مزایا-و-معایب-رشد-در-کوکو

مزایا و معایب رشد در کوکو بسیاری از پرورش دهندگان هیدروپونیک و خاک به دلایل مختلف کوکو را ترجیح می دهند، اما برای حفظ رشد خود باید جزئیات مهم را دنبال کنید. جزئیاتی مانند نحوه ساخت محیط، خواص کلی آن، و مواد مغذی کوکو برای سالم نگه داشتن محصول مورد نیاز است. هنگام کار با گشنیز، مدیریت مواد مغذی بسیار مهم است.

در اینجا تمام حقایقی است که باید در مورد این محیط رشد بدانید، به علاوه اینکه چگونه مواد مغذی پیشرفته مدیریت pH و تعادل مواد مغذی را برای گیاهانی که در کوکو رشد می‌کنند را آسان می‌کند. در این مقاله، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

           مزایا و معایب رشد در کوکو

  • کوکو چیست و چگونه تولید می شود؟
  • انواع اصلی کوکو
  • مزایا و معایب رشد در این محیط
  • چه مواد مغذی کوکو برای رشد دلپذیر لازم است

Coco Coir چیست و چگونه ساخته می شود؟

مزایا و معایب رشد در کوکو کوکو محصول فرعی فیبر نارگیل است. اولین بار در قرن نوزدهم در غرب در باغبانی مورد استفاده قرار گرفت، اما مورد توجه قرار نگرفت زیرا کوکوی بی کیفیت موجود در آن زمان هنگامی که برای رشد کوتاه مدت استفاده می شد، تخریب می شد.

در اواخر قرن بیستم، زمانی که روش‌های جدید تولید امکان ایجاد محصول سخت‌تر را فراهم کرد، دوباره به عنوان یک بستر ارگانیک و سازگار با محیط زیست کشف شد.

مزایا و معایب رشد در کوکو کوکو با استفاده از الیافی تولید می شود که از پوسته نارگیل پاره شده است. دانه‌های ریز زغال اخته از پوسته نارگیل استخراج می‌شوند و به صورت پودر در می‌آیند. ابتدا، نارگیل‌ها از طریق فرآیند باز کردن، یک روش پخت که به طور طبیعی پالپ پوسته را تجزیه می‌کند، می‌روند.

به طور سنتی، پوسته نارگیل را به مدت شش ماه یا بیشتر در آب غوطه ور می کردند تا تجزیه شود. امروزه با استفاده از تکنیک‌های مکانیکی مدرن می‌توان فرآیند ریتینگ را در کمتر از یک هفته تکمیل کرد.

در مرحله بعد، الیاف نارگیل توسط شانه های فولادی از پوسته خارج می شود، در فرآیندی به نام الیاف زدایی.

مزایا و معایب رشد در کوکو هنگامی که الیاف یا زغال سنگ از پوسته جمع آوری می شود، سپس خشک می شود، به شکل آجر، دیسک، گلدان زغال سنگ فشرده می شود. یا به عنوان یک مالچ سست کیسه بندی می شود. در این حالت خشک شده و فرآوری شده، گشنیز آماده فروش و استفاده است.

 انواع پایه کوکو

سه نوع اصلی کوکو فرآوری شده وجود دارد: مغز، فیبر یا چیپس. استفاده از مخلوطی از انواع مختلف فواید خود را دارد.

کوکو پیت یا پیت شبیه پیت ماس ​​است اما رنگی قهوه ای و پررنگ دارد. تراکم این محصول به این معنی است که آب را به خوبی حفظ می کند – بنابراین به همین دلیل، ممکن است نخواهید فقط از کوکوپیت استفاده کنید، زیرا می تواند ریشه های گیاهان شما را باتلاق کند.

الیاف کوکو بسته های رشته ای هستند که به اکسیژن اجازه می دهد تا به راحتی به سیستم ریشه گیاه نفوذ کند. فیبر به خودی خود خیلی جاذب نیست و به مرور زمان تجزیه می شود و همین امر باعث کاهش هوای ورودی به ریشه گیاهان می شود. با این حال، برای استفاده مجدد به اندازه کافی مقاوم است.

چیپس کوکو تکه های کوچکی از زغال سنگ است که بهترین خواص پیت و فیبر را با هم ترکیب می کند. چیپس های کوکو آب را به خوبی حفظ می کنند، اما همچنین امکان ایجاد حفره های هوا را نیز دارند.

اگر یک پرورش دهنده باتجربه هستید، می توانید مخلوط های خود را از این انواع مختلف کوکو تهیه کنید، اما شرکت ها محصولاتی را از قبل مخلوط می کنند تا تمام دردسرهای انجام آن را خودتان از بین ببرند.

آجرهای خشک رایج هستند – تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب اضافه کنید – اما بیشتر کوکو به شکل آجر از کیفیت فرآوری نشده پایین تری برخوردار است.

مزایای استفاده از نارگیل

بیایید لحظه ای را به پوشش مزایای این محیط رشد اختصاص دهیم.مزایا و معایب رشد در کوکو

برداشت سریع و بازده زیاد: وقتی برای کشت زهکشی به زباله استفاده می شود، کوکو نتایج عالی می دهد. با استفاده از مواد مغذی مناسب کوکو در حمام آب، گیاهان شما زمان کمتری را برای جستجوی غذا و زمان بیشتری را صرف رشد می کنند. در اینجا درباره استفاده از مواد مغذی مناسب کوکو بیشتر بدانید .

فضای زیادی برای سیستم ریشه: کوکو ترکیبی نادر از حفظ آب عالی، زهکشی قابل اعتماد و هوادهی ایده آل را ارائه می دهد. این به ریشه ها فضای زیادی می دهد و امکان قرار گرفتن در معرض هوای مطلوب را فراهم می کند.

مقدار pH خنثی: کوکو دامنه pH خنثی 5.2-6.8 دارد، اما شما همچنان به حمایت مواد مغذی نیاز دارید زیرا این محدوده در طول زمان در نوسان خواهد بود. در اینجا بیاموزید که چرا حفظ تعادل pH کوکو بسیار مهم است .

پاتوژن های مضر را به حداقل می رساند و خطر آفات را کاهش می دهد: این محیط دارای خواص ضد قارچی است که ریشه ها را شاد نگه می دارد. می تواند برخی از آفات را دفع کند، به این معنی که رشد شما راحت تر است. (اگر در گذشته آفات یا بیماری های گیاهی را تجربه کرده اید، در اینجا چند نکته برای محافظت از گیاهان وجود دارد که به بازی شما کمک می کند.)

محصول آگاه از محیط زیست: به طور متوسط، یک درخت نارگیل سالانه 150 نارگیل تولید می کند. کوکو از قسمت هایی از میوه استفاده می کند که قبلاً هدر می رفت.

محیط قابل استفاده مجدد: هنگامی که به درستی درمان شود، کوکو می تواند دوباره استفاده شود. بادوام است، اما باید مطمئن شوید که آن را به درستی برای چرخه رشد بعدی آماده کرده اید تا محصولی دلچسب را تضمین کنید.

 معایب استفاده از کوکو چیست؟

مزایا و معایب رشد در کوکو هر محیط کشت محدودیت های خود را دارد و شما باید ویژگی های کوکو را درک کنید تا مطمئن شوید بهترین محصول ممکن را تولید می کنید.

محتوای احتمالی نمک زیاد: مطمئن شوید که در مورد نحوه تولید محیط کوکوی انتخابی خود تحقیق کرده اید. اگر پوسته ها در آب نمک خیس شده بودند، تأیید کنید که توسط سازنده با آب شیرین شسته شده است یا نحوه انجام صحیح این کار را خودتان یاد بگیرید.

درمان شیمیایی: در پایان فرآیند خشک کردن، عدل‌های گشنیز ممکن است با عوامل شیمیایی درمان شوند تا اطمینان حاصل شود که پاتوژن‌ها در داخل شکوفا نمی‌شوند. یادگیری نحوه درمان آن ممکن است به شما در مدیریت محصولتان کمک کند، زیرا باقیمانده های شیمیایی می تواند بر رشد گیاه تأثیر بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، برچسب محصول را بخوانید یا به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

می تواند کلسیم، منیزیم و آهن را مسدود کند: کوکو به دلیل نرخ تبادل کاتیونی بالا، مواد مغذی را در صورت نیاز ذخیره و آزاد می کند، اما تمایل دارد کلسیم، منیزیم و آهن را در خود نگه دارد. این بدان معناست که برای افزایش سطح کلسیم، منیزیم و آهن برای محصولات سالم باید از مواد مغذی خاص کوکو استفاده کنید.

مزایا و معایب رشد در کوکو
مزایا و معایب رشد در کوکو

ویژگی های Coco Coir که ممکن است یک طرفدار یا مخالف باشد

مزایا و معایب رشد در کوکو باید روزانه تغذیه شود. برای غلبه بر ظرفیت تبادل کاتیونی کوکو، همچنان استفاده از یک ماده مغذی مخصوص کوکو مهم است، اما همچنین می‌خواهید سریع‌تر از آن چیزی که کوکو بتواند با مواد مغذی واکنش منفی نشان دهد، تغذیه کنید.

مزایا و معایب رشد در کوکو آبیاری بیش از حد کوکو بسیار دشوار است و اکسیژن را حتی زمانی که خیس می شود نگه می دارد، بنابراین برخی از پرورش دهندگان خاکی که با دست آبیاری می کنند ممکن است متوجه شوند که کوکو به کار بیشتری نیاز دارد. با این حال، پرورش دهندگان تجاری اغلب این ویژگی را دوست دارند زیرا می توانند خطوط قطره ای خودکار را به گیاهان متصل کنند.