راهنمای خرید بهترین مارک لامپ رشد گیاه

راهنمای خرید بهترین مارک لامپ رشد گیاه بهترین مارک لامپ رشد گیاه: یکی از بزرگترین باورهای غلط در مورد گیاهان آپارتمانی (در داخل خانه یا گلخانه) این است که آنها به نور زیادی نیاز ندارند. در واقع درست برعکس است! زیرا این گیاهان برای داشتن رشدی سرسبز و برگی به نوری که می توانند دریافت کنند نیاز دارند.

اگر می‌خواهید گیاهانتان رشد کنند، یا به نور کم برای گیاهی در گوشه خانه نیاز دارید، یا فقط می‌خواهید گیاهانی را در داخل خانه پرورش دهید که معمولاً رشد نمی‌کنند (مانند گیاهان، سبزیجات و گل‌ها)، یک لامپ رشد گیاه می‌تواند این امکان را فراهم کند.

راهنمای خرید بهترین مارک لامپ رشد گیاه بهترین مدل برای خرید اینترنتی خرید لامپ رشد گیاه ارزان قیمت در بازار کدام است؟ موضوع این مقاله معرفی لیست قیمت خرید لامپ رشد گیاه ارزان قیمت روز است باما همراه باشید.

لامپ رشد گیاه از کجا بخرم؟ لامپ رشد گیاه در مدلهای وال واشر،آکواریوم به فروش می رسد. راهنمای خرید لامپ رشد گیاه به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین لامپ را برای رشد گیاهان خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی لامپ برای رشد گیاه خواهیم پرداخت.

دوستان عزیز محصولات معرفی شده جزء پرفروش ترین ها هستند به همین منظور ممکن است به مرور زمان به دلایل مختلف در بازار و فروشگاه ، سایت های معرفی شده ناموجود شوند در این صورت شما عزیزان میتوانید از محصولات مشابه و دسته بندی اصلی مراجعه کنید.
لامپ رشد گیاه چیست؟

لامپ مخصوص گیاه یک منبع نور مصنوعی و یکی از انواع لامپ به شمار می رود که با استفاده از تجهیزات الکتریکی و با انتشار نور مناسب برای فتوسنتز، برای تحریک رشد گیاهان بکار می رود.

لامپ معمولی برای رشد گیاه چندان مناسب نیست و بهتر است از لامپ های مخصوص استفاده شود. لامپ مخصوص گیاه در واقع یک نوع شبیه سازی نور خورشید برای گیاهان محسوب می شود. برای مشاهده قیمت انواع لامپ می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

  • نور قرمز برای رشد گل و میوه
  • نور آبی برای رشد شاخ و برگ
  • نور سبز به رشد بهتر گیاه کمک می کند و به واسطه رنگ این نور، گیاه جلوه بهتری پیدا می کند.
  • نور و لامپ بنفش برای رشد گیاه و پرورش برخی از گیاهان خانگی
  • لامپ رشد گیاه سفید

از نظر شکل :

  • لامپ LED رشد گیاه
  • لامپ رشته ای رشد گیاه
  • لامپ باغبانی رشد گیاه
  • لامپ فلورسنت رشد گیاه
  • لامپ هالوژنی رشد گیاه
  • لامپ تخلیه گازی رشد گیاه

 

نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه

از مراحل زیر استفاده کنید تا در هنگام رشد گیاهان در داخل خانه از لامپ­ های مناسب استفاده نمایید.

1. تعیین نوع گیاه برای رشد :

بذر انواع گیاهانی که در داخل خانه می خواهید رشد می ­دهید را خریداری کنید. تصمیم خود را در مورد فضای خانه و میزان برق مورد استفاده بگیرید. به عنوان مثال، گیاهان سبزیجات نسبت به گیاهان اگزوتیک به نور بیشتری نیاز دارند.

2. شناخت نوع رنگ لامپ مورد نیاز راهنمای خرید بهترین مارک لامپ رشد گیاه :

در مورد گیاهان انتخاب شده تحقیق کرده و بدانید که از چه نوع طیف نوری استفاده می ­کند. بیشتر گیاهان از کل طیف­ های نور استفاده می ­کنند، اما قرمز و آبی مهم­ترین آن­ها هستند. تحقیقات شما باید به شما بگوید که گیاه شما از کدام طیف نوری بیشتر استفاده می­ کند. به عنوان مثال، بنفشه­ های آفریقایی بهترین عملکرد را در زیر نور آبی انجام می­ دهند، اما برای گلدهی نیاز به نور قرمز دارند.

3. انتخاب لامپ ها :

برای منبع نور قرمز می ­توانید از لامپ ­های رشته­ ای استفاده کنید. این لامپ­ ها بیشتر در خانه استفاده می ­شوند. مقدار نور آبی که از لامپ ­های رشته­ ای ساطع می ­شود ضعیف است.

لامپ­ های فلورسنت را انتخاب کنید که شدت نور آن 3 برابر بیشتر از لامپ ­های رشته­ ای است. در گروه لامپ­ های فلورسنت گزینه­ های مختلفی وجود دارد. لامپ ­های سفید خنک برای گیاهانی که به نور آبی و زرد – سبز نیاز دارند مناسب هستند. لامپ ­های سفید گرم، نور قرمز و نارنجی بیشتری را ساطع می ­کند. لامپ ­های فلورسنت با طیف کامل بهترین گزینه برای هر دو هستند و در بسیاری از گیاهان استفاده می­شوند.

اگر تعداد زیادی گیاه را پرورش می­ دهد، بهتر است از لامپ­ های تخلیه با فشار بالا استفاده کنید. این لامپ­ ها کارآیی بالایی داشته و نور بیشتری را نسبت به سه لامپ دیگر تولید می ­کنند. همچنین، این لامپ­ ها گران­ترین نوع هستند.

4. نصب سیستم نور :

برای گذاشتن گیاهان و نصب لامپ ­ها مکانی را در خانه پیدا کنید. لامپ­ ها را در فاصله مناسب از گیاه آویزان کنید. فاصله بین لامپ و گیاه متفاوت است، اما حداقل 25 سانتیمتر یک قاعده خوب است. از قرار دادن لامپ­ها در فاصله بیش از 101 سانتیمتر از گیاه خودداری کنید.

5. تامین مدت زمان مناسب نور:

به طور مرتب دوره روشنایی را جهت رشد گیاهان تنظیم کنید. گیاهان برای تنفس به یک دوره استراحت نیاز دارند. مدت زمان معمول 12 ساعت نور است، اما برخی از گیاهان به نور بیشتر و برخی نیز به نور کمتری نیاز دارند.

راهنمای خرید بهترین مارک لامپ رشد گیاه شما می‌توانید انواع لامپ رشد گیاه و سایر لوازم مورد نیاز برای رشد بهتر گیاه خود را با بهترین قیمت‌ها و مطلوب‌ترین کیفیت در سایت مربوطه معرفی شده مشاهده نموده و با خرید‌ خرید لامپ رشد گیاه ارزان، ظاهری زیبا و پربرگ به گیاه خود بدهید.