مزایا و معایب گردو اسرائیلی

مزایا و معایب گردو اسرائیلی

مزایا و معایب گردو اسرائیلی در این مقاله می خواهیم مزایا و معایب گردوی اسرائیلی را در نظر بگیریم. این نوع گردو اولین بار توسط اسرائیلی ها کاشته و تکثیر شد. پربازده بودن یکی از ویژگی های متمایز آن است و به همین دلیل در دسته گردوهای تجاری قرار می گیرد. یکی از نهال هایی که اغلب در غرب ایران می توانید آن را بکارید، گردو اسرائیلی است. نهال گردو اسرائیلی معمولاً به دو صورت خوشه ای و پا کوتاه رشد می کند.

ویژگی های نهال گردو اسرائیلی :

مزایا و معایب گردو اسرائیلی یکی از ویژگی های متمایز آن باردهی عالی آن است. این ویژگی از ویژگی های نهال گردو اسرائیلی در مقایسه با سایر انواع نهال گردو آن را متمایز کرده است. لازم است بدانید که نهال های این درخت دیرتر از سایر درختان شروع به شکوفه دادن می کنند که نمی توان آن را یکی از معایب های گردوی اسرائیلی به حساب آورد.

برگ های گردو اسرائیلی سبز رنگ است و شکل میوه تقریبا بیضی است. نهال گردو اسرائیلی با گذشت زمان رشد می کند و برگ های زیادی تولید می کند.

مزایا و معایب گردو اسرائیلی به طور خاص، این گونه دارای دو پوسته بیرونی است.پوست گردو اسرائیلی به راحتی شکافته شده و به راحتی خشک می شود. پوسته چوبی دیگر آن تا حدودی سخت تر است، اگرچه سختی این پوسته در گونه های مختلف متفاوت است. مغز گردو اسرائیلی خوراکی و با کیفیت است. لازم به ذکر است که نسبت مغز به پوسته 70 درصد است و به دلیل درصد چربی بالا، طعم بسیار خوبی دارد.

عمر اقتصادی این گونه بسیار بالا بوده و در رده کشاورزی تجاری و اقتصادی قرار می گیرد و در بازار بین المللی بسیار گران است. علاوه بر این، چوب این گونه بسیار با ارزش و گران است. همانطور که قبلا ذکر شد، به نظر می رسد که مزایای رشد این درخت بیشتر از مضرات درخت گردوی اسرائیلی است.

مزایا و معایب گردو اسرائیلی این نوع گردو در بین کشاورزان بسیار محبوب است و اخیراً آمار فروش فراوانی را به دست آورده است. این گونه برای راه اندازی نهالستان همیشه مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

مزایا و معایب گردو اسرائیلی  شاید برایتان جالب باشد که بدانید شکل ظاهری گردویی که از نهال های کوتاه و خوشه ای تولید می شوند، متفاوت است.برخی معتقدند که این یکی از مضرات درخت گردوی اسرائیلی است. اما نکته مهم این است که اگر به وزن غذا و میزان امگا 3 موجود در آن نگاه کنید، تفاوتی با انواع دیگر ندارد.

باردهی درختان گردو اسرائیلی :

به طور کلی میزان تولید این درخت در سال دوم که شروع به باردهی می کند 20 عدد است. این یکی از معایب درخت گردوی اسرائیلی است که البته در اکثر باغات به همین تعداد است. اما از سال چهارم با افزایش بهره وری می توان این درخت را به لحاظ اقتصادی دید.

کودهای مناسب برای درختان گردو عبارتند از :

برای کود دهی به این درخت بسته به نوع خاک می توان از کود گاوی و گوسفندی و مرغ پوسیده استفاده کرد.

زمان هرس و آبیاری درختان گردو اسرائیلی :

بهترین زمان برای هرس این درختان پاییز تا زمستان است. میزان آبیاری این درخت در فصل بهار هر 15 روز یکبار می باشد. اما در تابستان تقریباً هر روز نیاز به آبیاری دارید. با توجه به افزایش خشکسالی در سالهای اخیر، این نیاز آبیاری زیاد، یکی از معایب درخت گردوی اسرائیلی است.

فاصله کاشت نهال گردو اسرائیلی :

با توجه به ارتفاع بسیار زیاد درخت گردو اسرائیلی برای کاشت این نهال گردو توصیه می شود حداقل از 8 متر مکعب استفاده شود.از معایب این درخت می توان به ارتفاع زیاد و سختی در برداشت گردو اشاره کرد. همچنین برای ساخت باغ گردو، این نوع نهال فضای بیشتری را اشغال می کند.

ضخامت پوست چوبی نهال گردو اسرائیلی :

ضخامت پوست چوبی که اطراف مغز آن است بسیار نازک است. به گونه ای که می توان گفت از نوع پوست کاغذی است.

در چه هوایی می توان نهال گردو اسرائیلی را پرورش داد ؟

درخت گردوی اسرائیلی مقاومت خوبی در برابر سرمازدگی دارد و می توان آن را یکی از نهال های دیر گل باغ گردو نامید.

یک فرمول کلی برای کشت درختان گردو این است که تغییرات دما چه به سمت افزایش و چه به سمت سرد شدن در صورت ناگهانی تکرار این اختلالات دما می تواند باعث از بین رفتن تولید درختان گردو از جمله نژاد اسرائیلی شود. این نوع برای مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر مناسب است و در مناطق گرم ممکن است محصول کاهش یابد که این یکی دیگر از معایب این درخت است.

اصلی ترین مزایای کاشت نهال گردو اسرائیلی :

مزایا و معایب گردو اسرائیلی به طور کلی می توان گفت نهال های اسرائیلی برای کاشت و رشد بسیار مناسب هستند اما به شرطی که مراحل کاشت آنها به دقت دنبال شود و بعد از آن از نهال ها به خوبی مراقبت شود یکی از نکات مهم در مقایسه مزایا و معایب گردو اسرائیلی این است که نهال های خوشه ای دارای قیمت مناسب بوده و در مدت زمان کوتاه بهترین نتیجه را به همراه دارند.

همانطور که قبلا ذکر شد دانه های مغز گردو اسرائیلی به دلیل درصد چربی نسبت به سایرین از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در حال حاضر صادرات آنها در سراسر جهان رونق زیادی دارد.

 

مزایا و معایب گردو اسرائیلی