپری کنید، تمام سطوح برگ، از جمله سطح زیرین برگ ها را که در آن کنه ها معمولاً یافت می شوند، بپوشانید.

استفاده از این روغن باید هر 7 تا 10 روز تکرار شود تا زمانی که کنترل کنید، اما فراموش نکنید که این روغن می تواند برای برخی از حشرات مفید نیز مضر باشد، بنابراین با احتیاط آن را مصرف کنید. وبلاگ طرز تهیه روغن چریش خانگی را بررسی کنید .

کنترل بیولوژیکی عنکبوت قرمز چگونه انجام می شود؟

یک راه کارآمد برای مبارزه با عنکبوت قرمز به روش اکولوژیک، رهاسازی شکارچیان این حشره است که باعث از بین بردن و کنترل آفت می شود.

اینها حشراتی هستند که برای این منظور مفید هستند:

گزینه های دیگر برای مبارزه با عنکبوت های قرمز

گزینه‌های دیگر برای مبارزه با عنکبوت‌های قرمز، استفاده از کنه‌کش‌های بیولوژیکی مانند Spruzit است که عملکرد تخم‌کشی دارد و می‌توان آن را با صابون پتاسیم ترکیب کرد .

مبارزه با عنکبوت قرمز در محصولات شاهدانه

  • اگر این آفت را در مرحله رشد تشخیص دهید، باید سریع عمل کنید. می توان از کنه کش های طبیعی یا برخی مواد شیمیایی استفاده کرد.
  • در صورت امکان، هنگام کار در محیط های کنترل شده، می توان رطوبت محیط را کمی افزایش داد و دما را در کشت ماری جوانا کاهش داد.
  • وقتی عنکبوت قرمز در مرحله گلدهی ظاهر می شود، ابتدا باید وضعیت را ارزیابی کرد، اگر در ابتدای گلدهی رخ داد، می توانیم درمان خوبی برای آن انجام دهیم.
  • اما زمانی که گلدهی از قبل پیشرفت کرده باشد، توصیه نمی شود زیرا محصولات بر برداشت تأثیر می گذارند.
  • اگر پانزده روز تا برداشت محصول باقی مانده باشد، می توان از کنه کش ها در حد متوسط ​​استفاده کرد.
  • باید از خیس کردن جوانه ها خودداری کنید، فقط ماده را در پایه گیاه بمالید و از پایین به بالا بروید.