کشت ایندور گیاه

کشت ایندور گیاه اگر در داخل خانه گیاه خود را پرورش می دهید ، به چراغ های رشد نیاز دارید. اما آنها نمی توانند چراغ های معمولی باشند. بلکه باید بتوانند نوری را که گیاهان شما برای رشد سالم و تولید محصول باورنکردنی نیاز دارند را تامین کنند.

شاید متوجه شده باشید که در سالهای اخیر ، محبوبیت دیود ساطع کننده نور (LED) در بین تولیدکنندگان افزایش یافته است. اما شما احتمالاً شنیده اید که پرورش دهندگان در مورد تجربیات بد خود با چراغ های LED هم صحبت کرده اند و به جای آنها چراغ های تخلیه با شدت بالا (HID) را توصیه می کنند. چراغهای رشد HID از قدیم یک انتخاب مهم بوده و اطلاعات مفیدی در مورد نحوه استفاده موثر از آن ها وجود دارد.

کشت ایندور گیاه
کشت ایندور گیاه

بنابراین ، چه نوع سیستم روشنایی برای کشت گیاه شما بهتر است؟

در این مقاله ، ما مزایا و معایب پنل های LED را بیان می کنیم. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب پنل های LED ، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا آنها انتخاب مناسبی برای کشت گیاه شما هستند یا خیر.شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید.

تاریخچه پنل های LED در کشت گیاه

در مقایسه با چراغ های HID ، LED ها تازه واردان در جعبه ابزار تولیدکنندگان هستند. مانند هر نوع فناوری دیگر ، بسیاری از LED های اولیه به اندازه کافی موثر نبودند. بسیاری از آنها بسیار کم نور بودند تا گیاه را به میزان کافی از نور مورد نیاز خود برخوردار کنند ، که همین امر باعث شد تا کاربران اولیه به سایر انواع نورپردازی پایبند باشند. با این حال ، سیستم های LED امروزی تکامل سریعی داشته اند و اکنون برای رشد بهتر از همیشه بهینه شده اند.

مزایا و معایب پنل های LED
مزایای پنل های LED

آیا استفاده از سیستم LED بر خلاف نورپردازی HID برای رشد داخلی شما مزایای قابل توجهی دارد؟

در واقع ، بله.

پنل های LED به دلایل خوبی در بین تولیدکنندگان محبوب شده است . آنها مزایای بسیاری را ارائه می دهند که سایر سیستم های روشنایی ندارند. مزایای انتخاب پنل های LED برای رشد گیاهان در داخل خانه عبارتند از:

  • بهره وری
  • درجه حرارت
  • طول عمر
  • طیف نوری کامل
  • اندازه

مزایا و معایب پنل های LED

بهره وری

تقریباً هر پرورش دهنده ای که استفاده از LED ها را برای رشد گیاهان توصیه می کند ، در مورد کارآیی چنین سیستم روشنایی صحبت خواهد کرد. LED ها در واقع بسیار کارآمدتر از چراغ های HID هستند که هزینه های کمتری را برای شما به همراه دارد.

 

دمای خنک تر

LED ها نسبت به لامپهای HID سردتر عمل می کنند. سیستم های HID می توانند بسیار داغ شوند و محصولات را در معرض آسیب حرارتی قرار داده و حتی در صورت استفاده در فضاهای کوچک می توانند به خطر آتش سوزی تبدیل شوند.

 

طول عمر بیشتر

LED ها مزایای بیشتری را به جز بهبود کارایی و دمای خنک تر ارائه می دهند. مدت زمان و ساعت های مصرفی بیشتری را از LED های خود دریافت خواهید کرد – خیلی بیشتر.پنل های LED معمولاً 50،000 ساعت یا بیشتر دوام می آورند ، در حالی که لامپهای HID بطور کلی بسته به نوع خاص لامپها 10000 تا 18000 ساعت دوام می آورند. وقتی صحبت از طول عمر می شود ، واقعاً رقابتی وجود ندارد و برنده ی قطعی پنل های LED می باشند.شما این مطالب را از گروکنتمی خوانید.

 

طیف کامل

مزیت اصلی استفاده از چراغ های رشد LED طیف عظیمی از نور است که ارائه می دهند. وقتی LED را انتخاب می کنید ، نگران خاموش کردن چراغ ها نباشید زیرا محصولات شما در چرخه رشد خود کاملا بالغ می شوند. حتی بهتر – در واقع می توانید سیستمی را نصب کنید که به طور خاص متناسب با نوع محصول شما نور دهی کند.

اندازه کوچک تر

آیا در حال پرورش گیاه هستید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، این دلیل دیگری برای استفاده از LED ها است که مزیت بارز آنها این است که می توانند در مناطق کوچک تر و با شرایط سخت تر رشد کنند. این مزیت همراه با دمای خنک تر LED ها است – نه تنها می توانید یک اتاق رشد جمع و جورتر ایجاد کنید ، بلکه محصولات شما می توانند تقریباً نزدیک به چراغ ها بدون خطر سوختگی نور مورد نیاز را دریافت کنند.شما این مطالب را از گروکنتمی خوانید.

به خاطر داشته باشید که سوختن حرارتی با سوختن معمولی یکسان نیست – نزدیک بودن بیش از حد به هر نوع لامپ چراغ را در معرض خطر سوختگی قرار می دهد. با نگه داشتن آنها در فاصله ایده آل از LED های خود – 12 تا 18 اینچ ، احتمال سوختگی نور را کاهش دهید.

LED GROWING LIGHTS 5

معایب پنل های LED

همانطور که می بینید ، انتخاب مسیر LED برای اتاق رشد مزایای بزرگی دارد. اما قبل از اینکه برای خرید LED ها به اقدام کنید، بیایید نگاهی به مشکلات این سیستم بیندازیم.

حقیقت این است که مانند هر نوع چراغ مصنوعی ، چراغ های LED دارای جنبه منفی هستند. این معایب عبارتند از:

  • سطح قدرت
  • نور آبی
  • هزینه بیشتر
  • خطر سوختگی نور

 

کمتر قدرتمند

به بیان ساده تر ، چراغ های HID قدرتمندتر از LED ها هستند. قدرت بیشتر به معنای نور شدیدتر است و نور شدیدتر به معنی تغذیه کامل برای کل باغ است.

 

نور آبی: برای گیاهان خوب است ، برای شما بد است

محصولات شما با نور طیف آبی رشد بسیار خوبی خواهند داشت ، به ویژه هنگامی که در دوره رشد هستند. از طرفی چشمان شما؟ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی ، یکی از انواع نوری که لامپ های LED ساطع می کنند ، می تواند به سلول های شبکیه شما آسیب برساند .  برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید در مواقع لازم به اتاق کشت خود سر بزنید.

LED GROWING LIGHTS 4 MAIN

 

سیستم LED یک سرمایه گذاری بزرگ است

بسیاری از تولیدکنندگان با هزینه های اولیه بالا در ارتباط با چراغ های LED آن را کنار می گذارند. خرید یک پنل LED به معنای سرمایه گذاری اولیه بیشتر از یک سیستم HID مشابه است ، اما ریاضیات نشان می دهد که در واقع در دراز مدت زمانی که با LED ها کار می کنید ، به دلیل کارآیی بالا ، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

 

خطر سفید شدن نور

سوختگی سبک نوعی خسارت است که محصولات شما می توانند هنگام نزدیک شدن به چراغها متحمل شوند و برگها را زرد و سپس سفید کنند. با از دست دادن رنگ طبیعی برگها ، قدرت و عطر آنها نیز از بین می رود.شما این مطالب را از گروکنت می خوانید.

با گذشت زمان ، گیاهانی که دچار سوختگی جزئی شده اند محصولات کم کیفیتی تولید می کنند که در نهایت خریداران رقبتی به آن ندارند. برای حل این مشکل از محصولات با برند با کیفیت خرید کنید و فاصله پنل تا گیاه و قدرت آن را در اندازه مناسب تنظیم کنید.

بنابراین ، آیاپنل های LED برای پرورش گیاه در محیط داخلی بهترین هستند؟

همانطور که می توانید بگویید ، استفاده از سیستم LED قطعاً مزایایی دارد ، اما اینکه آیا آنها بهترین انتخاب برای پرورش گیاه در محیط داخلی یا به صورت ایندور هستند ، به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما این مطالب را از گروکنت می خوانید.

برای بسیاری از پرورش دهندگان ، درجه حرارت پایین ، کارایی ، طول عمر ، اندازه و طیف LED ها آنها را برای پرورش گیاه ایندور مناسب می کند. سایر تولیدکنندگان ، معمولاً کسانی که در مقیاس بزرگ فعالیت می کنند ، چراغ های HID را ترجیح می دهند زیرا شدیدترین نور را فراهم می کنند.

البته ، HID ها چالش های خاص خود را دارند – آنها انرژی بیشتری نسبت به LED ها مصرف می کنند و همچنین تولید کننده را مجبور به سرمایه گذاری در تجهیزات اضافی مانند هودهای محافظ و فن های خروجی می کند. اما اگر هدف اصلی شما به حداکثر رساندن میزان محصولاتی است که باغ شما تولید می کند ، احتمالاً LED راهی است که باید پیش بگیرید.

LED GROWING LIGHTS 7

ما در این مقاله به مزایا و معایب پنل های LED پرداختیم و آن ها را برای شما به طور مختصر توضیح دادیم. در صورت بروز هر گونه سوال و یا ابهام آن را با کارشناسان گروکنت در میان بگذارید.