هیومیک اسید چیست

هیومیک اسید چیست برای قرن ها، اسیدهای هیومیک برای کشاورزان بسیار مفید هستند. لیست مزایا طولانی است و گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشد. بنابراین در اینجا لیست ساده ما از 5 مزیت برتر اسید هیومیک آورده شده است.

1. افزایش جذب مواد مغذی

هیومیک اسید چیست برجسته ترین و شناخته شده ترین فواید اسیدهای هیومیک (و فولویک) نحوه افزایش جذب مواد مغذی در گیاهان است. به همین دلیل است که آنها چنین اصلاح عالی خاک را انجام می دهند

و به همین دلیل است که آنها به طرز شگفت انگیزی با کودها جفت می شوند. بدون وجود اسیدهای هیومیک، برخی از مواد مغذی ارائه شده توسط کودها برای گیاهان غیر قابل دسترس می شوند، بنابراین پول از دست می رود و سلامت گیاه آسیب می بیند. بنابراین، اسیدهای هیومیک هم برای سلامت گیاهان و هم برای رفاه اقتصادی کشاورزان حیاتی هستند.

دو روش وجود دارد که اسیدهای هیومیک جذب مواد مغذی را افزایش می دهند – از طریق محلول پاشی و خاک.

در کاربردهای خاک:

هیومیک اسید چیست باعث می شود مواد مغذی در خاک بیشتر در دسترس باشند که در غیر این صورت ممکن است در دسترس نباشند. دقیقا چطور؟ با ترکیب آلی اسیدها شروع می شود. اسیدهای هیومیک به طور طبیعی اکسید می شوند که به آنها یک بار منفی خالص می دهد. بنابراین، یون‌های مثبت، که به نام کاتیون‌ها نیز شناخته می‌شوند،

به سمت این مولکول‌های بزرگ جذب می‌شوند و به آنها متصل می‌شوند. این “ظرفیت تبادل کاتیونی” یک ویژگی منحصر به فرد و بسیار مفید اسیدهای هیومیک است.

و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز گیاهان – مانند منیزیم، کلسیم، آهن و سایر مواد معدنی کمیاب – دارای بار مثبت هستند. بنابراین در حضور اسیدهای هیومیک، این مواد مغذی از خاک باز می شوند و به اسیدهای هیومیک متصل می شوند. سپس می توان آنها را در کنار سیستم ریشه گیاه منتقل کرد.

 

هیومیک اسید چیست سیستم های ریشه نیز دارای بار منفی هستند، با بار منفی قوی تر از اسید هیومیک. بنابراین یون های مثبت برای جذب به گیاه به اسید هیومیک متصل می شوند. بدون این سیستم حیاتی، بسیاری از مواد مغذی در خاک محبوس می‌شوند و در دسترس گیاهانی قرار نمی‌گیرند که می‌خواهند بارور کنند.

 

HUMICACIDNUTRIENTS.JPG

در کاربردهای محلول پاشی:

اسیدهای هیومیک فقط در کاربردهای خاک مفید نیستند. آنها همچنین در کاربردهای برگی مفید هستند، همراه با اسیدهای فولویک، که مولکول های آلی زنجیره کوتاه تری هستند. اسیدهای هیومیک برای افزایش نفوذپذیری دیواره سلولی در گیاهان حیاتی هستند. هنگامی که غشای سلولی نفوذپذیرتر می شوند، مواد مغذی می توانند به راحتی از طریق گیاه وارد شوند (اغلب توسط اسیدهای فولویک حمل می شوند، که به ویژه شلاتورهای خوبی هستند).

 

FOLIAR.JPG

2. کاهش سموم

هیومیک اسید چیست اسیدهای هیومیک فقط مواد مغذی را در دسترس قرار نمی دهند. آنها همچنین سموم مضر در خاک را کیل می کنند و از ورود آنها به گیاه جلوگیری می کنند. این مزیت به ویژه در محیط‌های خاکی امروزی که سموم بی‌شماری در طی سال‌ها معرفی شده‌اند،

از جمله آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین، بسیار مهم است. این آلاینده ها کیفیت خاک را کاهش می دهند و بدون اصلاح مناسب، سلامت و حجم محصول را تضعیف می کنند.

این مولکول‌های سمی توسط مولکول‌های هیومیک دستگیر شده و قفل می‌شوند. برخلاف مواد مغذی، آنها توسط گیاهان جذب نمی شوند و در نهایت دفع می شوند. این فرآیند حیاتی گیاهان را در محیط‌های رشد پر چالش امروزی سالم‌تر نگه می‌دارد.

NOPOISONS.JPG

3. افزایش احتباس آب

اسیدهای هیومیک توانایی بسیار منحصر به فردی برای افزایش احتباس آب در خاک دارند. در آب و هوای متغیر جهان، این موضوع با تحت فشار قرار گرفتن اکوسیستم ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین برای خاک های شنی، خشک و کم رس حیاتی است.

چگونه اتفاق می افتد؟ بار منفی اسیدهای هیومیک یون های مثبت یا کاتیون ها را جذب می کند که به مولکول هیومیک می چسبند. این کاتیون ها در حضور مولکول های آب کمی از مولکول هیومیک فاصله می گیرند و به طور شل به انتهای اکسیژن مولکول های آب می چسبند. سپس انتهای هیدروژن آن مولکول های آب به انتهای هیدروژن سایر مولکول های آب متصل می شود. این اثر تبخیر آب را تا 30 درصد کاهش می دهد.

 

هیومیک اسید چیست

4. بهبود رشد میکروبی

یکی از قابل توجه ترین و تاثیرگذارترین فواید اسیدهای هیومیک تاثیر آن بر جمعیت میکروبی خاک است. دانشمندان به طور فزاینده ای متوجه می شوند که یک میکروبیوم سالم چقدر برای محیط های خاک اهمیت دارد.

و بسیاری از جمعیت باکتری ها توسط خاک های ضعیف و آفت کش ها از بین رفته اند، بنابراین ضروری است که آنها بازسازی شوند. اسیدهای هیومیک به دو روش اصلی به رشد جمعیت میکروبی کمک می کنند.

اول، آنها منبعی از کربن را فراهم می کنند که به عنوان منبع غذایی برای میکروب ها عمل می کند. ثانیاً به دلیل اندازه بزرگ آنها منبعی برای استعمار میکرو فلور فراهم می کنند. بنابراین اساساً اسیدهای هیومیک غذا و سرپناهی را برای میکروب های مفید فراهم می کنند، که توضیح می دهد که چرا جمعیت میکروبی در حضور اسیدهای هیومیک شکوفا می شوند.

 

باکتری.JPG

 

5. ساختار کلی بهتر خاک

اگرچه اسید هیومیک دارای بار منفی خالص است، اما حامل بارهای مثبت و منفی است. و اندازه مولکولی بسیار بزرگی دارد. به دلیل این خواص، اسیدهای هیومیک قادر به اتصال به تمام ذرات خاک هستند که فضای لازم را برای میکروب ها و رشد سالم ریشه ایجاد می کند.

این امر به ویژه در خاک های با رس بالا و متراکم که ذرات خاک به طور محکم به هم چسبیده اند قابل توجه است. مولکول های هیومیک حتی قادر به ایستادن ذرات رس در انتهای خود هستند، که اجازه می دهد فضای بیشتری و نفوذ آب را فراهم کند.

علاوه بر این، آنها نمک ها را از خاک رس حذف می کنند، که بار منفی ذرات رس را بازیابی می کند و آنها را از هم جدا می کند.

 

STRUCTURE.JPG

هیومیک اسید چیست

این پنج مزیت اصلی منجر به انواع اثرات مثبت در گیاهان می شود، از جمله سلامتی بهتر، مقاومت بیشتر در برابر استرس، اندازه و حجم بیشتر و تولید میوه بیشتر. به طور خلاصه، پرورش دهندگان نمی توانند برنامه باروری را که شامل اسید هیومیک نیست ادامه دهند. به اطلاعات بیشتری در مورد محصولات هیومیک اسید برتر ما نیاز دارید؟ در تماس باشید!