حشرات شکارچی برای کنترل آفات

حشرات شکارچی برای کنترل آفات

تعادل اشکال در طبیعت

در طبیعت، تعادلی بین شکارچی و طعمه وجود دارد که بقای هر دو گونه را تضمین می کند. اگر گونه‌های شکارچی از طعمه‌ای که از آن تغذیه می‌کنند بیشتر می‌شدند و همه آنها را می‌خوردند، دیگر غذایی برای خوردن آنها باقی نمی‌ماند و در نهایت می‌مردند. اگر شکار خارج از کنترل رشد می کرد و توسط شکارچیانی که آنها را می خورند تحت کنترل قرار نمی گرفت، آنها نیز به کلونی های بزرگ تبدیل می شدند و احتمالا منبع غذایی خود را تا حدی از بین می برند که خود را فراموش کنند.

به همین دلیل است که همیشه تعادل در طبیعت یافت می شود. وقتی طعمه ها زیاد می شود، شکارچیان غذای بیشتری دارند و شروع به رشد می کنند. همانطور که آنها رشد می کنند و تعداد آنها افزایش می یابد، طعمه بیشتری می خورند و دوباره غذای کمتری در دسترس است. با غذای کمتر در دسترس، تعداد بیشتری از بین می روند. این یک چرخه ثابت بین شکارچی و طعمه است که تعداد آنها را کنترل می کند و بقای گونه را تضمین می کند.

به همین دلیل است که استفاده از حشرات شکارچی در باغ شما منجر به از بین رفتن کامل آفت نمی شود. در عوض، آنها را در تعادل نگه می دارد و از رشد نامتعادل تعداد آنها جلوگیری می کند.

با رشد داخل خانه، هیچ تعادل طبیعی بین شکارچی و طعمه وجود ندارد. به همین دلیل است که یک کنه عنکبوتی کوچک یا هجوم تریپس می تواند به سرعت خارج از کنترل رشد کند و کل محصول شما را از بین ببرد. بسیاری از پرورش دهندگان استفاده از حشرات درنده را برای ایجاد تعادل طبیعی در اتاق رشد و دور نگه داشتن گونه های آفات انتخاب می کنند.

رایج ترین حشرات شکارچی کدامند؟

1. دقیقه دزدان دریایی اشکالات

حشرات شکارچی برای کنترل آفات ساس دزدان دریایی یکی از رایج ترین حشرات در طبیعت هستند و می توانند انواع زیادی از حشرات یا تخم حشرات را بخورند. آنها همچنین به راحتی در باغ کشت می شوند.

 حشرات دزدان دریایی یک گزینه عالی برای کسانی هستند که دارای آفات متعدد هستند، زیرا مشخص شده است که آنها انواع حشرات آفتی را می خورند، خواه تخم، لارو یا مراحل رشد بالغ باشد.
حشرات دزدان دریایی می توانند گاهی اوقات افراد را گاز بگیرند، که می تواند کمی دردناک باشد. آنها از خون انسان تغذیه نمی کنند و به نظر نمی رسد چیزی از معامله به دست آورند، بنابراین فقط مراقب این موضوع باشید.

2. شکارچیان تریپس

حشرات شکارچی برای کنترل آفات تریپس شکارچی در واقع یک کنه است که شباهت زیادی به کنه عنکبوتی دارد. اگرچه کنه های عنکبوتی در واقع آفات مهم باغ هستند، کنه های شکارچی کاملا برعکس هستند. آنها بسیار سریع حرکت می کنند و از گیاهان تغذیه نمی کنند. در عوض، دور سطح برگ ها می دوند و به مراحل تخم و لاروی تریپس حمله می کنند. آنها به اندازه کافی کوچک هستند تا به تخم های تریپ که به طور ایمن در زیر سطح بافت برگ پنهان شده اند برسند و به اندازه کافی سریع هستند که این حشرات سریع حرکت می کنند.

این حشرات بسیار کوچک هستند و فقط حدود 2-3 حشره یا لارو تریپ را در روز می خورند، اما خودشان نیز 2-3 تخم در روز می گذارند. این بدان معنی است که آنها می توانند تعداد زیادی را به سرعت توسعه دهند، و از آنجایی که آنها هیچ شکارچی (در باغ شما) ندارند، می توانند به سرعت از جمعیت تریپ رشد کنند و به تعادل برسند.

3. زنبورهای تریکوگرام:

گونه های زیادی از زنبورهای انگلی وجود دارد، و گونه های Trichogramma به سادگی یکی از آفات رایج باغی است که ما به عنوان باغبان تحمل می کنیم. آنها فوق‌العاده کوچک هستند و برخلاف چیزی که معمولاً به عنوان یک زنبور تصور می‌کنید، نیش نمی‌زنند.

آنها با گذاشتن تخم‌های خود در داخل تخم‌های گونه‌های دیگر زندگی می‌کنند که تمام انرژی آن تخم‌مرغ را مصرف می‌کنند و به‌جای گونه‌های اصلی از تخم بیرون می‌آیند. این زنبورها، به ویژه، برای کنترل بیش از 200 نوع کاترپیلار و طیف گسترده ای از تخم حشرات دیگر عالی هستند.

4. نماتدهای مفید

نماتدها موجودات میکروسکوپی هستند که به طور طبیعی در خاک زندگی می کنند. با وارد کردن آنها به کوکو یا رشد خاک خود، می توانید محصول خود را از مرحله لاروی حشراتی مانند تریپس که این مرحله از زندگی خود را در خاک اطراف ریشه گیاهان می گذرانند، محافظت کنید.

نماتدها انگل های بی رحمی برای حشرات مرحله لارو یا شفیرگی هستند. آنها وارد بدن حشره میزبان شده و دوز سمی باکتری را برای از بین بردن آن آزاد می کنند. سپس از بدن در حال پوسیدگی حشره تغذیه می کنند.

5. کفشدوزک

کفشدوزک ها یا کفشدوزک ها برخی از نمادین ترین گونه های حشرات در اطراف هستند. طبیعت متواضع و لباس جذاب آنها آنها را به یکی از محبوب ترین حشرات برای نگهداری در باغ تبدیل کرده است. با این حال، مزایای آنها بسیار فراتر از این است. کفشدوزک ها اشتهای سیری ناپذیری برای انواع آفات باغی، یعنی شته ها و کنه های عنکبوتی دارند. یک کفشدوزک می تواند بیش از 50 شته در روز مصرف کند.

پرورش کفشدوزک ها آسان است، فقط مطمئن شوید که منبع آب مناسب است و از اسپری کردن هر گونه سموم دفع آفات در باغ خود در زمان حضور آنها خودداری کنید.

حشرات شکارچی برای کنترل آفات
حشرات شکارچی برای کنترل آفات

نکته ای در مورد استفاده از حشرات مفید در باغ شما

حشرات شکارچی برای کنترل آفات سعی کنید از استفاده از آفت کش ها در باغی که حشره شکارچی را در آن وارد کرده اید، خودداری کنید. آفت کش ها غیر اختصاصی هستند و همه حشرات از جمله حشرات شکارچی شما را از بین می برند. اگر باید از سم پاشی استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که این حشرات مفید شما را نیز از بین می برد.

برای شکارچیان بزرگتر مانند کفشدوزک ها یا حشرات دزدان دریایی، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که قبل از سمپاشی، محصول خود را مرور کنید و تا جایی که ممکن است جمع آوری کنید تا پس از اتمام برنامه دوباره معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *