خاک یا کوکو کدام یک را انتخاب کنیم؟

خاک یا کوکو کدام یک را انتخاب کنیم؟ کوکو زیرلایه ای است که چیزی در حد وسط خاک و هیدروپونیک است. این از پوسته نارگیل ساخته شده است و دارای ویژگی های جذب عالی است. این یک جایگزین عالی برای خاک است، زیرا عملکردی مشابه با آن دارد،

اما همچنین دارای ویژگی های نوعی سیستم هیدروپونیک است. کوکو همچنین دارای pH و مواد مغذی خنثی است، که خاک سنتی خیلی اینطور نیست. از جهات دیگر آنها کاملاً مشابه هستند – هر دو می توانند

هم در داخل و هم در خارج استفاده شوند، می توانند برای رشد انواع مختلف گیاهان استفاده شوند و باید بارور شوند. بنابراین چگونه می توانید رسانه مناسب را برای خود انتخاب کنید؟ این مقاله به مقایسه آنها می پردازد و به برخی از رایج ترین سوالات در مورد کشت کوکو پاسخ می دهد. 

خاک در مقابل کوکو

یکی از مزیت های اصلی خاک این است که حاوی مواد مغذی خاص خود است. این بدان معنی است که شما باید مواد مغذی اضافی کمتری به آن بدهید. با کوکو باید همه چیز را خودتان تهیه کنید، که به معنای مدیریت خرد و به طور کلی کار است. 

خاک همچنین نیازی به آبیاری زیاد ندارد، زیرا آب را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. اگر دوست دارید محصولات خود را تنظیم کنید، کوکو انتخاب خوبی است. ممکن است کار بیشتر باشد، اما شما کنترل کاملی بر آنچه که گیاهانتان دریافت می کنند دارید. شما همچنین نیازی به تصحیح ویژگی‌های زیرلایه ندارید. مزیت دیگر آبیاری بیش از حد است.

 با خاک، آبیاری بیش از حد گیاهان و پوسیدگی ریشه های آنها بسیار آسان است. کوکو، اگر در یک چیدمان مناسب استفاده شود، آبیاری بیش از حد تقریبا غیرممکن است. بازده نیز به طور کلی با کوکو بیشتر است. 

از جمله دلایل این واقعیت است که کوکو هوادهی طبیعی را فراهم می کند و اکسیژن را آسان تر می کند. کوکو همچنین نسبت به حشرات خنثی است – بیشتر حشرات دوست ندارند در گشنیز بنشینند، در عوض خاک را ترجیح می دهند. 

سوالات متداول در مورد کوکو چه مواد مغذی برای رشد در کوکو نیاز دارم؟

به دلیل اینکه کوکو هیچ ارزش غذایی ندارد، شما باید تمام مواد مغذی را خودتان تامین کنید. گیاهان به طیف گسترده ای از مواد مغذی نیاز دارند، بنابراین برآوردن نیازهای فردی آنها می تواند دشوار و زمان بر باشد. به همین دلیل است که محصولاتی مانند Shogun Coco و Plagron Coco وجود دارند. آنها هر دو راه حل دو مرحله ای کامل هستند که قبلاً به خوبی تنظیم شده اند، بنابراین لازم نیست نگران باشید که آیا گیاه شما دارای مواد مغذی مناسب است یا خیر. کوکو اغلب از کمبود کلسیم و منیزیم رنج می برد. 

کلسیم مسئول تولید بافت جدید است و به رشد گیاهان شما کمک می کند، در حالی که منیزیم برای حضور کلروفیل بسیار مهم است. کمبود کلسیم رشد را مهار می کند و لکه های زرد و قهوه ای روی برگ ها ظاهر می شود. 

لکه ها را نباید با لکه های ناشی از سپتوریا، نوعی قارچ اشتباه گرفت. در این صورت لکه ها غلیظ تر و قهوه ای تر می شوند. کمبود منیزیم باعث رنگ پریدگی برگ ها و شروع زرد شدن می شود. برای اینکه گیاه شما در کوکو به خوبی رشد کند، باید هر دوی این عناصر را برای آن تامین کنید. 

آیا می توانم گیاهان را در کوکو بیش از حد آبیاری کنم؟

آبیاری بیش از حد در کوکو بسیار دشوار است، اما اگر تنظیم نامناسبی داشته باشید همچنان امکان پذیر است. اگر گلدان شما فاقد سوراخ های زهکشی باشد، ریشه های گیاه خود را با آب خفه می کنید. اگر از گلدانی با سوراخ های زهکشی یا پارچه ای استفاده می کنید، از آبیاری بیش از حد در امان هستید. فقط به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که آبیاری بیش از حد کوکو سخت است به این معنی نیست که باید گیاهان خود را با مقادیر زیاد آبیاری کنید. 

هر چند وقت یکبار نیاز به آبیاری گیاهان در کوکو دارید؟ آیا باید کوکو را هر روز آبیاری کنم؟

هیچ راه حل واحدی برای اینکه چند وقت یکبار باید هنگام استفاده از کوکو آبیاری کنید وجود ندارد. بسته به گیاه و مرحله رشد آن ممکن است به مقادیر متفاوتی آب نیاز داشته باشد. مهمترین چیز این است که اجازه ندهید کوکو شما خشک شود. زمانی که به رنگ قهوه ای روشنی که در زمان خریدش بود، برگردد، متوجه خواهید شد که خشک شده است. خوشبختانه، آبیاری بیش از حد بسیار دشوار است، بنابراین شما فضای زیادی برای آزمایش دارید. فقط به یاد داشته باشید که هرگز بدون مواد مغذی آبیاری نکنید. 

چه نوع گلدانی برای رشد در کوکو مناسب تر است؟

چند گزینه گلدان خوب برای رشد در کوکو وجود دارد. یکی گلدان پارچه ای فوق الذکر است که باعث زهکشی، هوادهی ریشه ها و جلوگیری از رشد آنها به صورت مارپیچی می شود که در مورد گلدان های پلاستیکی صدق می کند. یکی دیگر از گزینه های خوب دیگ هوا است. ساختار خلاقانه آن به ریشه ها اجازه می دهد تا بدون مارپیچ در اطراف دیوارها رشد کنند. گلدان های پلاستیکی استاندارد با سوراخ های زهکشی کمترین اثر را دارند، زیرا اکسیژن کمتری را نسبت به پارچه و ایرپات به ریشه ها می دهند و رشد آنها را محدود می کنند. 

بهترین سطح ph برای رشد در کوکو چیست؟

محدوده مناسب برای رشد بیشتر گیاهان بین 5 تا 7 در مقیاس pH است، اما همیشه ایده خوبی است که در مورد نیازهای گیاه خاصی که می خواهید رشد کنید تحقیق کنید. برای نظارت بر سطوح pH ما pH سنج های الکترونیکی را توصیه می کنیم، برای مدیریت اسیدیته کوکو شما تنظیم کننده های pH را به شکل مایع ارائه می دهیم.