ریشه های گیاهی سالم

ریشه های گیاهی سالم  سلامت محصولات شما در زیر زمین از ریشه آنها شروع می شود. اندازه ظرف رشد، دمای محیط رشد، و دفعات آبیاری محصولاتتان همگی بر سلامت ریشه گیاهان تأثیر می‌گذارند و می‌توانند از مشکلات ریشه‌ای مانند پوسیدگی ریشه جلوگیری کنند یا آن‌ها را عملاً اجتناب‌ناپذیر کنند.

ما می دانیم که برداشت سالم هدف شماست و می خواهیم شما نیز به اندازه خودتان از این برداشت سالم لذت ببرید. برای کمک به شما در رسیدن به هدفتان، ما به شما می گوییم:

  • کاری که ریشه برای گیاهان انجام می دهد
  • چه چیزی باعث پوسیدگی ریشه می شود
  • نقش باکتری های مفید در حفظ سلامت ریشه ها
  • چگونه می توانید باکتری های مفید را مهار کنید تا گیاهان خود را در حالت خوب نگه دارید

از لحظه کاشت محصولات خود با تمرکز بر سلامت ریشه آنها از برداشت عالی اطمینان حاصل کنید . در غیر این صورت، خود را در حال برداشت گل های ضعیف و کسل خواهید دید. یعنی اگر محصولات شما برای برداشت زنده بماند.

چرا سلامت ریشه گیاهان شما بسیار مهم است؟

ریشه ها از بسیاری جهات راه نجات گیاهان شما هستند. اگر در خاک رشد می کنید، ریشه ها به طور ایمن گیاهان شما را در خاک زمین می کنند. در هر مرحله رشد، گیاه چگونه مواد مغذی را وارد ساقه، ساقه و برگ‌های خود می‌کند. این مواد مغذی اجزای سازنده زندگی هستند. بدون آنها، یک گیاه نمی تواند کلروفیل تولید کند، رشد کند یا گل های خود را توسعه دهد.

ریشه گیاهان خود را مانند نی تصور کنید که گیاه برای جذب مواد مغذی از ریزوسفر خود استفاده می کند. مواد مغذی مانند فسفر و پتاسیم، رشد محصول را در طول چرخه رشد تضمین می کنند. ریشه های ضخیم تر می توانند مواد مغذی بیشتری را به یکباره جذب کنند، در حالی که ریشه های بلندتر می توانند بیشتر به ریزوسفر گیاه برسند تا از همه چیز موجود در خاک یا محلول آبی آن استفاده کنند.

با این حال، ریشه ها چیزی بیشتر از نی های مغذی هستند. آنها همچنین با ترشح ترکیباتی که با میکروارگانیسم‌های موجود در محیط و آنتی‌بیوتیک‌هایی که نماتدها و انگل‌هایی را که می‌توانند ریشه‌ها را از بین می‌برند از بین ببرند، برهم‌کنش دارند، ریزوسفر گیاه را تنظیم می‌کنند. این ترشحات باعث می شود که میکروارگانیسم ها در کار خود موثرتر باشند، که شامل محافظت از گیاه در برابر بیماری ها و ایجاد فضایی برای رشد ریشه های جدید با خوردن مواد مرده ریشه است. این در نهایت گیاه را با افزایش ظرفیت جذب مواد مغذی تقویت می کند.

ریشه های گیاهی سالم  میکروب ها و ریشه های مفید رابطه همزیستی دارند. آنها با یکدیگر تعامل دارند و محصولات از حضور باکتری ها و قارچ های مفید نیز بهره مند می شوند. علاوه بر خوردن ریشه مرده و افزایش دسترسی به ریشه، میکروب‌های مفید در ناحیه ریشه سخت کار می‌کنند و وظایف زیر را انجام می‌دهند:

  • حفظ pH صحیح در ریزوسفر
  • با شکستن آنها به اشکال قابل هضم، مواد مغذی را در دسترس زیستی تر برای محصول قرار می دهد
  • ترشح کوفاکتورهای رشد و شکوفه در محصول و افزایش تولید اسانس آن
  • ایجاد و حفظ یک ریزوسفر متعادل
  • افزایش انتقال مواد مغذی به گیاه

اگر ریشه های شما سالم نیست، پس محصولات شما سالم نیستند. و یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ سلامت ریشه‌ها، استفاده از میکروب‌های مفید ، یعنی ارتش نامرئی طبیعت، به عنوان بخشی از سیستم رشد شماست. ریشه‌ها وضعیت سلامتی گیاه را تعیین می‌کنند و زمانی که در حال مرگ هستند یا عملکرد ضعیفی دارند یا به بیماری مبتلا می‌شوند، بقیه گیاهان نیز همینطور هستند.

ریشه های سالم گیاهان چگونه به نظر می رسند؟

آیا می دانید چگونه می توانید با لمس و نگاه کردن به گیاه به سالم بودن آن پی ببرید؟ وقتی در خواربارفروشی مشغول چیدن محصولات هستید، قطعات مختلف را مرتب می‌کنید تا آنهایی را پیدا کنید که جامد، رسیده و آماده خوردن هستند. شما آنهایی را که خیلی نرم یا تغییر رنگ داده اند را نمی گیرید – بلکه آنهایی را که سالم به نظر می رسند و احساس می کنند انتخاب می کنید.

شناخت ریشه های گیاه سالم تفاوت چندانی ندارد. نواحی ریشه سالم به طور متراکم خوشه ای هستند، اما شما باید بتوانید تک تک رشته های ریشه را ببینید. ریشه های سالم ضخیم هستند و بین انگشتان شما محکم می شوند، نه خش دار. آنها عضلانی هستند و برای کار ساخته شده اند.

ریشه های گیاهان سالم چه رنگی هستند؟

ریشه های گیاه سالم به رنگ روشن هستند، یا سفید یا سایه روشن مایل به قهوه ای.

ریشه های قهوه ای روی گیاهان یکی از نشانه های این است که محصولات شما از پوسیدگی ریشه رنج می برند. ریشه سیاه یکی دیگر از آنهاست. اگرچه مواد مغذی و سایر محصولاتی که استفاده می‌کنید می‌توانند ریشه‌های شما را کمی تیره‌تر از رنگ سفید سالمی که می‌خواهید به دست آورید، لکه‌دار کنند، اما هرگز نباید قهوه‌ای تیره یا سیاه باشند.

ریشه های گیاهان ناسالم فقط تغییر رنگ نمی دهند. اگر ریشه های شما بوی بد می دهد، اگر نازک و ضعیف و دوکی هستند، یا اگر به راحتی می شکنند، پس ریشه های ناسالمی دارید. تصور اینکه گیاهان گرانبهای شما از پوسیدگی ریشه رنج می برند می تواند ناراحت کننده باشد، اما اگر در این موقعیت ناگوار قرار گرفتید،

تمام امیدتان از بین نمی رود. شما می توانید پوسیدگی ریشه را معکوس کنید و نه تنها ریشه های محصولات خود را به وضعیت سالم قبلی خود بازگردانید، بلکه آنها را قوی تر از قبل بسازید. کلید ترمیم ریشه ها و حفظ رشد سالم استفاده از محرک ریشه گیاه است که ارتشی از باکتری های مفید را ارائه می دهد و نیاز ناحیه ریشه شما را برای ایمن و سالم بودن تقویت می کند.

چگونه باکتری های مفید به گیاهان در مبارزه با پاتوژن ها و آفات کمک می کند

میکروارگانیسم های خاک مانند میکروارگانیسم های خانواده باسیل ها، به ویژه باسیلوس سوبتیلیس، با آموزش نحوه واکنش به باکتری های مضر در هنگام بروز عفونت، به گیاهان کمک می کنند تا با پاتوژن ها مبارزه کنند. پاتوژن ها شامل مواردی هستند که در گونه های مختلف قارچ، ویروس ها و نماتدها یافت می شوند.

باکتری های مفید نیز نقش واکسن گیاهان را ایفا می کنند. این موضوع در مورد گیاهانی که هرگز با پاتوژن های مضر مواجه نشده اند به همان اندازه که برای گیاهانی که با عفونت مواجه هستند صادق است.

مطالعه اخیر منتشر شده توسط مجله گیاهی آزمایشی را بررسی کرد تا ببیند باسیلوس سوبتیلیس چقدر گیاهان را در برابر پاتوژن های مضر تلقیح می کند. دو گروه از گیاهان در معرض pseudomonas syringae قرار گرفتند، یک پاتوژن مضر که بسیاری از گونه های مختلف را آلوده می کند. برای یک گروه، باسیلوس سوبتیلیس به خاک گیاهان اضافه شد. این گروه اسید آبسیزیک تولید کردند که روزنه‌های آن – منافذ ریشه گیاهان و سایر قسمت‌های گیاه – را می‌بندد تا باکتری‌های عامل بیماری را مسدود کند. در بین گیاهان تیمار شده با باسیلوس سوبتیلیس، 43 درصد روزنه ها سه ساعت پس از تیمار همچنان باز بودند، در حالی که این رقم در گروه شاهد 56 درصد بود.

پوسیدگی ریشه

به عنوان یک پرورش دهنده، پوسیدگی ریشه یکی از بدترین کابوس های شماست. در اینجا سریع و کثیف پوسیدگی ریشه است.

چه چیزی باعث پوسیدگی ریشه می شود؟

پوسیدگی ریشه زمانی اتفاق می افتد که ریشه ها به اکسیژن کافی دسترسی نداشته باشند. این می تواند نتیجه چند مسئله متمایز باشد، از جمله آبیاری بیش از حد و هوادهی نامناسب در محیط رشد.

پوسیدگی ریشه نیز می تواند ناشی از عفونت باکتریایی باشد. نگهداری گیاهان در آبی که خیلی گرم است، تقریباً دمای اتاق یا بالاتر از 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد)، خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را افزایش می دهد زیرا این دما رشد پاتوژن را تسهیل می کند. علاوه بر این، آب گرم نسبت به آب کمی خنک‌تر، اکسیژن کمتری را حفظ می‌کند.

نحوه رفع پوسیدگی ریشه های گیاهی سالم

روش صحیح درمان پوسیدگی ریشه بستگی به میزان بدی محصولات زراعی دارد. اگر کل ناحیه ریشه گیاه شما را تحت تأثیر قرار نداده است، گیاه را از ظرفش خارج کنید، ریشه های پوسیده را هرس کنید و آن را در ظرف جدید با مواد تازه منطقه ریشه بکارید. برای گیاهی که به شدت تحت تأثیر پوسیدگی ریشه قرار گرفته است، یک محلول پراکسید هیدروژن ملایم می تواند این کار را انجام دهد. برای از بین بردن باکتری ها، محلول ایمن برای محصول را از طریق سیستم آبیاری خود اجرا کنید. وقتی کارتان تمام شد، باکتری های مفید را دوباره نصب کنید.

و برای اینکه پوسیدگی ریشه عود نکند، حتما موارد زیر را انجام دهید:

  • در محیط رشد خود از آب اسمز معکوس استفاده کنید
  • برای اطمینان از اکسیژن رسانی کافی از هواکش استفاده کنید
  • از چیلرها برای خنک نگه داشتن ناحیه ریشه خود استفاده کنید
  • دستورالعمل های مربوط به هر ماده مغذی و مکملی را که استفاده می کنید به دقت دنبال کنید

ریشه های گیاهی سالم ریشه مواد مغذی مورد نیاز محصولات شما

محصولات شما برای رشد ریشه های قوی به انواع مواد مغذی نیاز دارند. فسفر و پتاسیم برای رشد پایدار ریشه ضروری هستند. محرک‌های ریشه باکتری‌های مفیدی را در اختیار محصولات کشاورزی قرار می‌دهند که به آن‌ها کمک می‌کند تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنند و از آنها استفاده مؤثرتری کنند.

ریشه های گیاهی سالم استفاده از محرک ریشه مواد مغذی پیشرفته

Advanced Nutrients چندین محرک ریشه در دسترس پرورش دهندگان دارد، از جمله رتیل و پیرانا.

رتیل در هر گرم 10 میلیون باکتری مفید زنده می دهد و آن را قوی ترین محرک ریشه در دسترس پرورش دهندگان می کند. پیرانا قارچ های مفیدی را تولید می کند که هر محیط رشد را برای رشد پایدار ریشه بارورتر می کند. می توانید از یکی استفاده کنید، می توانید از هر دو استفاده کنید، یا می توانید آنها را در کنار Voodoo Juice، افزایش دهنده جرم ریشه اصلی Advanced Nutrients استفاده کنید.

توجه به ریشه های خود بعدا نتیجه خواهد داد

این واقعاً نقطه اصلی آن است – وقتی ساختن و حفظ ریشه‌های قوی و سالم را در اولویت قرار دهید، تلاش‌های شما بعداً در قالب یک برداشت بزرگ و سالم نتیجه خواهد داد.

شما نمی توانید بدون ریشه های سالم محصول عالی داشته باشید، اما ریشه های سالم به تنهایی محصول عالی را برای شما به ارمغان نمی آورد. مهار هومات ها می تواند به شما کمک کند تا فرآیند کیلاسیون را بهبود ببخشید، دانستن اینکه چه زمانی و چگونه گیاهان خود را به درستی قبل از برداشت شستشو دهید، و تغذیه مناسب محصولات به شما امکان می دهد محصولات سالم و بهینه ژنتیکی را رشد دهید.

ریشه های خوراکی اول دبستان, ریشه های خوراکی اول دبستان, انواع ریشه های خوراکی گیاهان,انواع ریشه گیاهان,عکس ریشه گیاهان,ریشه راست و افشان علوم سوم ابتدایی,کار ریشه چیست,ریشه خوراکی در جدول,

ریشه های گیاهی سالم
ریشه های گیاهی سالم